Matematik

Dumpet mat a og særlige vilkår

18. maj 2017 af healthysc2 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle.

Jeg står i den situation at jeg er usikker på om jeg er dumpet til min mat a skriftelig, jeg skulle op på særlige vilkår i skriftelig, men ikke i mundtlig. Tager man så stadig gennemsnittet af min mundtlige årskarakter og det 00 som jeg får og dividere det med to. Eller er det sådan så hvis man skal op på særlige vilkår så er det den karakter der er afgørende også selvom mn har fået sin mundtlige standpunktskarakter?

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. maj 2017 af MatHFlærer

Nu kender jeg ikke spillereglerne for særlige vilkår, men reglen er:

karakter=\frac{mundtlig+skriftlig}{2}

Brugbart svar (0)

Svar #2
19. maj 2017 af FCBP10 (Slettet)

Nu er mit svar dog ikke svar på dit spørgsmål... Men kom dog lige forbi dit opslag tilfældigt, og blev i tvivl om noget.

Hvad er det helt præcist "særlige vilkår" betyder? Får du en nemmere prøve, eller hvordan er det helt præcist det hænger sammen? 

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. maj 2017 af LilanKahn (Slettet)

De får som sådan den samme prøve bare på andre vilkår, har sidet some eksamens vagt for en pige der hade fået en sjælden virus infektion der hade gjort hun næsten ikke kunne skrive og derfor skulle bruge tale-til-tekst program til en skriftlig eksamen.

Svar #4
19. maj 2017 af healthysc2 (Slettet)

Ja altså jeg fik ikke afleveret alle mine skriftelige afl. Derfor skulle jeg op til skriftelig eksamen. Men jeg havde fint nok fremmøde til timerne og deltog mundtlig og der fik jeg karakter 10 dog i tvivl om det er 00+10/2 for så har jeg jo fået 5 i fået og dermed bestået? Eller er det kun den skriftelige der tæller. 

Brugbart svar (0)

Svar #5
20. maj 2017 af FCBP10 (Slettet)

Altså normalt siger man at alle karakterer tæller. Dvs. hvis jeg f.eks. fik 7/7 i matematik, og ikke skulle op til eksamen, ville mit gennemsnit blive 7+7/2=7. Hvilket er over 02, og dermed er faget bestået. 

Hvis jeg tilgengæld skulle op til eksamen, (Hvilket jeg i mit tilfælde skal, både skriftligt og mundtligt), bliver jeg nød til at plusse alle fire karakterer sammen, og dermed dividere med fire, for at få mit endelige resultat. Et eksempel kunne her være 7+7+4+4=22. --> 22/4=5.5 = altså er jeg bestået, da den er over 02 sammenlagt. 

Dette er ihvertfald sådan jeg har forstået det. Hvis nogen har nogle inputs eller korrektioner, må i meget gerne skrive. :) 

Skriv et svar til: Dumpet mat a og særlige vilkår

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.