Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18581 til 18600 af 48240
-
Fjeder og spektroskopi
ForumindlægEgentlig et spørgsmål til min kemi-eksamen, men det er nu et mere fysisk spørgsmål. I forbindelse med infrarød spektroskopi, som går ud på at excitere vibrationstilstande mellem bindingerne i et atom. Man kan betragte atomerne som kugler, der er forbundet af fjedre, og der står så i min kemibog, ... -
Blandbarhed og opløsningmidler?
ForumindlægHejsa. Skal snart til kemi C eksamen, og sidder og læser op grundigt. Har fået mine overordnede hovedspørgsmål, men der er lige et som driller lidt - nemlig Blandbar og opløsningmidler. Jeg har tænkt på at man kunne snakke om upolære/polære stoffer med hydrofobe/hydrofile egenskaber - men så er j... -
Tilstandsformer
ForumindlægGodaften. Jeg skal snart til Kemi-eksamen. Og har ærligtalt store problemer med faget. Ud af 18 opgaver jeg har fået. Har jeg problemer med den første som lyder sådan her: Du skal med udgangspunkt i øvelsen ” Natron” gøre rede for tilstandsformer for molekyler og kemiske forbinde... -
Øvelsesvejledninger mod betaling
ForumindlægJeg har ikke nok timer i døgnet og da afleveringen er i slut næste uge, bliver jeg nød til at høre om der er nogen der kan hjælpe med at redde min røv.. Jeg har en aflevering i kemi b, med 13 øvelsesvejledninger, hvor der er spørgsmål til hver. Jeg har selv lavet lidt på flere og er helt færdig ... -
NF evalueringsopgave
ForumindlægHej, jeg skal til NF eksamen og er i gang med at lave min evaluerings opgave, hvor emnet er Olie og andre energikilder. Jeg har fundet nogle ting, som jeg gerne vil komme ind på. Så derfor vil jeg høre om der nogle der kan komme med gode råd til de ting jeg vil ind på og om der evt. er noget der... -
afstemning af redoxreaktion
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og forbereder mig til mundtlig kemi eksamen og håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Jeg skal forklare om afstemning af redoxreaktioner med udgangspunkt i et eksperiment vi har lavet. På min øvelses vejledning er reaktionsskemaet allerede afstemt men jeg vil gerne vise hv... -
Fordelingsforhold - Hjælp søges!
ForumindlægHey Studieportalen! Jeg sidder her og læser op til kemi eksamen på onsdag og stødte på en opgave omkring fordelingsforhold, som jeg ikke er helt med på. Det drejer sig om opgave 1d) i følgende kemisæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-KEM... -
Forklaring af ord i matematik spørgsmål
ForumindlægEr der et dokument for typeord for skriftlig eksamen som der er i kemi, bioteknologi osv. F.eks: Afbild Der skal udarbejdes en graf, som tydeligt besvarer det, der spørges efter. Ved grafer er der krav om aksetitler med størrelser (eventuelt angivet med symbol) og med enhed. Grafen kan ikke... -
Kvote 1 (manglende fag)
ForumindlægHej. Er det sådan, at man godt kan søge kvote 1 selvom man mangler nogle af de fag el. mangler et niveau for at opfylde adgangskravene. Kan man stadig så søge kvote 1, eller SKAL man opfylder alle adgangskravene. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at søge medicin (ikke år), men til næste år. Jeg ... -
Keto-enol tautomeri - H atomer på alfa carbon
ForumindlægHej, Jeg er igang med at læse til eksamen i oranisk kemi og er ret forvirret angående pka værdier for nogle bestemte molekyler der indeholder carbonylgrupper. Jeg håber meget der er en der kan hjælpe. Jeg har kunne læse mig til at de sureste hydrogenatomer sidder på alfa carbon i forhold til ca... -
Tage året om på universitet
ForumindlægHej Jeg har foreløbigt læst på en univeristetsuddannelse..den varer 5 år og nu allerede efter mit 2 år kan jeg se at jeg kommer til at tage året om fordi jeg har dumpet nogle eksamener. Det er efter min mening det slemmeste der kunne ske...og jeg er ret forvirret, fordi de fleste siger at ka... -
UWC - IB
ForumindlægBag akronymerne i overskriften:\nUWC, United World Colleges\nDansk: http://uwc.dk/hvad_er_uwc/\nEngelsk: http://www.uwc.org/\nIB, International Baccalaureate \nEngelsk: http://www.ibo.org/ibo/index.cfm\n\nJeg overvejer at indsende en afsøgning til UWC. UWC-DK sender årligt 10 - 12 danske lever ru... -
Opløsning, bølgelængde og komplementærfarve
ForumindlægOpgaven lyder sådan: En farvet opløsning absorberer lys af bølgelængden 550 nm. a) Hvilken farve vil opløsningen sandsynligvis have? b) Hvad er opløsningens komplementærfarve? Kan læse omme i løsningerne at opg. a = rød-violet og opg. b = gul-grøn. Men jeg forstår ikke hvordan man kommer frem til... -
Lectio
ForumindlægInden på Lectio står nogle af fagene med stort begyndelsesbogstav, mens andre står med småt.Hvorfor? -
Addition
ForumindlægJeg har et cychexen, hvor der er en methylgruppe og dobbeltbinding på samme C. Derudover sidder der en propenylgruppe overfor. Hvis jeg adderer en Br2, hvor vil den så adderes, ved propenylgruppen eller i selve ringen? -
Sproglig matematik
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik for sproglige den 18 maj og i den anledning tænkte jeg på om der er nogle som kunne tænke sig at fortælle hvordan man forbereder sig bedst til en eksamen uden hjælpemidler??(formelhæfte er dog med)...Venlig hilsen Interjak -
Tæller årsprøvekarakteren?
ForumindlægTæller årsprøvekarakteren i et fag med i gennemsnittet, hvis man skal til eksamen i faget? Hvis jeg får 10 i et fag, men jeg til eksamen får 7, er det så kun 7-tallet, som tæller med i mit gennemsnit eller er det en kombination af både årskarakteren og eksamenskarakteren - altså 8,5? -
HJÆLP!..DET HASTER
ForumindlægHejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ?? -
finde et oplæg til dansk
ForumindlægHej, allesammen. Jeg har trukket trekantsdrama til dansk muntlig eksamen og ville høre om nogle kunne hjælpe med, at finde et oplæg, jeg kan gå op til eksamen i, såsom en novelle, et digt, folkevise, musikvideo. :) -
hjælp til SRP og gode metoder
ForumindlægHej derude Efter ferien skal jeg starte i 3.g og er lidt nervøse for SRP. Jeg vil gerne være forberedt indtil der, men jeg ved slet ikke hvilke to fag er en god kombi. Min studieretning er med kemi A, matematik A og fysik B Jeg vil rigtig gerne høre de forskellige kombi og hvilke emner kunne ...
