Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18581 til 18600 af 24857
-
"Jordens Skatte" forsøg - Hjælp?
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og har sådan set styr på det hele.. undtagen det kapitel der hedder "Jordens Skatte" i bogen Ny Prisma 9. Jeg mangler forsøgs arkene... Så ville høre om der var en derude, som har forsøgs arkene, og ville være en engel at kontakte mig, for ... -
Mekanik
ForumindlægTil mundtlig eksamen i fysik B skal jeg under emnet mekanik komme ind på Acceleration, hastighed og stedfunktion, frit fald og skråt kast. Jeg synes virkelig det er svære emner isæt det frie fald og skrå kast. Og stedfunktion. Er der nogle der vil forsøge at forklare mig det på en l... -
Elektrolyse vs. prikforsøg
ForumindlægHej Jeg skal snart op i fysik/kemi (9.klasse) og jeg var i tvivl om hvad forskellen på forsøgene er? Ved elektrolyse påviser man at HCL består af H+ og Cl-, eller er det prikforsøget? Ved prikforsøg påviser man at H+ søger mod - polen eller hva'? Jeg er rimelig forvirret.... Hvorfor er de... -
Interferens for lys
ForumindlægHej derude.. Jeg er i gang med forbedre mig til fysik eksame til imorgen.. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg kan sige noget om interferens for lys.. Hvornår er det Konstruktiv interferens og Destruktiv interferens når man sætter en laser igennem en gitter? Håber der nogen der kan give mig... -
Udledning af raketligningen??
ForumindlægHej! Jeg er igang med at udlede raketligningen i fysik, men er gået i stå. Jeg er kommet til: (M+m)*v = (M+m-dm)*(v+dv)+dm*(v-u) Dette er så vidt jeg ved udtrykket for impulsbevarelsen, men her sidder jeg fast. Håber, der er nogen der vil hjælpe :) -
Forsøg med syre/base
ForumindlægHej! :) Jeg skal op på torsdag i fysik/kemi-afgangseksamen i 9.klasse, og dermed har jeg nogle spørgsmål. Hvilke forsøg kan man lave med syre/base udover jeg kender til et forsøg med Titrering af stærk syre med stærk base? Altså har i nogle andre bud på hvilke andre forsøg jeg kan lave? :) Tak, ... -
naturvidenskabelig metode hjælp det haster
ForumindlægHej jeg skal op i AT og eg har fagene fysik og historie min problem formulering er: hvordan kom newton frem til tyngdeloven og hvordan blev den anvendt? under materialer, teori og metode har jeg skrevet: Fysik: I fysik var vi på Stenomuset, hvor vi fik en rundvisning og fik fortalt om de forske... -
eksamen
Forumindlæghej hej.. jeg står og skal op til fysik eksamen i morgen.. vi har skrevet en rapport om en hornmine der skal hæves fra havet og ombord på et skib, og har så selv lavet spørsmål som vi har beregnet for at få så meget forskelligt med som muligt, og vi skal op og forsvare det. men hvordan foregår så... -
Generel hjælp til fysikopgaver
ForumindlægHej. Jeg har fysik B på stx, og jeg overvejer at trække det op på A i 3.g, da jeg ellers er god til teori og rapporter. Men jeg har svært ved at regne opgaverne, da jeg som regel er usikker på, hvilken formel man skal bruge i de forskellige opgaver. Nogen, der har nogle generelle tips eller websi... -
Lektiehjælp tilbydes i 5 fag!
ForumindlægHej, I sommers (2010) fik jeg studenterhuen (STX), og jeg klarede mig fagligt rigtig godt - især i kemi, fysik, matematik, tysk og engelsk. Jeg er derfor frisk på at hjælpe med lektier, afleveringer osv. i de 5 fag mod betaling - bare skriv en mail til mig, så finder vi ud af noget: spgpaneler@li... -
Komisk zoom.
ForumindlægHej.. Jeg har 2 opgaver for, jeg skal ha' lavet i fysik til imorgen. Mit problem er bare, at min evne ikke lige er inde for dette fag, så det kunne være rart, hvis der er en der kan hjælpe mig på vej. Det er opgave 4 og 5 i følgende link: http://orbitcstx.systime.dk/fileadmin/filer/orbit_c_st... -
Magnesium i syre
ForumindlægHvorfor siger det "pfff" når man stikker en brændende træpind ind over syrene med magnesium i? Hvilket ion danner alle syre, når de reagere med vand? Nolge der vil stille disse syre op i række følge op efter deres styrke? Det vile være en stor hjælp.. Skal op i fysik/kemi i ... -
magnetiske kraft på protonen
ForumindlægHej jeg har lavet opgave 1 Beregn protones kinetiske energi, Men har problemer med opgave 2 og 3 synes ikke rigtigt jeg kan finde nogle formel for at beregn dem, har kigget i mine notaer og bøger + fysik 112 håber i kan hjælpe mig -
Neutralisation
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige trukket et emne i fysik som jeg skal fremlægge, eftersom jeg ikke lige er verdens bedste til det, kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Mit spørgsmål lyder: Hvad sker der når f.eks. salt går i opløsning? Og så har min lærer sagt noget med neutralisation, og jeg kan virkeli... -
Fra 4 molær og til 1 molær
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser om syrer/baser, da jeg skal op i fysik/kemi d. 25. Så slog det mig pludselig, at hvis jeg skal bruge saltsyre 1 molær, men der f.ek.s kun er 4 molær, hvad gør jeg så? Det skal lige siges, det er på 9. klasses niveau i folkeskolen, men jeg håber stadig, I k... -
Amplitude og interferens?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen her i morgen, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på! Jeg skal forklare hvad Amplitude og Interferens er? Nogen der kan hjælpe? Jeg har kigget på diverse sider osv men ingen af dem er til at forstå. Har brug for noget ''baby-fysik... -
Snorbølger
ForumindlægJeg har et lille problem. Jeg sidder her med en fysik aflevering, og et af spørgsmålene er: "For en bestemt snor bevæger bølgerne sig med hastigheden 30m/s. snorens længde er 1,2m Find de tre laveste resonansfrekvenser" Jeg har haft om snorbølger, men kan ikke huske hvordan det er m... -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
Radioaktivitet - aktiviteten
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal op i radioaktivitet til mundlig fysik eksamen og skal fortælle noget om aktiviteten. Jeg kender godt til formelen: A = k * N K = stofkonstanten N = er antal radioaktive kerner Men hvor finder man K og N henne, er det begge nogle man finder på k...
