Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18561 til 18580 af 31730
  • Moms og registreringsafgifter

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et spørgsmål angående en opgave jeg skal løse i matematik. Jeg skal finde ud af hvor meget en bil har kostet hvis man regner moms og registingsafgifter fra det beløb man har fået. Mit spørgsmål er bare, hvad skal jeg trække fra først? Moms eller registringsafgifter?
  • Differentialregning opg. 3

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave. Opgaven lyder: Om en eksponentielt voksende funktion f vides, at: f(2) = 12 og f'(2) = 3 Bestem en regneforskrift for f Hvordan gør jeg det?
  • Noter søges.

    Forumindlæg
    Jeg skal til matematik prøve i morgen, og vil meget "låne" nogle noter. Jeg går i 1.g og opgaverne vil primært bestå i at: isolere x/y , Ligninger (2 ubekendte) andengradsligninger osv. På forhånd tak :D
  • Hjælp til opstilling af SRO

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre om der var nogen der kunne sende nogle eksempler på en SRO eller SRP, hvor jeg kan se hvordan den skal stilles op i forhold til redegørelsen, det ville virkelig være fantastisk. Jeg har valgt at skrive i matematik og kemi. Tak på forhånd. :-)
  • funktioner

    Forumindlæg
    Hej - jeg har to matematik opgaver. Håber I kan hjælpe mig med at løse dem. Jeg har ingen idé om hvordan jeg skal løse dem, så skriver lige hele opgaven ned: http://peecee.dk/?id=73879 På forhånd mange tak for jeres hjælp
  • inertimoment

    Forumindlæg
    hej.. Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene matematik og fysik og emnet er inertimomenter..derfor vil jeg høre om nogle kender gode bøger eller sider om emnet eller nogen har noget liggende om emnet da dette ville hjælpe mig en hel del.. På forhånd tak
  • Hardcore omskrivning

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Er der en derude som bare er sindsyg til at omskrive? Sidder nemlig med noget lidt nasty matematik og kan ikke finde ud af at omskrive nogle differentialligninger. Hvis ja, og personen vil hjælpe, så kan jeg lige sende dem på mail :)
  • hvordan finder jeg grundmængden??

    Forumindlæg
    Heii... Jeg sidder og laver matematik og falder over denne ligning jeg kan godt løse den men kan ikke finde grund mængden kvartrod(x+3)=kvartrod(x-3)-3 der hvor der står kvartrod skulle der stå et kvartrodtegn i stedet, men kunne ike finde ud af at skrive det
  • Er der nogen der kan hjælpe mig?

    Forumindlæg
    Hejsa.... er der nogen der med fine udregninger kan vise mig hvordan jeg regner dete ud? 5x-(2-3x)+7+(3x-8) ___________________= 3 (x+2) jeg er så lost... matematik kører bare ik i mit hovede. Mvh Annemone
  • omskrivning af 4x^2 -12x+9 til formlen (ax+b)^2

    Forumindlæg
    hej jeg har et matematik afleveringssæt som jeg er næsten er færdig med, men vi har sipelthen ikke lært ordenligt hvordan man omskriver denne formel omskrivning af 4x^2 -12x+9 til formlen (ax+b)^2... jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp- tak på forhånd
  • En der kunne hjælpe

    Forumindlæg
    hejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak !
  • Den afledet funktion

    Forumindlæg
    Jeg har fået en matematik opg. hvor jag skal bestemme dN/dt og derefter skal jeg skrive hvad den angiver ? Har fundet den afledet funktion, men har ingen idé om hvad den angiver. Så håbede lidt på at kunne hente noget hjælp herinde. - På forhånd tak.
  • Hjælp en pige i seriøs nød

    Forumindlæg
    Hej med jer! Sagen er den, at jeg er i seriøs tidspres, og mangler at lave denne matematik aflevering - jeg håber virkelig i vil hjælpe!!!!!!! Jeg har lavet opgave 1, men mangler de andre. TAK på forhånd.
  • Tutor/Mentor søges til at hjælper med studiet

    Forumindlæg
    Jeg søger en tutor i Odense området som kan mig med mit studie. Jeg er lige startet på Odense Tek, og har nogle problemer med at følge med. Jeg har brug for hjælp i fagene Matematik,Elektronik og fysik.
  • Hvordan finder jeg 100% hvis 17% udgør 34 kr?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg har lige brug for lidt hjælp med min matematik som jeg desværre ikke er helt skrap til :). Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan regne ud hvad helheden (dvs. 100%) er hvis 17% udgør 34 kr? Ps. Jeg går i 7. klasse ;).
  • parabelformede bygning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er helt lost. Er der en der muligvis kunne lave opgaverne for mig. Jege har nu arbejdet med dem i nogle timer og kan ikke forstå det. Opgaverne er vedhæftet. Hvis I vil, så kunne det være fedt hvis i kunne lave et word dokument, hvor I skrev det ind. Jeg går kun i 1.g så jeg kan ikke...
  • Brøknavne

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave Matematik til i morgen og der er en opgave jeg ikke kan finde ud af så jeg ville høre om der er nogle der ville hjælpe mig? Den opgave jeg ikke kan finde ud af handler om at jeg skal finde 3 brøknavne og hvad er det?
  • Analytisk geometri

    Forumindlæg
    hej... jeg skal skrive om analytisk geometri i min 3. års opgave, hvor mine hovedfag er filosofi(C) og matematik(A) jeg ville hører om der eventuelt ligger inde med nogle notater omkring analytis geometri, som jeg måske kunne låne.. på forhånd tak
  • Hypotesetest

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive min SRP og min matematik del handler om at gøre rede for principperne bag hypotesetest i almindelighed. Har haft om statetisk i 2.g men det er åbenbart godt glemt :D Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak
  • Adgang på HA

    Forumindlæg
    Hej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben