Søgning på: engelsk skriftlig eksamen hf. Resultater: 18821 til 18840 af 60879
-
Hjælp søges! Nogle samfundsfaglige genier? 9 klasses afgangs eksamen.
ForumindlægHej, jeg har trukket Unge ekstremister. Jeg har 24 timer til at udarbejde et produkt, der tager udgangspunkt i de problemer, som der er blandt unge i Danmark i forhold til ektreme holdninger. Jeg skal gennem produktet redegøre for hvilke grupper der befinder sig i Danmark, og hvad deres holdning... -
Kan jeg stadigvæk søge ind selvom jeg har dumpet et fag?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student i år, men har desværre ikke bestået den skriftlige eksamen i Dansk A, hvor jeg fik 00. Mine årskarakterer i faget var 02 (skriftligt) og 4 (mundtligt). Kort tid før eksamensperioden blev jeg diagnosticeret med ordblindhed i en forholdsvis alvorlig grad. Jeg opfylder alle... -
2 korte spørgsmål om litterær perioder op til Dansk Mundtlig - 9. klasse eksamen
ForumindlægHej. 1) I en analyse, hvordan finder man ud af hvilken litterær periode en tekst fra fx 1850 er skrevet i? 2) Hvilke litterære perioder er nødvendige (gode) at have styr på? På forhånd tak -
Udannelse spørgsmål bestået faget?
ForumindlægHej alle, jeg sidder her og tænker hele tiden på mine karakter i matematik, jeg har nu fået 4 og 02 i matematik. Og da jeg skal bestå faget for at komme ind på min drømmeuddannelse skal jeg bestå faget. Men HVORFAN regner man det ud, er så dårlig til mat at jeg ville sige jeg får disse karakter: ... -
Engelskeksamen
ForumindlægHej... Jeg ville bare spørge om der er nogen af Jer, der ved hvordan en skriftlig engelskeksamen i 9.klasse foregår?? Jeg vil specielt gerne vide, hvordan fristil-delen ser ud. Er det en 100% fristil eller får man et overordnet emne? Håber I vil hjælpe.. Anne <33333 -
KIG HER: Er det muligt?
ForumindlægJeg har brug for at komme ud med noget, og spørge her. Tror I, det er muligt at stige fra hvad ... 4 i skriftlig biotek-karakter til et 12-tal til den skriftlige eksamen? I så fald, hvordan synes I jeg skal begynde at forberede mig? Der er vel 1,5 - 2 måneder tilbage, til jeg skal til eksamen. J... -
antal eksamener
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g nu og jeg spekulerer lige over hvor mange eksamener jeg skal igennem i år. I 1.g har jeg været op i samf. mundt. I 2.g har jeg været op i kemi og fysik mundt. Nu har jeg Dansk, Mat (A), hist (A), fransk (A), eng (B), religion (C), old (C), bio (C), idr (C) (som jeg ikke ka... -
SSO
ForumindlægHej. Nu kunne jeg ikke finde, det rigtig sted, om sso subforums. Jeg skal snart skrive den Større skriftlige opgave, og jeg ville spørgre, hvad i synes om, hvis jeg ville tage band of brothers emnet. Den er på engelsk faget. det både bogen og seriene jeg taler om. Ville emnet være mærkligt? ... -
Supplering
ForumindlægHej Når man supplerer kommer man først op i en mundtlig eksamen eller skriftlig? :-) Skal rejse d.11/8 og vil gerne supplere fysik B, men er bange for de mundtlige eksamener er efter de skriftlige. Og hvordan er det med kun mundtlige eksamener? Kan man regne med man kommer op før, da der ikke ... -
FSA 2007
ForumindlægJeg skal i morgen op i engelsk, rette skriflig engelsk. Da jeg skal om i grammatik og lytte prøve ville jeg høre om nogle af jer lå inde med nogle sider man kunne øve sig på? Eller sider med basis engeslk altså det grundlægende indenfor engelsk! -
Adgangskrav til Idræst på AAU
ForumindlægDer står følgende på ug.dk: Specifikke adgangskrav er dansk A og engelsk B. Desuden skal du have matematik B og fysik B. Alle fag skal være bestået. Du skal også bestå en praktisk optagelsesprøve. Jeg har haft Dansk A, Engelsk B og Fysik B (og Kemi B). Alle sammen bestået med 4 og 7 taller. Så de... -
Årskarakter
ForumindlægHej, tæller ens årskarakter med i gennemsnittet? Hvis man f.eks. skal op i Dansk skrif. og har 7 i årskarakteren men får 4/02 til eksamen, tæller det hele med? og gælder det samme med mundligt? Har bare hørt det tæller en smule. -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, jeg skal til optagelseprøve på fg ( Frederiksberg gymnasium) det er nogle skriftlige prøver i dansk, matematik og engelsk. Nogen der har prøvet det før? Eller ved hvordan det forgår?. Tak på forhånd -
Dumpet matematik mundtligt
ForumindlægHej Det er sådan at jeg har søgt på en videregående uddannelse, og her valgte jeg at søge ind som bygningskonstruktør. Jeg kan se at de 2 fag man skal have er engelsk C og mat C. Engelsk C bestod jeg med et 12-tal, men jeg dumpede mundtlig matematik, men fik 4 skriftligt, så jeg bestod faget med... -
Hvad er forskellen på en diskussion og en argumentation?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig årsprøve i samfundsfag i morgen, hvor jeg ved jeg skal skrive i de to genrer undersøgende og diskuterende. Jeg er virkelig kommet i tvivl om hvad forskellen er på en diskussion og en argumentation, da man i en diskussion jo også skal argumentere...? Håber der er n... -
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =... -
råd mht. opgave indenfor "overvågningssamfundet og dystopi" i engelsk-samfundsfag
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive infor området "overvågning og dystopi" og vil tage udgangspunkt i George Orwells roman "1984". Der er dog opstået et problem i forbindelse med indsnævringen af min opgave. Det oplagte er jo at se på overvågningssamfundet som begreb og perspektive... -
Magic.. Analyse/engelsk essay. Hjælp mig den skal afl, i morgen d. 22/11
ForumindlægMagic After I've been reading the short story ''Magic'', I found out, that it deals with a couple of messages. Through the essay I'll analyse some of the most important problems and messages. It's an American autobiographical story from a Jewish lady. I think, the re... -
Fortolkning af engelsk tekst "Death of an..."
ForumindlægEr der nogen der har læst digtet: "Death of an irishwoman" af Michael Hartnett, som forstår hvad det handler om ? Det forvirrer mig, og har virkelig brug for hjælp ! :( -
Lille Engelsk Stil, PLEASE Rette skal afleveres i morgen d. 8/2 På forhånd Tak
ForumindlægHow to tell a winner The poet’s opinion about what a winner is that a winner is on the top, and the loser is at the bottom. A winner has energy and strength to say “I was wrong” if he for example makes a mistake. But still shall a real winner have sympathy for other people and doesn’t taunt the ...
