Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18701 til 18720 af 27879
-
Gravitationsloven og undvigelseshastighed.
ForumindlægUdfra Newtons tyngdelov/faldlov kan man udlede undvigelseshastigheden, hvor man finder hastigheden som den afledte stedfunktionen, for en genstand, i fald. Men er det okay at bruge dette som under emnet "differentialligninger", når underteksten er: Du skal behandle en udvalgt første ord... -
Synopsis
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en synopsis. Mit overordnet emne omhandler flygtningepolitikken og flygtninges sundhed. Jeg har godt nok skrevet en problemformulering, men jeg aner ikke rigtigt, hvordan jeg skal komme i gang med synopsen:( Min synopsis skal være på omtrent 5 sider. Er der nogen der h... -
ENERGIOMSÆTNING, ååååh!
Forumindlægjeg skal til fysik eksamen imorgen, og har lige været oppe og trække emnet ''energiomsætning'' .. spørgsmålet lyder: mundtlig præsentation af energiomsætning mellem ELEKTRISK energi og VARME energi. jeg skal også komme ind på begreberne specifik varmekapacitet og specifik fordamp... -
Differentialregning pædagogisk forklaring søges
ForumindlægHejsa Jeg sidder med noget differentialregning, der driller. Jeg har en opgave der hedder f(x)=2x2 Bestem en ligning for den tangent til garfen der har hældningen 2 Jeg er helt blank. og har nok nærmest brug for en gennemgang af hele emnet (Ja, det er stort, så måske ikke det he... -
AT: Utøya (SAMF+PSYK)
ForumindlægHej venner, Jeg har netop skiftet emne fra Heysel-tragedien til Utøya-massakren, og jeg vil derfor høre, om I kan hjælpe mig. Jeg sidder lidt i en problematisk situation, da jeg på meget kort tid skal få lavet en forhåbentlig anstændig synopsis. Jeg håber derfor, at I kan komme med råd til pr... -
Vores solsystem
ForumindlægHej! Jeg skal skrive raport/stil i fysik om vores solsystem hvor min opgave i gruppen er at skrive om 3 planeter, jeg har styr på planeterne men mælkevejen er lidt svær. Jeg ved ikke hvilket emne inden for mælkevejen er mest interessant, jeg vil muligvis skrive om supernovaer eller ormehuller, ha... -
Vectorer, hvordan gør jeg?!
ForumindlægHey alle på SP! Jeg har været på udenlandsophold i hele 2015, og har derfor været igennem nogle andre emner indtil nu, end hvad min danske studiegruppe har været igennem i Matematik. Nogle der kan hjælpe med at komme i gang? Vores opgave er vedhæftet som PDF :) Kh. Nikita! :) -
stammen?
Forumindlæghej hm er der nogen der kan hjælpe mig med at at finde stamfunktionen,1)f(x)=4x^3+5x^2-x+3 F(X)=x^4+(kan ik komme videre2)g(x)=x^-3+5lnx-e^7x F(x)=?...vi er lig begyndt med emnet,..er der nogen der kan hjælpe.. -
AT-synopsis
ForumindlægHej folkens, Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer... -
AT !!! Haster
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer til ... -
ausbildung- hjælp til forslag til opgave
Forumindlæghej. jeg skal lave en fremlæggelse af emnet ausbildung. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om så er der nogen der kan komme med nogle ideer. min fremlæggelse skal være på omkring 5 minutter med ca 6 powerpoint dias. Er der nogen der kan hjælpe med nogle forslag? -
Projektopgave - aids gennem tiden i forhold til homoseksualitet i vesten
ForumindlægVi er igang med projektuge i skole og har brug for hjælp til idéer til produkter. Som i kan på overskriften se er vores emne "aids gemmen tiden i forhold til homoseksualitet i vesten". Det kunne være fedt hvis der var nogle der havde nogle gode idéer, til hvordan man kan få et anderled... -
Målgruppe
ForumindlægHej Jeg er gange med min fagprøve og jeg har valgt emne at starter min virksomhed. jeg salæger unisex taske via online . spørgsmål er at mit mål er at sælge mine taske i en alder af gruppen 25-45. kan I hjælp mig hvordan jeg skal forklar. mange tak ERUM -
Afkøling i lukket system (universet)
ForumindlægJa det jeg har skrevet under emne siger næsten alt, men man mener jo at universet siden Big Bang har været under afkøling. HVIS universet er et lukket system, som ikke er uendeligt, og der ikke findes noget som helst uden for universet (ingen tid, masse, rum) hvordan kan denne varme så afkøles? D... -
Emneforslag SRP - Biologi + Historie
ForumindlægJf. kapitel 1 i SRP-bogen, er dette en fagkombination, som vi ikke længere anbefaler. Her kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Historie-Biologi. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). Den sorte død Den sorte død i en historisk ko... -
Emneforslag SRP - Engelsk + Historie
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Historie-Engelsk. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). Russiske revolution Inddragelse af George Orwells "Animal Farm" og evt. "1984" Vietnam-krigen Inddragelse af Ron... -
Hjælp til radioaktiv stråling
ForumindlægVi er startet på et nyt enme, og vi har fået stillet et spørgsmål som lyder: Forklar hvorledes absorption af radioaktiv stråling kan beskrives ved en eksponentiel model. Er der en eller flere der måske kan forklare mig dette, for har lidt svært ved dette emne På forhånd tak og fortsat god we... -
Korrekt formulering eller ej?
ForumindlægHej! Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe med at kigge på hvorvidt denne formulering er korrekt? The text deals with themes as different as technological development and racially motivated lynchings ... (Teksten behandler så forskellige emner som teknologisk udvikling og racistiske lyn... -
Kartoffelpesten
ForumindlægSkriver AT om kartoffelpesten under emnet "katastrofer" . Den skulle have været afleveret forrige fredag, men pga taumatiske oplevelse har jeg fået udsættelse til i morgen - dog ikke nok til at jeg har overskud til at komme idag . Håber på en hjælpende hånd . Thomas -
Huskeregler til Fysik
ForumindlægIdealgasligningen "Politi vinder når røver taber" - pV=nRT Elektromagnetisme http://www.emu.dk/elever7-10/fag/fys/emner/fysikemner/elektromagnetisme/regler/index.html Idealgasligningen "Ni røde tuborg = poste vand" - nRT=pV Har du nogle gode huskeregler? Tilføj dem herunder.
