Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18641 til 18660 af 158923
-
Reducer
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af den her, kan nogen vise mig hvordan man skal gøre? (a-b)2+2a*(a+b) -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg ville lige spørge omd er var en venlig sjæl der ville/kunne hjælpe mig? Næste skal jeg i 3. g og have matematik på A-niveau (jeg havde B og 1. og 2. g) Det gik ikke så godt med matematikken de to sidste år, så jeg vil spørge om jeg kan forberede mig på nogen måde? Jeg mener, hvordan ka... -
Gymnasie linjer
ForumindlægHej. Jeg skal til at starte på Gymnasiet her på tirsdag. Men igår fik jeg en klasseliste, hvor jeg er kommet i klasse med dem, som ikke har valgt samme linje som mig. Tilbage til da vi skulle vælge linje, godt et halvt år siden, valgte jeg; EngelskA, SamfundsfagB og PsyC, men jeg ombestemte mig ... -
Totalt forvirring, what to do...
ForumindlægValget står mellem 3 retninger. Hvis nogen evt. selv læser følgende må i gerne komme med begrundelse omkring hvorfor i har valgt det, og hvilken gode erfaringer i har gjort jer. Jeg tænker indholdsmæssigt, ligeglad med fredagsbaren.... Det hele skal foregå på KU 1. Matematik med liniefag i data... -
plizzzzzz hjælp til fordoblingskonstant
Forumindlægjeg har en opgave som jeg skal løse.. men har det virkelig svært ved at forstå opgaven.. håber nogen kan forklar mig det. opgaven lyder sådan her. I et enkeltlogaritmisk koordinatsystem er givet punkterne A(-2,3)B(6,16)C(12,10) den rette linje gennem A og B er graf for en eksponentielt voksen... -
Leksionsplan for matematikstudiet, KU/SDU
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, om det er muligt at finde leksionsplan og litteraturliste for matematikstudiet på enten KU eller SDU? Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget, men håber det er muligt! Med leksionsplan, så mener jeg en oversigt over, hvilke sider og opgaver man skal se på til en bestem... -
hjælp til skema
Forumindlæghejsa er der nogle der kan hjælpe mig med de her opgaver? -
Medicin
ForumindlægHvis jeg ønsker at læse medicin, hvilken linje skal jeg så vælge på gymnasiet? -
Mat C..HF?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg sku´ lige spørg om der nogen, der har en eksemplar af mat C for hf..altså en gemmel f.eks. eksamopgave.. Tak påforhånd.. -
Hjælp til denne opgave om afkøling
ForumindlægJeg har brug for hjælp til 1 og 2 -
Binomialfordeling
Forumindlæghalløj, er der mon nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg argumentér for binomialfordelingen ud fra et eksempel med 4 succes i 7 forsøg -
SSO Anvendelse vs. hardcore teori
ForumindlægHejEr igang med SSO I matematik.Men bliver i tvivl igen og igen om hvorvidt det er ligeså godt at skrive en opgave lidt rettet mod anvendelse og overblik (ville nok selv definere det som noget a la en 3.g mat bog) eller om det er bedre at skrive en meget specifik opgave om et særligt emne hvorman... -
Differential- og differensligningssystemer
ForumindlægHej derude! Jeg har en gammel eksamensopgave om differential- og differensligningsystemer, og jeg vil sætte stor pris på, hvis der er en derude som kan vise med udregninger hvordan opgaven løses, eftersom jeg skal til reeksamen i faget her start-august, og jeg vil gerne have styr på hvordan man l... -
haster
ForumindlægHej jeg sidder midt i en matematik opgave, og jeg er gået lidt i stå: opgaven lyder således: i en trekant ABC er a=10 b =15 og c=21 a) bestemn vinkel A og arealet af trekant ABC? -
Ved ikke hvad jeg vil !
ForumindlægHej folkens :) Jeg er nu 2.g'er , jeg ved helt seriøst ikke hvad jeg vil efter 3.g (min studieretning er: Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B) Har i nogle forslag til hvad jeg kan blive ?? -
bestem højden b
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, der irriterer lidt.. I trekant ABC er vinkel A = 7 grader?? , b = 4,1 og c = 3,8 . a) Tegn en model af trekanten, og beregn længden af siden a. - har jeg gjort a = 4,6 b) Beregn længden af højden på siden b. det er denne længde jeg har lidt problemer med.. er der nog... -
24 timers forb... i hvilket fag?
ForumindlægI hvilket af fagene har man 24 timers forberedelse? -
Erhvervsøkonomi kontra økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal til sommer begynde på en videregående uddannelse og har før overvejet en ingeniør uddannelse, men dog tror jeg, en økonomiuddannelse passer mig bedre. Min helt store interesse er matematik. Følgende uddannelser overvejer jeg: Matematik-økonomi, Erhvervsøkonomi-matematik (CBS) ... -
GSK som aftenundervisning?
ForumindlægEr der nogle der kan anbefalde en god skole, hvor det er muligt at tage et GSK kursus i engelsk a som aftenundervisning? -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske...
