Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18581 til 18600 af 77388
-
parameterfremstilling forklaring hjælp
ForumindlægHej. Jeg har meget besvær med opgave 9 i den vedhæftede fil. Både a, b og c. Jeg ved godt hvordan man finder vinklen mellem to vektorer/linjer, men ved ikke hvordan jeg aflæser parameterfremstillingen og gør det om til en vektor/linje. Jeg er helt blank faktisk. -
hvad menes der?
ForumindlægDel 15.000 kr. mellem A,B og C i forholdet 3:9:13 Hvor meget får de hver? <<< Hvordan skal jeg løse den? Og hvad menes der? -
Fart
ForumindlægHej Er der nogen, som ved hvordan man regner ud, hvor mange km/t der er blevet kørt, hvis person har kørt 6,1 km. på 9 min.? Håber at nogen kan hælpe... Tak -
Budskab til al deres snak om skønhed
ForumindlægJeg har brug for noget inspiration til at finde budskabet til novellen al deres snak om skønhed af Klaus Rifbjerg. Her er et hurtigt resume: Han ligger ved siden af hans nuværende kæreste, der er grim og langt fra perfekt. Mens han ligger der tænker han tilbage på dengang hvor han datede en... -
jeg kan godt bruge lidt hjælp
Forumindlægnogle opgaverne lyder måske lidt nemme, men jeg har problemer med dem alligevel.( der skal være svar før på tirsdag)opg 1: Omskriv til procentHvor meget er 0,08 i %??Hvor meget er 1(også 1/5 del)%??opg 2: Omskriv til decimaltal6(også 2/5 dele)opg 3: I en pose ligger 10 blå, 7 røde og 3 sorte.Hvor... -
Indvandrer i Danmark
ForumindlægHej Studieportal. Min ven Rune og jeg arbejder på et projekt om "Indvandrer i Danmark". Lige nu sidder vi og er fuldstændig tømte efter idéer om et godt produkt. Vi satser på at kunne få noget inspiration af jer. Indtil videre har vi lavet problemformulering og arbejdsspørgs... -
udsagnsord
ForumindlægI hvilken tid/form står de understregede udsagnsord? man må angive svarne med enten danske eller latinske betegnelser 1. Jeg spiser kylling = nutid 2. Birte og Niels Erik boede i Århus = 3. Sidney husker ikke ret... -
Matematikaflevering - DET HASTER!
ForumindlægDer skal vælges to personer fra 7.C til elevrådet. De er 24 elever i 7.C. a) Hvor mange forskellige kombinationer af to personer findes der? Jens er 7.C9;s klasselærer og han går ind for ligestilling, derfor skal der vælges én pige og én dreng til elevrådet. Der er 15 piger og 9 drenge, b) Hvo... -
Grupperede observationer
ForumindlægJa lidt nej 1 1 6 1 2 0 0 8 3 0 4 4 4 3 3 2 5 4 4 0 6 0 4 4 7 6 0 2 8 6 0 2 9 1 5 2 10 3 2 3 11 3 4 1 Hvordan kan jeg lave en "grupperede observationer" ud fra de tal der bliver vist?? Der er 3 ... -
Hjælp
ForumindlægHeey skal op til eksame i it hvor vi skal lave en eksamesprojekt i faget. Så vil lige høre om der nogen der kan hjælpe eller har lavet et før. -
analyse på en novelle
ForumindlægHej jeg har trukket mellem fantasi og virkelighed til eksamen, og har valgt teksten indbrud af Steen Langstrup. er der nogle der har en analyse til den, eller kan hjælpe? -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau). -
Antal eksamener
ForumindlægHej alle sammen Jeg går i 3.g stx nu. Det er sådan at jeg har været til 1 eksamen i 1.g også har jeg valgt en ekstra A-niveaue fag(valgfag) som jeg afsluttede med 2 eksamener i 2.g + 1 engelsk eksamen, altså 3 eksamener i 2.g. Det vil sige jeg i alt ha... -
Hydrodynamik SSO
ForumindlægHejsa Jeg står og skal vælge emne for min SSO opgave snart. Jeg har valgt at jeg vil skrive den i Fysik, og inden for hydrodynamik, jeg tænker laminer bevægelse og turbulens kunne være interessant at skrive om, da det har relevans til min kommende uddannelse. Jeg snakkede med min Fysik lære ida... -
Matematik A
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål til DE der har matematik A eller har haft det.jeg er nemlig i tvivl i øjeblikket om jeg nu alligevel skal have matematik A. For er det ikke temmelig svært og kun for "gode"? (jeg får selv 9 i matematik). -
Jeg skal s9;9; være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
down under???
Forumindlæghej er en 3g9;er der skal finde et universitet... har i det sidste tænkt meget på Australien? vil helst lære noget indenfor fysik - helst astronomi. er der nogen der har gået i skole eller arbejdet "down under" der har gode råd?? f.x. hvordan skolesystemet er.. hvordan med lejligh... -
hhx efter gym ?
ForumindlægJeg har hørt at man kan tage hhx efter gym, men sån9; at man kun ska gå der i ca. ½ år.. Det er godt nok ik oprettet i Horsens, hvor jeg bor, men har overvejet det alligevel, da jeg tror den ku være god at ha, når man går og overvejer noget indenfor handel, men stadig er langt fra sikker..Jeg ... -
det haster det er til imorgen
Forumindlægjeg har svært ved at svare på de her spørgsmål jeg skal genforklare de her vi har haft dem i klassen men jeg har været syg :( men nu hvor jeg har fået det lidt bedre kom jeg i skole og min lære er rigit stræng så kan i hjælp når ja glemte at fortælle han har taget hvores fysik bog fordi vi ikke m... -
hjælp...mangler bograpporter
ForumindlægHey!Jeg har et seriøst problem. jeg er i gang med HF og er færdig her til sommer. Men jeg mangler stadig at få læst 8 selvstændige værker og de skal afleveres om 2 uger, så er virkelig på røven. Man venter jo selvfølgelig til sidste øjeblik med at læse, men det kender mange jo nok. Så tænkte på o...
