Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18921 til 18940 af 23766
-
v^2-loven samt Stokes lov
ForumindlægVi har lavet et eksperiment på en luftpudebane hvor svingningen blev dæmpet først af luftmodstand og derefter af vandmodstand (2 forskellige forsøg) samt en simulering over samme forsøg. I rapporten bliver vi derefter bl.a. spurgt om følgende: I begge tilfælde skal I undersøge, hvilken af de to ... -
HJÆLP til genotype og fænotype
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport om "Klorofylmutanter i byg". Jeg skal lave et par skemaer, hvor jeg skal: 1. Opskriv forældregenotyperne til de udleverede frø. 2. Opskriv krydsningsskemaer, der viser de teoretisk forventede genotypiske udspaltninger i forsøgsmaterialet. Jeg ved... -
HJÆLP til gentype og fænotype
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport om "Klorofylmutanter i byg". Jeg skal lave et par skemaer, hvor jeg skal: 1. Opskriv forældregenotyperne til de udleverede frø. 2. Opskriv krydsningsskemaer, der viser de teoretisk forventede genotypiske udspaltninger i forsøgsmaterialet. Jeg ved a... -
Udregn hvor mange gram eddikesyre der er i en liter husholdningseddike?
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport om "Titrereing af husholdningseddike" Jeg skulle bestemme molarmassen af eddikesyre og den har jeg regnet ud via Det Periodiske system. Således M( CH3COOH) = 12,01 + 3 * 1,008 + 12,01+ 2 * 16,00 + 1,008= 60,05 u = 60,05 g/mol. Men nu skal jeg udregne... -
beregning af måleusikkerhed
ForumindlægHejsa Jeg er ved at lave en rapport, og skal regne med måleusikkerheder. Jeg har følgende formel: G=(0,049m+-0,003m)^2/(8*1,4981kg+-0,001kg) * (0,103m+-0,005m)/(7,74m+-0,05m) * (1,146*10^-6 m/s^2 +- 8,5*10^-8 m/s^2) Jeg kan selvfølgelig godt udregne resultatet på lommeregneren - men hvordan r... -
gennemsnitlige volumen
ForumindlægSidder med en rapport i kemi, og sad fast med denne opgave. Har kigget min kemibog igennem, men forstår det simpelthen ikke. Beregn ud fra det gennemsnitlige volumen af 0,100 M NaOH den tilsatte stofmængde NaOH. Vil nogle bare fortælle mig hvad jeg skal gøre? Jeg ved at jeg... -
alkohol
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport om identifikation af en ukendt alkohol. under databehandling er der angivet 2 spørgsmål som jeg ikke helt kan finde nogle svar på, vil lige høre om der er nogen her inde som kunne hjælpe mig med det. 1.Hvorfor har aldehyder lavere kogepunkt end de tilsvarende alko... -
Betaling for hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i naturfagspakken på HF og har brug for hjælp. Det drejer sig om alle tre fag, (bio, kemi, og geo) men særligt i kemi har jeg brug for hjælp til den matematiske del. Jeg har desuden brug for hjælp til at gennemskue de øvelser og rapporter der indgår i vores pensu... -
Vurdering, bedønnelse!
ForumindlægDa jeg i dag fik et ni tal for min 7 siders rapport vedr. emnet forosyntese, med tilhørende spørsmål, kunne jeg ikke rigtig forstå det. Jeg har ALDRIG fået under 11 i biologi, så er lidt forvirret! :( Ville derfor høre om en biologi lærer eller evt en begavet person med fagligt viden inden for fa... -
Diagonaler og Areal
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik rapport i emnet historisk matematik og er stødt på problemer med dette spørgsmål: Vis at diagonalerne har længderne 432m og 576 m, når kantlængden er 360m Vis at arealet kan beregnes ved hjælp af formlen A= 1/2 d_1 d_2, hvor d_1 ... -
"Retter" til bachelorprojekt søges
ForumindlægKender I det, når man læser sin rapport om og om igen, men man føler ligesom, at der mangler en eller anden rød tråd der kan redde opgaven, eller at man i sine tanker har skabt et mindre rod man har svært ved at skubbe tilbage til rette vej? Derfor har jeg virkelig brug for en venlig sjæl, der k... -
Jern indholdet i ståluld (databehandling)
ForumindlægHej, jeg skal skrive denne her rapport der omhandler jernindhold i ståluld. Jeg har lidt svært ved noget af databehandlingen. (Vejledningen er vedhæftet) Spørgsmålene som jeg har lidt svært ved er: 1. Beregn stofmængden af KMnO4 (og dermed MnO4−) der er tilsat ved ækvivalenspunktet. 2.... -
c-niveau formel
ForumindlægHey jeg skal lave en rapport om forsæbning har kogt en opløsning i 20 min. denne indeholder 2,016 g spiseolie,25 mL KOH opløsning (KOH opløst i ethanol) der bliver titreret med HCl efter tilsætning af indikatoren phenolpthalein resultat masse af fedtstof : 2,016 g V fa 0,500 M HCl : ... -
Hypotesetest - Binomialtest?
ForumindlægLige på falderebet skal jeg færdiggøre en rapport med dette spørgsmål. Men min allerede eksamenstrætte hjerne er stået helt af. Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring på, hvordan jeg løser opgaven? Spørgsmålet lyder således: "Mindst 55% af Danmarks befolkning er tihængere af... -
Vandets hårdhed.
ForumindlægHej people. Jeg skal op til kemi eksamen i år, men desværre mangler jeg en rapport om "vandets hårdhed" jeg har desværre været syg den dag vi havde øvelsen i skolen, så nu står jeg og mangler nogle resultater. Nogen der kan redegør for øvelsen. og eventuelt have nogle resultater. + Re... -
polære og upolære stoffer
Forumindlæghåber der er nogle søde mennesker der kan hjælpe mig. Det er sådan jeg skal lave en kemi rapport men kan simpelthen ikke komme igang med det sidste spørgsmål derfor ville jeg høre om nogle kan hjælpe mig på forhånd tak for hjælpen:) 10. Gør rede for bindingsforholdene i heptan, vand, kaliumperman... -
Forslag Til Produkt
ForumindlægHeej Alle Sammen .. Jeg håber I vil hjælpe mig med dette lille problem. Min klasse skal her i uge 9 have projektopgave med overemnet ”Med et blev verden anderledes”, og min gruppe har valgt at arbejde med Kræft. Vi har en rigtig god problemformulering og vi har masserer af materiale til selve r... -
Løgceller og DNA
ForumindlægSkal aflevere biologi rapport i morgen .. Jeg er stort set færdig, jeg mangler bare to spørgsmål .. 1. Hvor i løgcellerne finder man nærmere bestemt stoffet DNA og, hvilke funktioner har DNA i disse celler? 2. Hvad kan man bruge DNA til? Giv eksempler på nogle sammenhænge (Forsøg/undersøgelser... -
Isolering af dna
ForumindlægJeg har nu siddet med denne rapport det meste af dagen, og jeg er helt tom i hovedet .... Vi har i timen lavet et forsøg, hvor vi skulle isolere DNA fra et løg .. Spørgsmålet lyder så: 3. Redegør for princippet i den anvendte metode, herunder betydningen af de vigtige delprocesser, som indgå... -
N2 og O2
ForumindlægHhv. Dinitrogen or dioxigen, har jeg ret? Eller dioxid? Der står i min bog at: "Alm. indångsluft indeholder ca. 80% kvælstof N2 og ca. 20% ilt O2. Er der altid to a hver? Troede bare man indåndede oxygen-atomer... :p er det alle grundstoffer der optræder som molekyler? Lige en...
