Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 18821 til 18840 af 153957
-
Karakteren 7?
ForumindlægSelve titlen siger sig selv. Hvad synes i om karakteren 7? Argumentere gerne hvorfor. Tak. -
Blodsukkermåling
ForumindlægHej! Vi har i klassen målt folks blodsukker, derefter ladet dem spise henholdsvis glukose, sakkarose og stivelse, hvorefter vi skulle måle deres blodsukker igen. 1: Så vil jeg høre, hvad forklaringerne på, at ikke alle forsøgspersonerne oplever den samme stigning ved at spise det samme, evt. kun... -
Økosystem
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med at læse op til eksamen. Jeg forstår nogenlunde, hvad et økosystem er og hvad det har for en betydning. Men nedenstående spørgsmål er jeg i tvivl om, håber at I kan hjælpe- 1) Hvilken forskel er der mellem stofomsætning og energiomsætning i et økosystem? 2... -
læse Biblen - nødvendigt ?
ForumindlægHvis min klasse har trukket kristendom, (hvilket vi så først finder ud af på onsdag) ville det så være nødvendigt at læse Biblen, når man sigter højt? -
AT fremlæggelse!
ForumindlægHvad er vigtigt at have med, i sin fremlæggelse. Eller retter sagt hvordan fremlægger man selve rapporten? -
AT 2010 Emner (historie eller Religon)
ForumindlægHej allesammen, kan nogle give mig ideer til mit emne???? Jeg vil virkelig gerne skrive i Religion eller Histore (som et af min fag) AT 2010: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 -
mundtlig samfundsfag
Forumindlæghey guys. jeg går i 9. og vi har trukket samfundsfag mundtlig.. ville bare høre hvordan man ville kunne forberede sig til det??? -
Er det dårligt
ForumindlægEr et snit på 7,0 dårligt? Hvad kan jeg blive? -
Burger fra tallerken til celler
Forumindlæg1. Hvordan afviger burgerens energifordeling fra den anbefalede? Kom med forslag til hvordan den ernæringsmæssige værdi af burgeren kan forbedres. Er der nogle der kender opgaven og som kan hjælpe med at besvare spørgsmålet ? -
cystisk fibrose
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål, som jeg virkelig gerne ville have svar på! - hvordan cystisk fibrose påvirker lungefunktionen i forbindelse med fysisk arbejde? - hvad er cystisk fibrose? -
Hash/Synapse
ForumindlægHar et hurtigt spørgsmål vdr. Hash. hvad sker der i synapsen med hensyn til transmitterstoffer og signal i den postsynaptiske celle når man indtager hash? Har søgt på emnet men kan ikke finde svar på spørgsmålet. -
kemi !!!!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med et reaktionsskema Galantamin øger mængden af acetylkolin i hjernen, jeg har brug fot et reaktionsskema der viser dette på forhånd tak for hjælpen!!!! -
Kalorier
ForumindlægHvor mange kalorier anbefales det at tage ifølge Fødevarestyrelsen? Jeg kan ikke finde noget på nettet.. Og kom helst med henvisninger/links! -
medicin??
ForumindlægHej alle Jeg er i tvivl ang. valg af uddannelse og ville høre om nogle havde erfaringer herinde. (hvis du ikke orker den lange tekst, så bare gå ned og se spørgsmålene under linjen) Jeg står mellem medicin og farmaci, og ved ikke rigtigt hvad jeg 100% - har undersøgt næsten alle uddannelser og ... -
disposition.
ForumindlægSom nævnt skal jeg lave en disposition til naturfag. jeg skal snakke om d-vitamin men ved ikke lige helt hvordan jeg skal lave en disposition ? jeg har min problemformulering og undersprøgsmål. men hvad så efter? skal jeg besvare dem ( brødtekst) og derefter en konklusion, om jeg har fået svare... -
Hvad mener i og hvorfor ?
ForumindlægFosterdiagnostik Man har fundet genet for ordblindhed, og man kan nu ved fosterdiagnostik finde de fostre, som vil blive til ordblinde børn. Det er dyrt med specialundervisning til de ordblinde. Bør forældre til ordblinde børn vælge at få abort ? Hvad mener i , i må meget gerne argumentere for de... -
Hævnings proces
ForumindlægHej Hvis man blander vand mel og gær, hvilken kemisk proces for så dejen til at hæve? Pft -
Projekt opgave: Unge og deres fritd i sport.
ForumindlægJa, emnets navn er underligt, men det er nu en gang sådan det lyder. Vi har fået til opgave at lave et projekt, hvor hovedemne er ungdom. Jeg valgte Unge og deres fritid. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om. Jeg ved at det ville være en god ting at finde ud af følgende: Hva... -
AT EKSAMEN HJÆÆÆÆLP
ForumindlægJeg har afleveret en synopsis hvor jeg kun har 1 tabel med i, men nu har jeg fundet en tabel til, hvis den ikke står på synopsen må jeg godt bare gå ind til fremlæggelsen og sige at jeg lige har fundet den tabel? Eller har de krav på at den skulle have stået i synopsen? -
eksamen
Forumindlæghvordan kan man husk alt i fysik og kemi i hovedet har problem med huske fordi har haft en ulykke ikke så lang tilsiden .............. plisss hjælp
