Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18621 til 18640 af 28854
-
Koreakrigen..
ForumindlægSer disse besvaelrelser nogenlunde ud i forfold til spørgmålene, ville blive taknemmelig for kritik og eventuelle ændringer. Kan ikke hitte ud af nummer 4, ville blive glad for al den hjælp jeg kan få, for at opnå et godt resultat.På forhånd tak!3) Giv en social-økonomisk beskrivelse af det korea... -
Indledning.
ForumindlægHej drenge og piger. Jeg har en del problemer med min indledning, jeg har kun få skrevet dette : I denne opgave vil jeg belyse emnet den kolde krig, ved at analysere, diskutere og redegøre for perioden. Især de to krigsførendes landes motiver, og handlinger vil jeg ligge fokus på, da dette er vi... -
Analyse af artikel
ForumindlægJeg har fået en artikel hvor jeg skal analysere teksten (artikel) og hvor jeg skal skrive en leder om artiklen. øhh, kan jeg ikke få nogen hints til hvordan jeg skal gå til værks med at analysere den artikel? Det haster meget, jeg er lidt bagud og skal allerede aflevere om 3 dage. Nitte. Men på f... -
Historieopgave - nogle gode idéer?
ForumindlægHejsa!Har en historieopgave der ligger og venter et lille stykke ude i fremtiden, men skal til at søge materiale nu. Har besluttet mig for, at skrive om Rom på en eller anden måde, da latin var et af mine yndlingsfag. Nogle gode forslag til, hvad jeg kunne skrive om, og hvordan jeg evt. kunne ind... -
Kaliumchlorat?
ForumindlægHejJeg sidder og er igang med at skrive kemirapport om nogle undersøgelser med kaliumchlorat...Så støder jeg ind i problem der hedder: skriv et teoriafsnit..hhmmmmm... er der nogen der ved hvad det indebærer og hvor kan man finde teori om dette emne, kaliumchlorat????Nogen der kan hjælpe?? -
Numeriskmetode differentialligning
Forumindlægdy/dt=3y y(0)=1 Den generelle løsning for denne er; y=k*e^(3*t) derved for vi f(t)=e^(3*t) Løs denne ligning ved hjælp af numeriske metode med Runge Kutta (hans 4orden). y(n+1)=y0+?y=y0+1/6*(α1+2*α2+2*α3+α4 )*?x Alfa værdierne er givet ved; α_1=f(x0,y0 ) α_2=f(... -
historieopgave...
Forumindlæghej alle sammen!Jeg skal snart skrive historieopgave, og kunne godt tænke mig at skrive om en historisk person, slægt eller familie.Jeg vil helst ikke skrive om noget alt for traditionelt, og derfor tænkte jeg om der var nogen der havde nogen forslag...??Håber at høre fra nogen...:)Venlig hilsen ... -
Bagudsyn og flash back
ForumindlægNogen der ved om der er forskal på baudsyn og flash back? Og hvis ja, hvad er forskellen så? -
Nordkraft
ForumindlægEr der nogen der har en analyse af bogen Nordkraft af Jakob Ejersbo??Eller bare nogle gode tips til analysen mm....??Håber i kan hjælpe!! -
En god bog!?!
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale en god dansk bog? -
Bøndernes oprør, feb. 1917
ForumindlægHej alleJeg er ved at skrive historieopgave om den russiske revolution. I forbindelse med dette lyder noget af min problemformulering, at jeg skal "analysere årsagerne til bøndernes oprør i feb. 1917" (jvf. mit tidl. indlæg, så tror jeg, jeg har fået styr på de forskellige niveauer).Nu ... -
ok indledning, eller??
Forumindlægjeg har om Roosevelt under den store depression og vil høre om man godt kan skrive en indledning sådan her? Har ikke rettet den endnu, men I må selvfølgelig sige til hvis noget er helt hen i vejret :) De forende stater kom godt ud af Første Verdenskrig og derefter levede de i overflod. Industrie... -
Krimi
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal skrive en kriminovelle, hvor pigen novellen omhandler, bliver voldtaget og ender med at begå selvmord. Problemet er blot, at jeg er tom for ideer til, hvordan jeg kan starte den! Har i nogle gode ideer? Tak på forhånd :-) -
TYSK GENI SØGES!
ForumindlægHey... tysk er ikkk liiiige en af mine stærkeste sider og derfor spørger jeg jer... jeg har brug for en del hjælp og hjælp har brug for jer... håber der findes tyske eksperter her... på forhånd tak!!!Die Kapitel handeln von einem türkisches Mädchen in Deutschland. Die türkischen Familie ist dort ... -
Oversættelse
ForumindlægNedenstående tekst er et kort uddrag af et brev, premierminister Gladstone skrev til dronningen Victoria 5. februar 1885. Hvad er Gladstones budskab i brevet, og hvordan udtrykker han det? Underbyg dit svar med eksempler fra teksten. Skriv dit svar på dansk. Mr Gladstone has had the honour this d... -
Dyr - symboler
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde ud af hvad forskellige dyr symboliserer og hvilke værdier de har? Har brug for følgende dyr:UgleMuldvarpSekretærfuglRævMarkmusFransk puddelHøneGøgHåber I kan hjælpe!! -
ideer til danskopgave
Forumindlæghejder er sikkert mange 1g der sidder og tænker over den komne danskopgave og der er mange faldgruber i sådan en danskopgave. derfor synes jeg og sikkert mange andre 1g at det kunne være rart at de garvede fra gymnasietiden kunne komme op med nogen gode råd til danskopgavenpå forhånd tak skal lyd... -
Meninger!!!!!!!!
ForumindlægHej, hvad tænker danskerne når de tænker om tyskland og tyskerne..?? Jeg vil gerne høre jeres meninger om dette. Det kunne da være sjovt nok at se hvad I synes om tyskerne..På forhånd tak -
Dansk i AT
ForumindlægNogle som har nogle idéer til AT med dansk... -
1.g opgave
Forumindlæghej! nogle som kender en side hvor man kam læse lidt om forskellige forfatter, (helst danske)! skriv også hvis i har et godt råd om hvordan man kommer igang med sin 1g opgave. på forhånd tak
