Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18841 til 18860 af 23609
-
Forurenet grundvand
ForumindlægHej jeg skal lave rapport om forurenet grundvand. Men kan ikke finde noget rellevant om det på nettet. Kan du evt. hjælpe mig med at få svar nogle områder?. Hvilken påvirkning har sprøjtemidler på miljøet. Hvad sker der hvis man drikker forurenet grundvand. Hvordan bliver grundvandet forurenet.... -
Optimal afsætning
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Hvilken betydning har disse omkostninger på fastsættelsen af den optimale afsætning? Virksomheden er i tvivl om, hvilken indflydelse følgende 3 omkostninger har på fastsættelsen af den optimale afsætning: a) Der har været afholdt omkostninger på 2... -
Dimensionsbetragtninger (stående bølger)
ForumindlægHejsa. Får stillet denne opgave i en rapport om stående bølger: Forsøg 4 Dimensionsbetragtinger Ved at bruge dimensionsbetragtinger kan vi også udlede en formel for hastighedens afhængighed af snorkraft og snor-dimension. Vi går ud fra at: v = k · Sa · µb Enhed for v er m/s, for S N (kg·... -
Osmose
ForumindlægHej. søger en seriøs hjælp til min Bio A rapport. et af spørgsmålene går sådan her: Hvilken forskel er der på den molale koncentration - som man anvender ved frysepunktsænkning, kogepunktsforhøjelse og osmose - og den molære koncentration som vi normalt anvender i de naturvidenskabelige fag? n... -
koffein opløseligt i både polær og upolær?!
ForumindlægHej. Jeg har en opgave her, som jeg smpelthen ikke kan finde ud af.. jeg ved godt, at koffein er opløselig i både polære og upolære stoffer, men jeg aner ikke hvorfor, og nu har jeg simpelthen gloet mig helt død i det.. er der nogen der kan hjælpe mig? det er til en rapport til i morgen tidlig, s... -
Biologi
ForumindlægJeg har en biologi rapport for, og ville gerne have noget hjælp til at besvare nogle spørgsmål. Håber i vil hjælpe mig. 1. Hvordan tilføres energi til økosystemet? 2. beskriv energiens flow (transport) gennem økosystemet: 3.Hvordan forlader energien økosystemet? 4. beskrib kulstofs kr... -
industriel amylase og spytamylase
Forumindlæghej! jeg er ved at lave en rapport over et forsøg (Nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase) hvor jeg har testet spytamylases effektivitet samt AMG-300 (industriel amylase). Industriel amylase er mest effektiv. Men så skal jeg svare på følgende: -Hvad er årsagen? (altså til at I. amylasen e... -
regneregler for differentialkvotienter! hjælp!!
Forumindlæghej, skal lave en rapport om differentialregning, men har brug for lidt hjælp... jeg er gået i stå ved de her spørgsmål om regneregler for differentialkvotienter. har især svært ved at gi eksempler, og jeg kan slet ik finde ud af nr 3 :( 1. Forklar hvad der menes med kontinuitet. Giv eksempler p... -
udvinding af olie fra kalk.
ForumindlægHej! Jeg står og skal aflevere en eksamens opgave på fredag, og er ærlig talt ikke gået igang.. Meget dumt! Jeg skal lave en rapport om udvinding af olie fra kalk og jeg ved ærlig talt ikke en skid om det! Nogen der ligger inde med en opgave jeg kan kigge på? STX opgaver helst :) Jeg havde tænk... -
Peanuts brændværdi - nyttevirkning?
ForumindlægHej derude, er ved at skrive rapport der omhandler en peanuts brandværdi jeg har fået disse beregninger: Omdannet termisk energi i peanutten: E = 0,1kg * 4186 J/kg*C * 18 C = 7534,8 J Jeg har nu e-nytte men mangler at e-tilført for at finde ud af peanuttens brandværdi og kan ikke finde ud af h... -
Optisk gitter
ForumindlægJeg skal skrive en rapport over et forsøg, hvor jeg har brugt en diodelaser som lyser gennem et gitter. Så jeg har fået nogle ordener. Jeg har ved hjælp af gitterligningen beregnet diodens lambda. Jeg mangler kun mit teori afsnit, men jeg er helt blank på hvad jeg skal skrive. Jeg har præsenter... -
Hældningskoefficient - Joules lov
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en rapport om joules lov, ud fra et forsøg. Hvor man opvarmer vandet, ved at variere 2 forskellige ting i to forsøg (Altså et i hvert) Jeg har nu lavet en (Temp , I2/A2) – graf, hvor jeg har indlagt tendens linje osv, hvor ligningen for tendenslinjen ... -
osmose
Forumindlæghej. jeg er igang med en rapport om osmose, og jeg har nogle 2 spørgsmål, som jeg ikke kan rode bod på.. vi har lavet et forsøg med at putte nogle kartoffel stykker ned i forskellige vandprøver fra havet, brakvand og sø-vand. Hvilken betydning har saltkoncetration for levende organismer ?... -
Organisk - lipider
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport over et forsøg hvor vi "ældede" solsikkeolie med hhv. UV lys og varme således at autoxidation og photooxidation skete. Bagefter målte jeg oxidation produkterne i prøverne. Dertil har jeg nogle spørgsmål: Mention the main causes of fat decay. Give... -
Online formelsamling
ForumindlægHej alle fysikelskere, Jeg kan hermed med glæde præsentere vores nye online formelsamling. Hermed er der nu mulighed for at henvise direkte til en formel, når der hjælpes med lektieløsningen i forummet. Der er læst korrektur på formelsamlingen men skulle I falde over en fejl, må I meget ger... -
Hjælp til projekt
ForumindlægMin veninde og jeg går i 8. klasse, og vi er ved at lave en rapport om Rybners gymnasium. Så hvis der er nogle der er ved at tage en STX på Rybners gymnasium, der ville være rigtig flinke at svare på følgende spørgsmål: 1. Hvad er det bedste ved Rybners gymnasium? 2. Hvad er det værste ... -
Afstemning af reaktionsskemaer!!
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en kemi rapport, og jeg er stødt ind i nogle problemer. Eftersom vi har en ualmindelig dårlig lærer, har han ikke forklaret hvordan man afstemmer reaktionsligninger. Jeg har nogle konkrete eksempler, og jeg ville blive meget glad hvis I gad hjælpe lidt, samt ko... -
undsøgelser om træer. Nogle træelsker?
ForumindlægHeeeej:-) Så min lærer har besluttet sig for at vi skal lave en rapport om træer eller planter. jeg har så valgt træet Birk. Vi skal i skoven på mandag (08.10-2012) hvor vi skal lave nogle undersøgelser. hvilke undersøgelse ville i finde gode at bruge vedrørende et træ og hvis i er rigtige ... -
HASTER Salg og service
ForumindlægMin veninde og jeg skal lave en større skriftlig opgave i Salg og service der drejer sig om vordingborg køkken. Vi skal Udarbejde en rapport til Adm. Direktør Hjalmar Hansen I en af opgaverne skal vi lave en Analyse af køkkenmarkedet (B2C / B2B / B2G) samt fremtidig realistisk ønskelig placering... -
Passiv eller aktiv transport
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive biologi rapport og skal forklare om forskellige transportformer ind og ud af celler. Jeg har skrevet om glukosetransportører og jeg har skrevet at der bruges energi til denne proces og at det derfor er aktiv transport. Jeg er dog blevet i tvivl om det egentlig er...
