Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18881 til 18900 af 56550
-
perspektivering LOTF
ForumindlægHELLO!!!Er der nogen der ligger inde med nogle geniale perspktiveringer af William Goldings novelle: Lord of the Flies ville jeg blive suuuuuper glad hvis i ville dele!!! MUCHAS MUCHAS GRACIAS!!! -
r^2
ForumindlægHej, Ved I, hvordan man forklarer, hvad r2 er mht. regression? :) -
SSO LANGTDIGT AG YAHYA HASSAN!
ForumindlægHej! Jeg skal i gang med at skrive SSO, og har valgt at ligge mit fokus på Yahya Hassans "LANGDIGT" med fokus på sproglig analyse og den bevidste sporglige incompentence som han gør brug af. Er der nogle som kan hjælpe?? Mvh Camilla R.O -
Samf C eksamen
ForumindlægHej jeg står i en latterlig situation.. har lige noget jeg skal ha svar på.. men kan ikk selv svare på dem, så det ku være der var nogle dygtige folk herinde. Integrationsformer?? Rollemodeller?? Norm?? Social Værdi?? Rollokonflikter???håber der er nogle der vil hjælpe.. tark -
Help me
ForumindlægHej Alle sammen, jeg har en stor opgave jeg skal have lavet, og jeg skal oversætte tre sætninger til engelsk fra dansk. 1. Gordon Browns stil er meget anderledes end Tony Blairs, men det er alligevel lykkedes den nye premierminister at vinde mange vælgers tillid. 2. Han betalte med glæde mange ... -
Gys
ForumindlægNogen der har nogle gode analysemodeller til gys? Altså litteratur... -
hej
Forumindlæghej min lærer sagde her i morges at det er sværet at komme ind på en eud og hun fik det til at lyde at jeg ikke kun klare det fordi jeg skal være murer og jeg er ikke ret god i skolen hvad skal jeg gøre -
kilde kritik
ForumindlægHej folkens har lige et hurtigt spørgsmål vedr. SSO Jeg er igang med min SSO opgave og skriver i historie, jeg har et spørgsmål om en kilde som jeg er i tvivl om det er en 1.håndskilde eller om det er en 2.håndskilde. Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig. ?Hvordan ved man om det er en først... -
Stilperiode info ?
ForumindlægJeg skal skrive en stil om stilperioderne,Oldtiden, middelalder, Renæssancen, Barok, Oplysningstiden, Romantikken og det moderne gennembrudEr der nogen der ved hvor jeg kan finde noget information og notater om disse perioder.jeg har allerede kigget på opgaverne men kunne ikke finde noget der pas... -
(5) Definitionsmængde, Værdimængde og Asymptoterne
ForumindlægHej,Denne opgave er lidt kringlet, jeg kan ikek helt finde ud af hvordan jeg skal gribe denne opgave an, håber derfor jeg kan få et par tips til det...Der er givet en funktion:y = (4)/(3x+1)a) Angiv definitionsmængden.c) Angiv ligninger for asymptoterne.d) Angiv værdimængden.Håber jeg får noget h... -
Opgave med procent
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne her opgave, det ville være en stort hjælp hvis en kunne skrive mellemregningerne og svaret ned tak! a) Et beløb på 7500kr. blev på et tidspunkt indsat på en opsparingskonto med 4% årlige rente. Der står nu 13507 kr. på kontoen. Hvor lang tid er der gået? Tak! -
usa
ForumindlægWhat is the name of the American "parliament"? Congress ?? What are the two major parties in the USA? Conservetism and Liberalism?? Who is president of the USA at the moment. What party does he belong to. Give your opinion of him as leader. How many times can he be elected?? Geroge... -
hjælp
Forumindlæger i gang med at lave lektier. Forstår dog ikke følgende opgave. 1) Bestem normalvektor for linien m, som har retningsvektor r=-2 7 2) Det oplysese at den skærer punktet A(3,9). Jeg skal bestemm... -
Hjælp til lille oversættelse, den amerikanske drøm eller det amerikanske mareridt
ForumindlægEr der en der vil kigge på denne oversættelse: Dansk: Sagen om dobbeltmordet på Nicole Brown Simpson og Ronald Goldman er blevet kaldt århundredets største retssag i USA. Mediernes interesse i sagen er ikke så meget ofrene som den hovedanklagede, OJ Simpson, USA9;s største fodboldspiller gen... -
rettelse?
ForumindlægWhat can I do to make the world a better place to live in? “Help make the earth a better place; stop annihilation of the world by corporate greed; and help people to live a better life. Stop using slaves and activates terrible war in Asian countries. Stop making atom weapons, which release atte... -
Blækregning til eksamen?
ForumindlægHey alle. Nu skal jeg snart til eksamen i mundligt matematik (for første gang) Må man tage sine blækregninger med, altså dem der er rettet? Jeg tror ikke selv at man må, men det skader vel ikke at spørge ;D Hilsen Camilla -
Drejning og specifik drejning.
ForumindlægHey.. v = c*l*SD v er den målte vinkel c er opløsningens koncentration l er prøverøreret længde SD er den specifikke drejning. Men hvorfor har man 2 vinkler? Hvorfor er det ikke den målte vinkel vi søger, men den specifikke drejning? Hvad er forskellen på dem, og hvad er SD et udtryk for? -
Stamfunktion
ForumindlægHej. Jeg skal finde stamfunktion til en funktion af typen f(x)=xa Er der nogen der kan fortælle mig om jeg har beregnet rigtigt her: f(x) =xa F(x)= ½*x2 er ikke sikker på om jeg har gjort det rigtig. Det er som om noget mangler. Håber i kan hjælpe -
Bestem a og c
ForumindlægGrafen for f(x)= -x2 + bx + c har toppunkt i (2,1), bestem b og c Please hjælp er gået helt sort :/ -
"Haster" Erik Henningsens "Sat ud"
ForumindlægJeg skal op i overmorgen i dansk og skal snakke om billedet "Sat ud" Er kommet godt i gang med analysen og har fundet ud af en hel del, men dog synes jeg stadig der skal mere fyld på, så hvis nogen nogensinde har arbejdet med dette billede og ligger inde med en analyse, ville det bare v...
