Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 18561 til 18580 af 33890
-
hjælp til løsning af lining HASTER
ForumindlægHej jeg er nået til opgave i en matematik opgave som jeg ikke kan finde ud af. Den lyder således: Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0 er der ikke nogle der kan hjælpe mig med den VH Claus -
ligninger
ForumindlægHej allesammen, sidder og laver lidt matematik til aflevering og er gået lidt i stå i denne: "x^3+3x^2+3x-26". Er der nogle der har en muligt og forståeligt bud? -
rettelse af matopgaver
Forumindlæghej, er der ikke en der kan/gider rette de vedhæftede matematikopgaver igennem? Det er 5 opgaver fra Eksamensopgaver i matematik (den mørkeblå) og er 1 funktions-, 2 optimerings- og 2 infinitesimalregningsopgaver. Mvh Jakob -
R og R^2 i forb. regression
ForumindlægHvordan udregnes R og R^2? Når man laver regression skal de to værdier helst være så tæt på 1 så mulig, men hvad står de for matematik? Og er R^2 bare R opløftet i anden? -
Geometri - find vinkel A og B
ForumindlægHej, jeg har mega meget brug for hjælp til min matematik aflevering, håber I kan hjælpe Jeg har vedhæftet fil, opg. 1 og 2 i GEOMETRI. Pleaase please hjælp , har virkelig brug for det :-) -
Emneopgave binomialfordeling/normalfordeling og hypotesetest
ForumindlægHeeej, jeg er igang med en emneopgave i matematik og er kommet til en opgave som jeg absolut ikke har nogen ide om hvordan skal løses. Er der nogen som vil tage et kig på den (se vedlagt billede)? -
differentiable funktioner
ForumindlægJeg har helt glemt matematik, håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal angiv, uden brug af cas, g’(4) : g(x) = x2 - √x + 3 på forhånd tak :) -
mat
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med jordskælv et matematik opgave forstår ikke helt men der står hvor mange gange er et jordskælv med richtertallet 6 som et jordskælv på 2.... ved ik helt hvad man skal gøre??? -
Andengradsligninger
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en fremlæggelse i matematik med beskrivelsen: "Andengradspolynomium og -ligning (forskellige slags), parabelegenskaber og toppunktskoordinater." Hvad tror I, der menes med andengradsligning (forskellige slags)? Mange tak -
Afgangsprøve
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål. Hvad sker der hvis nu jeg dumper (matematik) problemløsning? Jeg er allerede kommet ind på den gymnasium jeg skal efter sommer. Kan jeg stadigvæk komme ind eller hvad? Håber i svarer:) -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med min SRP opgave, give gode råd og svar på mine spørgsmål. Jeg skriver i matematik og fysik om universet. -
Hvordan kan parabler anvendes som modeller til løsning af problemer?
ForumindlægHej, Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke forstår, hvordan jeg skal løse. Jeg skal give et eksempel på, hvordan parabler kan anvendes som modeller til løsning af forskellige problemer. -
histoire spørgsmål !:"
ForumindlægKan i hjælpe mig med at svare på dette: : i hvor høj grad den indbyrdes konkurrence mellem bystaterne var med til at fremme matematikken, politiske, økonimiske forhold i antikken i grækkenland? -
Eksamenssæt 2005
ForumindlægJeg ligger inde med eksamenssættet til matematik A-niveau fra 2005, prøven med hjælpemidler, og ville lige høre om der er en venlig person der har denne liggende og gerne vil dele den med mig? Ville være en rigtig stor hjælp.. -
Kom til at lave begge valgfrie opgaver
ForumindlægI dag var jeg til terminsprøve i matematik. Af de to sidste opgaver skal man vælge en af dem og løse den. Det havde jeg ikke set, så jeg løste begge... hvad sker der så? Vælger min lærer bare en af dem og retter den? -
Vedrørende Studieportalen kompendier
ForumindlægHej. Er det muligt at få en download på nogle af de kompendier som ikke har den grønne "download" knap. Helt specifikt gælder det bare dette kompendie: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling Mange tak. -
hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i
ForumindlægHejsa :D Ja, som der står - hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i? skal lige hjælpe en ven og kan ikke selv lige komme frem til det. Kan ikke gennemskue om det er et trickspørgsmål. Jeg er selv ret dårlig til matematik så. -
Problemregning
ForumindlægHej alle sammen! Jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogen der lå inde med syge prøven i matematik fra December 2007 FSA niveau.. -Hvis det er det, må de godt lige skrive.. -
Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2?
Forumindlæghej, til munlige matematik b spørgsmåelt ser sådan ud Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2? hvad vil det sige? Håber der en der kommer med en bud tak på forhånd -
Hjælp til valg af fag (HHX - SRP)
ForumindlægHej med jer derude, Hvilket fag er det godt at skrive i SRP? Jeg går på HHX og kan skrive i fagene matematik, afsætning, virksomhedsøkonomi, dansk og engelsk.
