Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18541 til 18560 af 77388
-
Hvad må man egentligt have med i forberedelseslokalet?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart op i mundtlig dansk (ligesom mange af jer andre), og så var det, at jeg kom helt i tvivl: Hvad må man tage med i forberedelseslokalet? Er det kun egenskrevne noter, eller må man også have papirer med som man har fået iløbet af året? -
Skriftlige eksamenskarakterer
ForumindlægNå, så er de skriftlige eksamenskarakterer blevet offentliggjort på mange skoler. Der var en diskussion om, hvordan det gik, lige da vi havde været oppe. Det kan vi så følge op på nu; hvordan gik de skriftlige eksaminer, og er du tilfreds? -
læse matematik op på B niveau
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl. Jeg har planer om at læse matematik op på B niveua. mit spørgsmål er om jeg kan det, da jeg fik 02/00 i matematik på C nivuea ? -
Hva syns I?
ForumindlægJaaah jeg har næsten lige fået mit karakterblad og vil gerne skrive det op og sammenligne den med nogle andres som også er 1.gerDansk mundtlig 7Dansk skriftlig 8Mat mundtlig 7Mat skriftlig 8Fysik 8Kemi 8Historie 8Tysk 7Engelsk 6Gymnastik ... -
Mundlig eksamne
ForumindlægHej jeg skal trække mit eksamens sprøgsmål i morgen men problemet er at jeg ikke rigtigt ved hvordan sprøgsmålene er stillet op? er det en slags stikord hvor der så også står hvad man skal vise et forsøg om eller hvordan? Jeg vil bare gerne være forberedt :-) -
Lysets hastighed
ForumindlægDer står i min fysik bog at beta-partikel rejser med lysets hastighed. Men det er da ikke muligt for ting med masse at rejse med lysets hastighed. Og elektron har da en masse!!.. HJÆLP MIG! -
HTX ELLER STX!?!?
ForumindlægHej. Jeg skal snart blive afklaret med hvilket gymnasie jeg skal på efter 9.klasse. Som mange, er jeg en som gerne ville have viden ift: Er det sværere at have et godt gennemsnit på HTX End STX!? Hvilke fordele og ulemper, er det ved at vælge enten HTX, eller STX? (Det er udelukkende gennemsni... -
Ekstra højniveau
ForumindlægJeg er nu lige ved at afslutte 3. G og har tre højniveaufag. Hørte på et tidspunkt noget om at man kunne gange ens gennemsnit med 1,04 eller 1,06 hvis man havde tre højniveaufag. Er der nogle der har hørt om det er blevet vedtaget eller ej??? Det ku9; jo9; være super lækkert.Mette -
Intelligens
ForumindlægJeg hører, at folk siger: "Jo højere IQ man har, jo mere skør bliver man". Hvad mener I om det? -
24-timers - Gode råd?
ForumindlægJeg skal op i fysik C på tirsdag, men da det er den med 24-timers forberedelse, skal jeg op og trække i morgen. Jeg har læst lidt i min bog, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at gøre mere, da jeg på forhånd ved at jeg har 24 timer med det emne jeg skal op i, men jeg ville egentlig gerne vid... -
Skr. karakter = gennemsnit af afleveringen/prøver
ForumindlægKan det passe, at den skriftlige karakter er gennemsnittet af de opgaver, man har afleveret eller prøver, man har lavet i det kvartal? Jeg har nemlig fået 9, 10, 10, 8, 11, men jeg har mærkeligt nok fået 10 i skr. kemi (jeg blev gladeligt overrasket)? -
Rentesregning
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med følgende: 40.000=20.000x(1+r)^9 Jeg skal have isoleret r, hvordan gøres det? Håber nogen kan være behjælpelig -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
Komplekse tal - egensvingninger
ForumindlægJeg skal i matematik skrive noget teori om nogle egensvingninger ved brug af komplekse tal, problemet er bare at jeg ikke rigtigt forstår det. Jeg har lånt nogle noter af en fra klassen, som stort set er det samme som står på et papir vi fik - som jeg har smidt væk :/.. De to sider kan ses som ... -
Forberedelse i timen
ForumindlægHej, Jeg er en elev der går i 8 klasse: Jeg fik 4 i dansk, og ville spørge min lærer hvordan jeg kan få gode karaktere. Han svarer:9;9;Du skal bare være aktiv i timen9;9;. Så lige nu tænker jeg, for at være aktiv i timen skal man da være forberedt til timen, og derfor vil jeg spørg... -
godt intryk fra start
ForumindlægNår man i mundtligt engelsk skal ind til sin lærer og sensor, er det godt at sige goddag på engelsk. Men hvordan kan man sige det på en lidt mere smart måde, altså at præsentere sig selv? så man fra start udsender blikket "jeg kan snakke engelsk". -
Religionsundervisning C niveau?
ForumindlægHej, ville lige høre om der var nogle der kan fortælle mig hvordan religion c bliver undervist på gymnasierne? Skal man læse / analysere bibelen etc., og går læreren ud fra at man er troende / er de selv troende / prøver de at påvirke eleverne, eller er det ikke tilladt? :D Tak for svar :) -
Gode stil sætninger
ForumindlægHej! Jeg har fransk eksamen her på mandag! Og jeg ville spørge om i kunne give mig nogle gode sætninger som man kan bruge til sin stil?Ligesom "Il était une fois...osv osv?Tak! -
skriftlig karakter - (b-niveau)
Forumindlægjeg går i 2.g, og har lige afsluttet tysk på B-niveau. Jeg har således fået både en skriftlig og en mundtlig karakter, selvom jeg ikke kan/skal op til skriftlig eksamen. Men, kommer den skriftlige karakter til at stå på mit eksamensbevis?? -
Hjælp til Gitterligningen
ForumindlægJa, jeg ved godt, at spørgesmålet har gentaget sig, men jeg forstår stadigvæk ikke, hvad jeg skal gøre, og mine beregninger ser ud til at være forkerte. Vil I ikke nok forklare mig, hvad jeg skal gøre? Jeg kan jo ikke aflevere en forkert beregnet fysik opgave til min lærer? Givne størrel...
