Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18621 til 18640 af 117955
-
Livsform, krop og sundhed
ForumindlægSidder lige nu og skal til at lave en biologi og idræts rapport, og grumbler netop over hvordan et problemformulering kunne lyde. Kan ikke rigtig komme i gang med det og håber på nogen forslag fra jer. :-) Tak på forhånd! -
vil få nogen ideer til andenårs opgave
ForumindlægJeg skal skrive anden års opgave på HF. Jeg valgt biolog. er der nogen, der kan give mig nogen ideer om hvad man kan vælger som et emne i biologi. Tak -
METODER
ForumindlægJEG SKAL SNART OP I AT OG VIL GERNE HØRE OM I ´KAN HJÆLPE MIG MED AT FORSTÆLLE MIG HVAD JEG KAN SIGE OM METODERNE I BIOLOGI OG HISTORIE. JEG FATTER HAT! -
Celler.. hvad er det??? :O
ForumindlægHej :) er der nogen der kan hjælpe mig med alle de her celler ?. jeg forstår det simpelten ikki!!!. kroppen - et cellesamfund. og cellens opbygning...! plizzz hjælp mig ! :O -> ram på biologien. -
Skal jeg overveje alternativer?
ForumindlægHej, Jeg er Student fra 2006, som søger ind på medicin ved KU her til sommer(2009). Mit snit fra studenter eksamen er 10,2 (7trins). Jeg er først for nylig blevet bekendt med 1,08 reglen og er faktisk blevet ret skeptisk overfor mine optagelses chancer. Vil enormt gerne læse i kbh. Hvordan vil i... -
fysik rapport
ForumindlægCharles lovFormål:Charles lov siger at for en ideal gas er tryk og absolut temperatur proportionelle (p = k * T), det er hvad vi vil prøve at bevise ved dette forsøg. Opstilling:Anvendt apparatur:- Glaskolbe- Trykmåler- Stativ- TI-83- Kogekar med vand- TemperaturmålerGlaskolben blev sat fast i s... -
Ændring af studieretning
Forumindlæghej, jeg skal til at starte i 1.g i morgen og er meget spændt på det hele, men glæder mig også rigtig meget. der er bare en ting jeg hele tiden tænker på....! Jeg har valgt en studieretning der hedder Kemi A + Matematik A + Fysik B og jeg ville faktisk have ønsket at jeg havde valgt: Bioteknologi... -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
Bestikkelse, at snakke sig til en karakter
ForumindlægHej. Jeg går i en klasse i 3.g, hvor en elev brokkede sig over en årskarakter på 6 og fik så 9. Denne er altså i 3.g og tæller. Synes I det er i orden at man kan få den ændret ved bare at tale med læreren om det ? Jo og så er der også en klassekammerat, som taler om at bestikke en af kontorpers... -
HVORFOR ER DER IKKE NOGLE SOM GIDER AT HJÆLPE MIG ! :(
ForumindlægHVORFOR ER DER IKKE NOGLE, SOM GIDER AT HJÆLPE MIIIIG !!!!!! :( -
2.G eller 1.G igen?
ForumindlægHej derude.Jeg er lige blevet færdig med 1.G, og har mildest talt ikke klaret det vildt godt. Jeg har en udemærket forståelse for fagene, men har problemer med at sige noget i timerne. Skal jeg gå 1.G om eller gå videre i 2.G?Jeg vil helst gå videre og har brugt meget af den sidste tid på at læse... -
Medicinalkemi - Nogle der læser det?
ForumindlægHejsa.. Jeg bliver student i morgen, og så skal jeg lige holde et års pause med arbejde og rejser osv. Men efter det overvejer jeg kraftigt at læse medicinalkemi på Århus uni. Er der nogle her som læser dette, og kan fortælle lidt om uddannelsen eller andre relevante ting? ;)Hilsen Sara :) -
ANTISTOFFER
ForumindlægHvordan dannes antistoffer? -
Underlig eksponentiel reggresion
ForumindlægHej alle. Når jeg laver en eksponentiel regression i Excel, for at kunne bestemme a, får jeg flg. ligning: y = 2E-47e^0,0589x Normalt, de gange jeg har foretaget en regression i excel, får jeg en ligning, der svarer til forskriften for den funktion, jeg arbejder med. Denne gang kan jeg dog ik... -
Bevis.
ForumindlægHej derude. Jeg er i gange med at læse en matematisk bevis, som svarer til en fag i Algorithm og Da............. Jeg har svært, at forstå mellemregningerne. Bevisen starter med; Jeg læser og læser, men kan ikke forstå bevisen fra den første trin til den sidste. Jeg forstå kun hvordan m... -
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
Stamfunktioner
ForumindlægEr ikke så godt til stamfunktioner.. Bestem følgende stamfunktioner..(x+1)* 4:kvadratroden af x dx4:4^x dx -
Tjernobyl ulykken
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i dette års AT-eksamen om Tjernobyl ulykken i fagene Historie og Biologi. Til "historiedelen" mangler jeg ikke noget, men der skulle ikke side nogle personer, som vidste om der fandtes nogle journaler/rapport osv. fra undersøgelser af betydningen/konsekvener elle... -
Saltes opløselighed i vand - fældningsreaktioner
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport omkring saltes opløselighed i vand, og har dermed arbejdet en del med fældningsreaktioner. Jeg står nu og skal buge den til NF eksamen, hvor jeg skal kunne perspektivere dette kemi-førsøg til både biologi og geografi, hvilket jeg har svært ved. Mon der er en venlig ...
