Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 18681 til 18700 af 27764
-
Samfundssyn?
ForumindlægGodaften, Vi har af vores dansklærer fået til opgave at læse en krimi i sommerferien, og jeg har så valgt "Den serbiske dansker", og har netop læst den færdig. Dertil skal vi svare på nogle spørgsmål. Jeg er i tvivl om nogle af dem. Hvilken ideologi og hvilket samfundssyn bærer tekst... -
Blodsukker øvelse
ForumindlægHej Alle Jeg har i biotek lavet et forsøg, hvor vi skulle møde fastende op, og derefter indtage forskellige former for kulhydrater men alle af 50g. Jeg står med en rapport, hvor jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare: Hvorfor skal alle forsøgspersoner indtage 50 g k... -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
Statistik
ForumindlægJeg har et problem vedr. en opgave i statistik/dataanalyse: Spørgsmålet lyder således: c) Ved boligskift flytter nogle familier i dyrere boliger og andre i billigere boliger. Det afhænger bl.a. af livssituationen. Undersøg om boligkøbere, som sælger en ejerbolig i forbindelse med køb af ny boli... -
HJÆLP kilder
ForumindlægHej guys! Jeg har problemer med at finde nogle kilder, som befolkningen og myndighederne har skrevet i 1853 i københavn (evt. breve og dagbøger) under koleraepidemien. Nogle der kan hjælpe med at finde nogle kilder (anbefalde nogle)? -
lige i nærheden
Forumindlægjeg skal for første gang i mit liv skrive en opgave af en bog og den bog er romanen af Martha Christensen så kunne godt bruge nogen råd da vi får karakter -
hjælp til tekst om jalousi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har snart dansk mundtlig eksamen og leder efter noget inspiration til en tekst, har trukket jalousi. Så hvis i vil være søde at give mig nogle navne på nogen tekster der handler om jalousi. På forhånd tak! -
SRP? :s hjælp til emne!?
ForumindlægHej! Vi har fået at vide allerede nu, at vi skal begynde at overveje et emne til SRP. Jeg håbede på nogle herinde måske kunne hjælpe mig? Hovedfag er engelskA eller tyskA - og så kan jeg vælge historie, samfundsfag eller dansk til. please, nogle gode ideer?? :s -
Spørgsmål angående Molekylær Medicin - Karakterer, studiejob, fremtidsjob og biologi
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har fire spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom Jura, hvor man skal have høje karakterer for at få et fedt ... -
Tekst fra romantismen?
ForumindlægHej, Jeg leder efter en tekst (helst et digt) fra romantismen som jeg skal have om til min dansk eksamen. Jeg har læst lidt om hvad romantismen er, men jeg er ikke så sikker ved at finde en tekst på egen hånd, fordi jeg ikke er helt sikker på hvad det præcist er og hvad der kendetegner det. Så... -
Dansk mdt eksamen
ForumindlægHej alle. Skal man op i 3 års pensum, når man skal til dansk mundtlig eksamen? eller kan man kun komme op i tekster, billeder mm. man har haft i 3g? -
Essay, kronik, litterær artikel hjælp :/
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig dansk eksamen i morgen, men mangler en detaljeret opskrift på hvordan man skriver essay, kronik og litterær artikel. Jeg har brugt denne hjemmeside to gange før, men har ikke fået gode resultater. http://www.skrivopgave.dk/Opgavetyper/kronik På forhånd tak -
AT-EKSAMEN 2010 VEDR. BEHAVIORISME OG PSYKOLOGI
ForumindlægHey jeg har et problem vedrørende fakultetsbestemmelse/fagområde.Hvad er psykologi, når man har behaviorismen som underemne? Har udelukket humanismen? Men er det samfundsvidenskabelige eller naturvidenskabelige? -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Darwin - bio og his
ForumindlægHvordan kan fagene bio og his ikke forklare (metodisk) Darwins teori?? -
AT-eksamen om radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i morgen klokken 12 og jeg er lidt lost i, hvad jeg skal gøre. Jeg har om radioaktivitet i fysik/historie og har fundet ud af noget med, hvordan radioaktiviteten blev opdaget via en præsentationstale fra Nobelpris ceremonien i 1903, hvor Becquerel og ægteparret Curie modtog den. Men ... -
Forkert opgavenummer ved skriflig dansk
ForumindlægHej Jeg har lige fundet ud af, at jeg til skriftlig dansk er kom til ved en tastefejl, at skrive det forkerte opgavenummer (altså skrev opgave 2, men jeg har besvaret opgave 1). Er der nogen herinde, som har gjort den sammen dumhed som mig, og hvad havde det i koncekvenser? SK -
Grammatik personlige stedord
Forumindlæg6. Pedro giver hende bogen 7. Miguel giver den (kufferten) til pigen 8. Antonia giver mig den (tasken) 9. Giver du os det (ugebladet)? 10. Vi sender dem brevet er det nogen der kan hjælpe...? -
Mdt. eksamen i Engelsk B - at perspektivere.
ForumindlægHejsa. Hvis man skal perspektivere en tekst til nogle andre, hvad er det så man lige skal sige? Som det er nu har jeg næsten ikke noget overblik over de opgivet tekster, og jeg vil derfor spørge, hvor godt det er nødvendigt at sætte sig ind i dem? -
er årsagsforklaringer en metode?
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT, og vil bare lige høre om jeg under metodeafsnittet kan putte 'årsagsforklaringer'? (en af mine problemstillinger er "Hvilke historiske betingelser ligger til grund for det moderne gennembrud?", så jeg vil jo selvfølgelig gøre brug af 'årsagsforkl...
