Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18841 til 18860 af 48964
-
T-test og x^2 test
Forumindlæg"Der skal indgå en grundig redegørelse for forskellen på en t-test og χ2-test, og på ideen i, hvordan man kan udføre disse test ved en simulering af nulhypotesen." Det overstående spørgsmål fatter jeg simpelthen ikke. Håber nogen kan hjælpe og forklarer.. Hvad er forskellen på en ... -
Differentiabilitet
ForumindlægJeg har fået opgaven: Du skal definere differentiabilitet og dermed også f ´(x) . Nogen der kan hjælpe? :) -
Herning gymnasium
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget kraftigt at søge ind på Herning Gymnasium - nærmere bestemt STX. Men jeg gider ikke gå der, hvis det er noget værre noget. Derfor vil jeg gerne høre nogle vurderinger fra folk der enten går der, eller har gået det. På forhånd tak for al respons. /Snappi -
Psykologi
ForumindlægHej! Jeg har ikke det krævende gennemsnit for at søge gennem via kvote 1, egentligt også lidt langt fra. Men til optagelse gennem kvote 2, har jeg 3 års erfaring og har arbejdet 3 år på en ungsdomforening hvor jeg ofte har haft med børn at gøre. Igen noget med hvordan mennesket tænker og føle... -
HJÆLP! Skæbne analyse
ForumindlægHej der. Jeg er igang med at lave en analyse af digtet "Skæbne" af Morten Nielsen. Jeg sidder dog lidt fast, og vil meget, meget gerne have hjælp. Tema og billedsprog? Jeg er lidt ved at temaet er mobning og had, men vil gerne have et klogt hoved eller to til at hjælpe mig:) ... -
Dansk
ForumindlægHej :), er der nogen der gider at kigge min opgave i gennem? Bare for at se hvor den ligger til? var oppe i dag :) altså dansk skriftlig. -
Sidder fast på denne opg, nogle der kan hjælpe?
Forumindlæg -
Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner?
ForumindlægHej. Jeg har opgaven: "Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner?", men jeg er lidt usikker. Opgaven skal helst løses uden Maple. - hjælp vil værdsættes :D -
Øve matematik
ForumindlægVed ikke om det er den rigtige kategori, men kunne ikke finde noget om generelle spørgsmål. Men jeg kunne godt tænke mig at blive bedre til matematikken, derfor søger jeg en hjemmeside hvorpå man kan træne dette. Jeg brugte Khan Academy sidste år, men jeg syntes at det bevægede sig en del væk fra... -
Hvor er I fra ?
ForumindlægJeg vil bare høre hvilke skoler /gymnasier I forskellige kommer fra.. Kunne da være meget sjovt at se hvem der er herinde.../Me -
fødselspsykoser
Forumindlæghej alle..jeg regner med at skrive sso i psykologi om fødselspsykoser.. er der nogen der har nogle erfaringer, gode litteratur henvisninger eller nogle internetadresser, er i velkommen til at skrive... på forhånd tak... -
Kursus
ForumindlægHeej Jeg går i 2g, og har studieretningen Matematik A, Kemi B, Fysik B Jeg vil læse videre på universitet efter 3g indenfor medicin (læge/tandlæge), men spørgsmålet er, at jeg vil forhøje mine karakterer ved at gå til nogle kurser, så jeg bliver klogerer og mit gennemsnit bliver højere. Er ... -
Hvor lang tid tager det at koge vand?
ForumindlægJeg har et lille problem med en opgave. Det drejer sig om opgave 7 på side 90 i Orbit 1. Jeg forklarer den lige.Der koges noget vand i en elkedel med 1200 W og 230 V. Der tappes 0,80 kg vand fra den kolde hane (14 grader) ned i elkedelen, hvorefter den tændes.Det første spørgsmål drejede sig om a... -
Oval
ForumindlægHej. Jeg skal have tegnet en oval, men mangler nogle formler/fremgangsmåde hvorpå jeg kan tegfne sådan en. Any suggestions?? -
TI-89 eller Voyage 200 SØGES!!!
ForumindlægHej! Er der nogle her der har en brugt ti-89... eller ved I hvor jeg kan finde den billigt!? På forhånd tak :-) -
Hjælp til en tricky rente opgave? Det haster :/
ForumindlægOpgaven lyder således: Dette beløb(463272kr) indsætter han hvert år på en opsparingskonto, der giver 4,5% p.a (4,5% = 0,045) Og tidsperioden er 10 år. O = b * (1+0,045) ^n - 1 / 0,045 O =... -
smidt ud!
ForumindlægHej!Hvis man skulle være så uheldig at dumpe i sin SSO, hvad er konsekvensen så? -
2 spørgsmål, som jeg slet ikke kan besvare.
ForumindlægHej, jeg har 2 spørgsmål, som jeg slet ikke kan finde ud af at besvare. Er virkelig helt blank, nogle som evt. kunne hjælpe mig med det? Det vil være et stort skridt frem for min lektie :-) På forhånd, tak :-) Hvad dækker betegnelsen ‘Den Tredje Vej’? Liberalismen har et tvety... -
Eksamenshjælp
ForumindlægHej Allesammen, Jeg skal til sygeeksamen 12. august. Da jeg har modtaget undervisning på flexhold er jeg slet ikke klar. Jeg har godt fat i emnet men skal lande mig et 7-tal for at holde mit gennemsnit. Jeg har derfor brug for hjælp til gennemgang af forsøg og dertilhørende teori. Da jeg er p... -
Skriftlige karakterer - hvornår?
ForumindlægHmm.. hvorfra ved I hvornår I kan få de skriftlige karakterer? Jeg kan hverken finde noget på UVM eller på mit gyms hjemmeside, og har intet hørt om det.. Nogle siger torsdag og andre siger fredag.. ??HP
