Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18921 til 18940 af 33650
-
Standpunktskarakter..
ForumindlægHVor vigtee er standpunktskaraterne? Jeg har omsider formået at få rigtig gode standpunktskarakter, men de forrige er rimelig dårlige, hvad sker der med de dårlige? Er de dårlige hermed udratteret? Altså er det kun de gode standpunktskarakter jeg står med nu som e rgældende? Jeg går lidt og er ba... -
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
TALEMÅDER
ForumindlægHEY..kunne godt tænke mig at høre, hvad i kender af talemåder på englesk...ALtså dem, som man også sagtens kan få med i en stil ( HVIS DER ER SAMMENHÆNG)..Så bare smid alt dem, som i kender .. -
integrering
ForumindlægHejsa.Jeg skal integrere denne funktion1/(e^(2x)-1)og få1/2ln(e^(2x)-1)-xJeg ved godt hvor 1/2 kommer fra, nemlig fra S e^(kx) dx = 1/k*e^(kx)og at S 1/x dx = ln|x|, og at -x nok kommer fra S -1 dx = -xMen jeg kan altså ikke helt finde ud af, at lave mellemregninerne.. Nogen der kan hjælpe? -
Mobning
ForumindlægHej.. Nogen som ved om mobning er lige så udbredt i USA som her hjemme? -
Hvad betyder...
ForumindlægHej...Jeg vil gerne spørge, om hvad betyder ordet plot og hvilken sammenhænge har det med spændingsmomenter ?? Takker på forhånd -
bedst til perspektivering?
ForumindlægEr ved at lave en skriftlig opgave om Stalin. Så kunne jeg godt tænke mig at vide hvem i synes ville være mest relevant til en perspektivering? Pol Pot eller Hitler? -
Htx eksamen
ForumindlægHej går på Htx 3 årgang nu, og skal til eksamen her til maj. Er begyndt lidt at tænke over hvilke fag jeg skal op i. Ved at jeg skal op i 11 eksamner i alt på 3 år. Har hørt at man skal havde et vist antal skrftlige og mundltlige eksamner. Er der nogen der ved noget om det? -
jødedom
Forumindlæghvornår opstod Jødedommen?Hvem opfandt jødedommen og hvor ? -
Ytringsfrihed??
ForumindlægHej jeg har en eksamens opgave om ytringsfrihed. Kender I til nogle episoder i ENGELSKTALENDE lande, hvor ytringsfrihed har ført til en masse uroligheder? Tak på forhånd. -
Meget vigtigt
ForumindlægHej, hvornår skal man besvare problemformulering er det ikke i konklusion? og hvordan skal man starte? please hjæææææææææælp -
Muhammedkrisen = Civilisationernes sammenstød
ForumindlægJeg ville bare spørge jer hvordan jeg kan koble Muhammed-krisen og civilisationernes sammenstød..Jeg synes bare det er meget tyndt at sige "Ja, Muhammed-krisen er et eksempel på Huntingtons tese" Nogen der kan hjælpe mig med nogle argumenter jeg kan bruge til at beskrive denne sammenhæng ? -
Skal holde Tale, hvilket emne skal jeg vælge?
ForumindlægJeg har en stor frygt for at skulle holde taler. Vi må selv vælge hvilke emne vi vil tale om, men der skal være indledning, argumentationer, og afsluting, hvilket emne skal jeg vælge, og hvilke argumentationer skal jeg have? Please hjælp mig, det ville betyde meget for mig. -
Bog fra 60'erne
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om en bog el. lign. fra 60'erne eller deromkring.Problemet er bare at jeg ikke gider læse noget kedeligt ligesom alle de andre.Det må meget gerne være f.eks. stødende eller med meget sort humor.Den må helst heller ikke være for lang, håber at nogen kan hjælpe :) -
Digt
ForumindlægHej alle sammen! Sidder her og er gået helt i stå,, så ville høre om i ikke kunnne hjælpe mig igang med at skrive et digt??? Ved i hvad der karakterisere et digt!??på forhåndt tak :) -
Dansk mundt. eks
ForumindlægHvordan vil I læse op til dansk mundt. eksamen? Min lærer har opgivet et HAV af tekster, og det virker så godt som umuligt at komme igennem det pensum. Det er jo også en ukendt tekst man kommer op i, så... jeg er lidt i tvivl om hvordan man bør læse op, for at sikre sig en udmærket karakter. -
Eksamens opgave om Tjernobyl
ForumindlægHejsa, jeg står og skal lave et eksamens opgave i samfundsfag. Vi har om emnet Miljø, og derfor har mig og min gruppe valgt at have om Tjernobyl.. Vi har erfaret at der er en masse om emnet, men dog har vi nogle punkter vi ikke helt kan finde noget om.. Disse er:Hvordan påvirker/har det påvirket ... -
Metoder
ForumindlægJeg skal i gang med at lave min SRO, men er kommet meget i tvivl mht. hvad man kan skrive i feltet "metoder for spansk", håber I kan hjælpe lidt. -
Huntington og korstog
ForumindlægJeg sidder og skriver AT-talepapir og vil meget gerne have Huntingtons teori til at passe til korstogene til Jerusalem. Er der nogen der ved noget om dette? -
Hans og grethe
ForumindlægHej ! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig... Jeg skal sætte aktantmodellen ind i Hans og Grethe. Jeg synes dog det er svært at angive hvem "giveren/afsenderen" er...? Kan I hjælpe mig ? På forhånd tak
