Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18801 til 18820 af 48309
-
Uretfærdig eksamenskarakter?
ForumindlægHej, Jeg har været til eksamen i written proficiency & grammar III, hvilket resulterede i et 8tal. Det er vel okay, selvom jeg til den foregående eksamen fik 10. Problemet er, at gennemsnittet for holdet er helt nede på 6.5. En trediedel af holdet er simpelthen dumpet. Der er ved at blive organi... -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
Monetarismen
ForumindlægEr der nogen som kort kan opridse de vigtigste træk for monetarismen? Ideer, virkemidler osv. -
Til lektieguruer
ForumindlægHey... Jeg opretter denne tråd fordi, jeg vil gerne lære at skrive en god stil. På hvilke måder kan I hjælpe mig? Jeg vil først og fremmest vide når I skriver jeres stil, hvilke tanker I har, hvordan kombinere I sådan så stilen bliver god, hvad gør I for at få det såkaldte 12 tal.. Jeg ved en sti... -
dansk skriftlig fremstilling 2009.
Forumindlæghejsa. tænkt bare på om nogle af jer her inden, har været oppe i dansk stil idag. og har skrevet om nr. 1 - den der hedder gengæld. Ville bare hører om i har skrevet om mennesker eller dyr. da jeg får afvide at jeg har misforstået emnet, fordi alle andre fra min klasse har skrevet om mennesker, o... -
planer efter 3.g??
ForumindlægNu er vi jo nogle som bliver færdige her til sommer og så er det at jeg i hvert fald er meget i tvivl om hvad jeg vil med min videre uddannelse eller om jeg skal holde et år fri.. så tænke det kunne være sjovt at høre hvad i andre skal lave?? Om i skal holde fri, rejse eller uddannes?? -
Forvirring
ForumindlægHej studieportalen.Jeg har efter en lang pause fra folkeskolen tænkt mig at starte på en uddannelse og det har jeg fundet hvad er (sygeplejerske). Der er et adgangskursus på 4 fag på hf vuc og derefter ind på sygeplejerske uddannelsen. Men problemet er at jeg ikke tror på mig selv og er bange for... -
Det Moderne gennembrud
ForumindlægHej Studi's.Nogen, som venligst vil forklare mig "Det Moderne gennembrud"? Gerne i forbindelse med, når billeder/malerier skal analyseres, som er fra denne tid. Jeg ved, at det moderne gennembrud handler noget om det kirkelige, det videnskabelige og industrialiseringen, men jeg syne... -
Opgave-status
ForumindlægJa, lige et forslag til udvidelse af dette populære site (med henvisning til "Fanfare" tråden) - vil det ikke være en god idé, at lave en automatisk status om hvor mange uploadede opgaver der mangler at blive kontroleret i hvert fag (og gerne tillige en automatisk mail om, at opgaven er... -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :) -
hjælp mig!
ForumindlægJeg har et problem, og jeg er så nede over dette.. Jeg går i 2g- og har lige fået karakterer for halvåret. Mine karakterer er over al forventning gået DÅRLIGT. Og jeg ved dælme ikke hvordan jeg skal tage det. Før karaktergivningen snakkede jeg med lærererne om hvorfor de har givet mig det de ha... -
Motivation?
ForumindlægHej, har ikke fulgt med i matematik siden 2. klasse, måske endda aldrig. Strukturen, formen og reglerne gik imod min opfattelse af sjov i modsætning til sprogundervisningens kreative tilgang, hvor fantasien fik frit spil :D. Og siden da droppede jeg nærmest mat.. Er nu snart 18 og går på HF, sk... -
skæbne
ForumindlægHvorledes forholdte grækerne sig til skæbnen? og hvordan så man på, hvis nogen prøvede at ændre den? -
11 eller 13 i religion?
ForumindlægHej Jeg sidder her og terper og terper. Nu er der snart en ende på det hele tirsdag hvor jeg skal op i religion og få huen. Jeg har meget bruge for et 11 tal til at rykke mig 0,1 op i snit, og måske give mig en chance for at komme ind på mit drømmeuddannelse. Er der nogle rigtige kloge hoveder... -
mm
Forumindlægm -
fysik b
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om i ved hvad man får om i fysik b niveu 2 g. Hvilke emner er der? -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
Stram Finanspolitik
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål :) Hvis man har en stram Finanspolitik i Danmark, hvordan vil det påvirke valutakursen, og hvorfor? På forhånd tak for hjælpen :) -
Medicin Studiet - Optagelse ? HJÆLP !
ForumindlægHej allesammen, har virkelig brug for hjælp og respons. Jeg går på gymnasiet lige nu, er midt i 2.g. og har et snit på ca. 8 (ny skala). Hvilket er ret lavt iforhold til hvad det kræves. for at komme ind på studiet idag (kvote 2 = 9,7 i karakter ) Min største drøm har altid været at ville ind på... -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk...
