Søgning på: Dansk. Resultater: 18781 til 18800 af 40954
-
Genitiv ved substantiver uden artikel
ForumindlægHejsa:-) Jeg kom bare lige i tvivl om, hvordan man på tysk bruger genitiv ved substantiver uden artikel, f.eks. hvis man skal sige "Børns fantasi kan være meget livlig". Hvis der er tale om brug af artikel, som det er tilfældet i sætningerne: "Børnenes fantasi er meget livlig"... -
Hvordan kan inflationen påvirker konkurrence evnen? og andet spørgsmål
ForumindlægSuk, tredje indlæg inden for et kort tidsrum. Nå' men pyt. Hvordan kan inflationen påvirker konkurrence evnen i Danmark? -
Partier + ideologier
ForumindlægHejsa Havde lige nogle spørgsmål :D 1)Har alle partier en specifik ideologi som de følger 2)Kan et parti godt være blanding af forskellige ideologier. 3)Hvilke partier har de forskellige ideologier. Hvis vi fx tager de konservative er deres ideologi så kun konservatisme? -
Hvordan udtales "enjambement"?
ForumindlægHvordan udtales "enjambement"? -
Gymnasielærer
ForumindlægHej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer? -
Realisme
ForumindlægHej Er der forskel på nyrealisme og den nye realisme? På forhånd tak - Line, Julie og Sonja -
pH
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivlt om hvad denne formel helt præcist regner ud pH= -log * (h3O+/1mol/L). -
kort oversæt. (...), så prøver du igen.
ForumindlægHej Hvis jeg skal skrive en sætning som lyder således: Hvis det ikke fungerer, så prøver du igen. Hvordan skal man så sige ordet 'så' på spansk. Jeg har tænkt på at bruges entonces, men er meget i tvivl. Resten af sætningen har jeg oversat sådan: si no funciona, (...) tak på... -
har mega brug for hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal til tysk eksamen på mandag og jeg er rigtig dårlig til det. er der ikke der vil være rigtig sød og overstætte den her tekst til mig :) håber i kan hjælpe mig. 1. Jeg vil gerne være computerprogrammør fordi jeg synes det lyder spændende og udfordrende. Jeg har altid kunne lidet at... -
Hjælp!
ForumindlægJeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan en naturgeografi mundtlig eksamen kommer til at foregå? Jeg har fået af vide at vi har 24 timers forberedelse og jeg skal trække et emne her på mandag.. På forhånd tak.. -
Opgivelser til mundtlig eksamen
ForumindlægHej Det er nok et dumt spørgsmål men jeg sidder og bliver helt i tvivl... Kan man trække teksterne der er opgivet til eksamen? eller er opgivelserne der bare for at man kan perspektivere til teksten? Svar hurtigst muligst!!! -
Længde af parabel?
ForumindlægHej alle... er der nogen der ved hvordan man udregner en længde af en bestemt parabel i et koordinatsystem. -
Roundup
ForumindlægHvordan virker pesticidet Roundup på planter? -
AT synopsis samfundsfag og religion
Forumindlæghej jeg er i gang med en et AT - forløb med overskriften Fremtiden – visioner og forudsigelser. har så her valgt at fokusere på de to inddragede fag samfundsfag og religion. men har lidt problemer med at finde på en problemformulering, så hvis der er nogen der sidder inde med ideer ville det være... -
oversættelse - hjælp det haster
ForumindlægHej. Jge sidder med en eksamens tekst og kan ikke komme videre. Er der en der vil være så sød at oversætte følgende: Fatiha vient de terminer de laver de sol. La radio diffuse une leçon d'échecs á laquelle elle ne prête aucune attention. Elle s'arrête de faire le ménage, va s'asseoi... -
Lønningsdag
ForumindlægHeej :) Er der en som har lavet en analyse eller fortolkning af "Lønningsdag" af Martin Anderse Nexø, så må du meget gerne sende den. Min e-mail er: mathias@reker (m a t h i a s @ r e k e r) :) Jeg vil gøre stor gengæld den dag hvor du mangler noget bare skriv :) Håber at der er en... -
D-day
ForumindlægHej . Jeg vil gerne vide hvad D-day var under 2. Verdenskrig? skal vide hvad det betyder og hvad der skete den dag. -
Kortfilm- FSA
ForumindlægHvad SKAL man komme ind på når man skal fortælle en kortfilm? Vi har synopseprøven og er lidt i tvivl. -
Hvordan forbereder jeg mig effektivt på skriftlige terminsprøver?
ForumindlægJeg vil helt vildt gerne øve mig på nogle af de ting jeg ikke er så dygtige til endnu, så derfor vil jeg gerne høre om hvordan i forbereder jeg til en skriftlig terminsprøve -
IBB
Forumindlæghej allesammen jeg skal måske starte på IBB efter sommerferien, som gør mig virkelig nervøs fordi at jeg ikke ved hvad jeg går en til. Jeg valgte det på grund af at undervisningen foregår på engelsk, men elles ved jeg ikke så meget om det. Jeg håber at der er nogle her,der går på IBB og so...
