Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18601 til 18620 af 46276
-
Budskabet i "Nattergalen" (H.C. Andersen)
ForumindlægSkal op i dansk her om et par dage, og har meget svært ved at analysere min tekst. Ville lige spørge hvad I synes er budskabet i "Nattergalen" af H.C. Andersen? Og temaet? -
analyse af synsvinkel rettelse
Forumindlæghej, jeg håber i vil gøre mig en tjeneste, jeg har virkelige brug får hjælp til at rette et dansk tekst -
Monotoniforhold for lineære funktioner
ForumindlægHvordan kan jeg forklare monotoniforhold for lineære funktioner? -
Hvad skal jeg skrive om? (novelle)
ForumindlægMin skole skal have en novelle-kongurence, med temaet "drømme". Det må tolkes på alle mulige måder. Så derfor kunne jeg godt tænke, at vide hvad andre ville læse! Jeg er åben for alle idéer! :) -
Baggrundsartikel perspektivering
ForumindlægJeg skal perspektivere til baggrundsartikler fra pensum. Der er tale om Martin Krasnik - Jeg blev træt af at være præmieperkeren og Søren Berggren Toft - Vi skal acceptere, at vi kan vælge det onde. Ellers fratager vi os selv friheden til at vælge mellem ondt og godt. Hvilken baggrundsartikel k... -
SRP - analysemodel ville være behjælpelig
ForumindlægHej jeg er ved at skrive min srp og mangler en analysemodel til pjecer/folder/brochure der er på et passende fagligt niveau for dansk på A. Er der mon nogen der ligger inde med en jeg kunne få?? -
Vurder konsekvenserne af Hitlers magtovertagelse for det tyske folk
ForumindlægHej derude Jeg sidder og skriver SSO og jeg skal vudere konsekvenerne af Hitlers magtovertagelse for det tyske folk, nogen der kan hjælpe? Jeg ved godt det blev oprettet kz-lejr og jødeforføgelse, men det er bare ikke nok at skrive. -
hvorfor blev nike en succesfuld virksomhed
ForumindlægHej jeg kan ikke finde noget om hvorfor blev nike en succesfuld virksomhed -
Hjælp til analyse af Turborgs reklame "Potte med låg"
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRO, og skal analysere Turborgs reklame "Potte med låg". Jeg ved virkelig ikke, hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig til denne reklame, og hvordan jeg kan inddrage den hermeneutiske model. Nogen der er villig til at hjælpe? -
dansk
ForumindlægHej. Hvad kan man skrive mere til det med computerspil end det med de negative og positive påvirkninger? På forhånd tak! -
Samf C eks.
ForumindlægHej.. jeg skal til mundtlig eksamen i samf. c. Vi har arbejdet med disse emner: 1) Identitet og socialisation 2) Livsstil og Livsformer 3) Ideologier og Politiske partier 4) Demokratiopfattelser 5) Demokrati 6) Det danske politiske system 7) Velfærdsstaten 8) Globalisering Jeg har fint s... -
Spørgsmål om mat højt niveau.
ForumindlægHejJeg har lige et spørgsmål som jeg gerne vil hører jeres mening om.Jeg har bestemt mig for at have højniveau i mat på et år i 3.g og overvejer om jeg skal købe en TI-89 lommeregner .Den giver jo nogle gode muligheder for at se ting man ikke kan på TI-83. Hvad synes i? -
Har et lille problem, skal opereres sidste dag i termins-ugen
ForumindlægJa, mit knæ skal en tur under kniven, den sidste dag i terminsugen, og så er der et fag som det kommer til at gå ud over. Er der nogle regler for, hvad der så skal ske? får jeg lov til at komme op på et andet tidspunkt, eller får jeg opgaven med hjem eller hvad sker der? -
Mat B sproglig
ForumindlægHej.. Jeg skal op i mundlig matematik i morgen.. og jeg læser og læser.. men jeg mangler notater til Differentialkvotient, Regning med differentialkvotient, Asymptoter og Potens funktioner.. kan bare ikke finde noget inde under opgaver.. er der nogen der kan hjælpe?på forhånd tak =) -
særkarakter matematik
ForumindlægHejJeg har på mit studenterbevis (kladden, der blev givet i forbindelse med de skriftlige karakterer) stående "særkarakter i matematik" nederst på siden. Jeg har haft A+, så jeg går ud fra, det har noget at gøre med det. Men hvorfor står der kun de skriftlige karakterer?MvhJonathan -
Dumpet mat a og særlige vilkår
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at jeg er usikker på om jeg er dumpet til min mat a skriftelig, jeg skulle op på særlige vilkår i skriftelig, men ikke i mundtlig. Tager man så stadig gennemsnittet af min mundtlige årskarakter og det 00 som jeg får og dividere det med to. Eller er det sådan så... -
Karaktergennemsnit?
ForumindlægHej alle. Nu har jeg snakket med ret mange efterhånden, og der er meget stor uenighed om, hvorvidt de fag, man ikke kommer op i, bliver direkte overført som en eksamenskarakter. Så mit spørgsmål er vel bare: gør de det? For inde på Lectio, kan jeg se, at der står Kemi C, vægt : 1 .. Og jeg ska... -
Angående Gym?
ForumindlægHej, jeg vil gerne lige spørge om noget. Hvis man går i 9.klasse og man skal til gym efter, og man er allerede optaget i gym så er det lige meget med karakterene i eksamen, ikk? Og lige en ting til, hvis man skal optage sig til gym skal man så tage optagelsesprøven? og ved i om den er svær? -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette? -
Klage over skriftlig karakter
ForumindlægHvordan klager man over sin skriftilige eksamens karakter og er der overhovedet mulighed for at få lavet denne om?
