Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 18641 til 18660 af 92030
-
Teoretikere
ForumindlægDer er få timer til min eksamen (c-niveau) og jeg har lige indset at jeg har forsømt at læse på en del af teoretikerne. Da vi (mere eller mindre) kun har haft om dem på klassen har jeg ikke rigtigt noget materiale.Så er der nogle der kort kan opfriske de vigtigste hovedpunkter for mig?Det handler... -
fejl.. eller er det bare mig
Forumindlægsidder og forbereder mig til Mat A 1.g Årsprøve med denne C mat eksamen http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/090512_opgave_matC_hf2_ny_version.ashx .. i opg. 4 får jeg højden til at være -32,5098 ... laver min lommeregner noget forkert eller bare mig ??? 38 * s... -
Kan i hjælpe mig?!?
ForumindlægHey folkens. Jeg skal op til mundtlig naturgeograf-eksamen i morgen (Har det på C-niveau) Jeg skal høre jer, om i kan fortælle mig meget præcist hvordan høj og lavtryk forklares, dertil også hvad termiske og dynamiske høj og lavtryk er, og hvordan de fungere? Jeg ved det er dumt ikke at kunne, me... -
Variabelsammenhænge
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik (c) på mandag, og har et problem med et af de mange spørgsmål.. Fortæl om lineære sammenhænge, herunder - ligning og graf for lineære funktioner, lineær regression - vise hvordan man bestemmer ligningen ud fra to punkter på grafen - proportionalitet og omvendt pro... -
Reaktionskinetik
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie//almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-1-uk.pdf?menuid=150560Opgave 1 - Hashpiller:c) skal jeg først beregne stofmængden, hvis ja hvad skal jeg bruge den til senere i spørgsmålet?jeg er sådan i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge....ln[A]=-k*t+ln[A]0 eller[A]=... -
Hjælp til Opg 3 Aug. 2000
ForumindlægJeg er igang med at løse opgave 2 i eksamensættet fra august 2000, men har svært ved at svare på spørgsmål c , d, og e, er der nogen der kan hjælpe mig og give mig nogle hints på hvordan jeg kan løse dem? Jeg har et link til opgavesættet her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2... -
Bestem sidestykket AC
ForumindlægI trekant ABC er D fodpunkt for højden fra C på AB. Det oplyses, at sidestykket AB er 9, sidestykket BC er 7 og sidestykket Bd er 6.Bestem sidestykket AC.Opgaven ses her, hvor det er opgave f)http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0586SF.pdf -
Potens funktion
ForumindlægHer er linket over opgaven: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20stx113%20MAT%20A.ashx i opgave a) har jeg fået a = 0,7669 og b = 0,0036. Er a'eren rigtig og hvordan lav... -
Hvad karaktisere 4 tidsperioder?
ForumindlægHej Jeg skal meget snart til eksamen i billedkunst c-niveau og ville hører om der er nogen der kan hjælpe. Jeg skal vide hvad der karaktisere 4 forskellige tidsperioder, som er: -Før 1400 -1400-1750 -1750-nu -Samtid (De seneste 5 år) Inden for dem alle skal jeg vide hvad der karaktisere billeder,... -
Forberede, hvordan?
ForumindlægHvordan kan jeg forberede mig på Bio C eksamen således at alt det jeg læser op på sidder sig fast? Jeg ved hvad der er opgivet og hvad jeg dermed skal læse op på, men hvordan kan jeg få det til at sidde sig fast? Lige en sidste ting. Hvordan burde jeg bruge de 24 min. til forberedelsen? -
Enhedscirklen
ForumindlægJeg sidder her og skal op til eksamen om små 3 dage i matematik mundtlig C niveau. Der er især 1 spørgsmål jeg har problemer med: Trigonometri Gør rede for definitionen af sinus og cosinus ud fra enhedscirklen. Bevis (en af) sinusrelationerne + (en af) cosinus relationerne Gør rede for, hvorledes... -
første orden
ForumindlægHej i opgave c) står der: til hvilken tid er 80 % af den oprindelige mængde N2O5 omdannet? Hvad skal man gøre? Skal man aflæse på grafen ved at gå ud fra 0,8 på y-aksen? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Finanspolitik.
ForumindlægJeg skal til eksamen i samfundsfag i morgen - c niveau.. Og jeg vil lige høre om VK regeringen har en stram eller lempelig finanspolitik i øjeblikket? Jeg vil jo mene i form af de høje skatter, at vi har en stram finanspolitik, men jeg blev forvirret efter at have læst en artikel hvor der bliver ... -
Isostasiprincippet
ForumindlægJeg skal op til Naturgeografi C eksamen imorgen puhh:S Har brug for lidt hæjlp, jeg håber jeg kan få: Hvad er isostasiprincippet ? hvordan fungere det Hvis det kan forklares på en forholdsvis pædagoisk måde ville det være godt, da mit problem er at jeg ikke forstår princippet som det er skrevet i... -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Effektivitet??
ForumindlægHej. Jeg har trukket effektivitet i min mundtlige fysik eksamen C niveau. I opgaven skal jeg komme ind på følgende: - begreberne energi og effektivitet/nyttevirkning - hvordan effektiviteten kan måles eksperimentelt - betydningen i dagligdagen - samfundsøkonomisk betydning Nogle ideer til, hvad j... -
Nervegifte
ForumindlægNogle der kan hjælpe, med at finde ud af, hvorfor sarin og tetanus toksin giver samme virkning og hvordan synapsen påvirker den modtagende nervecelle. Spørgsmålet ligger herinde: http://www.emu.dk/gym/fag/bt/uvm/dokumenter/eksamen/tidl_forsoeg/2005-BT-1.pdf Under opgave B, c. -
Sky Tower - opgave
ForumindlægHej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :) -
Studieordning
ForumindlægKan nogen fortælle mig om det er inde på uddannelsesministeriets hjemmeside, at man kan læse om de enkelte fag på vuc niveau, bl.a. i forhold til metode i eksamen. Og kan nogen så guide mig ind det rigtige sted, da jeg selv uden held har forsøgt? Det specifikke fag jeg søger er samfundsfag c-b -
Uddannelsesskift - karakterer
ForumindlægHej. Hvis man nu er i 3.G og man gerne vil forbedre sit snit. Kan man så ikke droppe ud inden sidste eksamen så man ikke låser sit eksamensbevis og tage HF hvor jeg tager de fag jeg har fået dårlig karakterer om/højere niveu (C til B)? Men hvad så med de karakterer i de fag jeg ikke vil tage om ...
