Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18561 til 18580 af 48880
-
SSO HJÆLP!!!!
ForumindlægHej kloge hovederJeg skal som mange andre til at skrive sso, og jeg er ved at få spat af at jeg er så meget på bar bund. Nu har jeg været på biblioteket og fået følgende bøger med hjem:Hanne vibeke holst: Thereses tilstandVita Andersen: Get a lifeIda Jessen: Den der lyverMette ... -
Analyse af Hun Græder Ikke
ForumindlægHvad har i fået ud af det stykke i novellen, hvor Anika tænker på at hun græd da hun skulle hjemmefra? Og genrelt, hvad har i fået ud af novellen. Jeg synes den er lidt svær at tyde. Her har fundet ud af at hun gerne vil være en stor pige, når hun efterligner sin far, og ikke græder over sin du... -
Rettelse af SSO
ForumindlægHej.Er der nogle grammatik eksperter derude, der vil tage et kig på min opgave ?Jeg HAR rettet den igennem mange gange, så der skulle ikke være så meget. -
oversættelse
ForumindlægEr der nogen der kan svare på følgende:Hvad hedder fødselsprocenten på engelsk?Birth-rate???Fattige: poor eller poor people?? -
varme i huset
ForumindlægEr det egentlig mest energisparende, at tænde og slukke for sit oliefyr, når man er hjemme/væk eller kan det bedre betale sig at holde temperaturen konstant? Hvis nu, der forlader en konstant mængde energi som spild fra huset per tidsenhed, så giver det mest mening hele tiden at tænde og sluk... -
Grammatik ordbog
ForumindlægHej alle...Nu sidder jeg i den situation at jeg i denne uge skal til spansk-terminsprøve, og har hørt at man kan downloade en spansk grammatik ordbog, hvilket kan redde meget...spørgsmålet er bare hvor? ..hvis nogen har hørt lignende rygte og eventuelt kan en adresse vil det være skønt:)! -
freudiansk digt/tekst?
Forumindlæghej..nogen der kort kan fortælle mig, hvad jeg skal være opmærksom på, hvis jeg trækker et digt eller en tekst, som er skrevet efter freuds "æg"...?og hvis du kan fortælle hvordan man ser de forskellige ting, altså overjeg'et, jeg'et og det'et?håber I forstår mit spørgsmål? -
Noter
ForumindlægKan det passe at der ikke er dansknoter her på sitet...? Synes jeg har søgt under alverdens navne, og det eneste der kommer frem er tre siders noter lavet af samme bruger og alle fra litteraturhåndbogen... Hmmm.. Kan det passe? -
Tysk oversættelse af én sætning
ForumindlægEr der nogle der kan oversætte denne sætning. Ligemeget hvad jeg prøver er det forkert. "Skulle jeg dog ønske håber at se mig selv om femten år nogenlunde sådan her" -
To sætninger på tysk.
ForumindlægHeii. :S har et lille problem. håber i kan hjælpe lidt.! Hvordan ville i sige: 1. Så gav han hende en insprøjtning?2. ,og først da han var død,...Mine bud er: 1. dann gab er ihr eine Spritze.2. ,und erst wenn er Tot war,.. -
EU og evt. dets indflydelse
ForumindlægHar snart OSO-uge, og har fundet ud af, at jeg skal have noget om EU og dets indflydelse - måske om denne indflydelse i virkeligheden er for stort? Men mit spørgsmål er, hvordan jeg kan lave en problemformulering dertil, nogen bud eller har I andre forslag til problemstillinger inden for EU o... -
SSO hjæællp meninger
ForumindlægEr det en god ide at skrive SSO opgave om Sikkas fortælling... da den er på cirka 190 sidder og er en eventyrroman håber nogen kan hjælpe for jeg er lost... -
en sætning rettelse
Forumindlæghej allesammen kan man godt sige let us find your future wife here in denmark so -
Enkelt eng. grammatisk sætning:)
Forumindlæg"De talte om, at de ville købe hus i Spanien"\n\nDet er sådan set bare, hvad hedder "hus" når det står alene som sådan. det lyder underligt i mine ører at sige: they talked about wanting to buy house in Spain. altså uden at sige "a house"... skal det hedde a house el... -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
Rettelse af en smule tysk :)
ForumindlægNogen som lige vil læse det her igennem, og evt rette for småfejl :)Im diesen Szene befinden wir uns in dem Wald. Wir siehen ein weisse Renault auf einer Lichtung in dem Wald, und den Motor läuft noch. Wir erfahren später dass es ist Werner, der in dem Wagen sass. Er war gerade bei Juliane gewese... -
Maleri
ForumindlægHej, jeg skal lave en Billednanlyse, og har et maleri der heder "Ung pige med vase" Kunsternern hedder: Fermand Lëger, også kaldt F.legeOg jeg kan virkelig ikke finde FAKTA om kunsternern?Er der nogle der kan give en hjælpene hånd.Tak på forhånd. -
oversættelse - hjælp
Forumindlæghej! er der en, der gider ret min oversættelse? de steder hvor der er //, ved jeg ikke om hvilket ord / udtryk er bedst. den er lidt uoverskuelig. We live in a time / (world?), when shopping has become a hobby. Modern consumers are more demanding than ever not at least because they have everythin... -
Engelsk og Biologi
ForumindlægHej :) Er der nogen der har forslag til et emne i engelsk og biologi? Kan man skrive om Tjernobyl katastrofen? -
ESSAY- gode metoder?
ForumindlægHey..Jeg skal snart op i englesk skriftlig og skrive et essay. Har i nogle gode råd/tips om hvad man kan gøre for at hive karakteren oppe. Eller rettere sagt: Er der ting/træk man kan gøre for at komme højt oppe i karakter..!
