Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18921 til 18940 af 33650
  • Standpunktskarakter..

    Forumindlæg
    HVor vigtee er standpunktskaraterne? Jeg har omsider formået at få rigtig gode standpunktskarakter, men de forrige er rimelig dårlige, hvad sker der med de dårlige? Er de dårlige hermed udratteret? Altså er det kun de gode standpunktskarakter jeg står med nu som e rgældende? Jeg går lidt og er ba...
  • AT mundtlig årsprøve

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!!
  • TALEMÅDER

    Forumindlæg
    HEY..kunne godt tænke mig at høre, hvad i kender af talemåder på englesk...ALtså dem, som man også sagtens kan få med i en stil ( HVIS DER ER SAMMENHÆNG)..Så bare smid alt dem, som i kender ..
  • integrering

    Forumindlæg
    Hejsa.Jeg skal integrere denne funktion1/(e^(2x)-1)og få1/2ln(e^(2x)-1)-xJeg ved godt hvor 1/2 kommer fra, nemlig fra S e^(kx) dx = 1/k*e^(kx)og at S 1/x dx = ln|x|, og at -x nok kommer fra S -1 dx = -xMen jeg kan altså ikke helt finde ud af, at lave mellemregninerne.. Nogen der kan hjælpe?
  • Mobning

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen som ved om mobning er lige så udbredt i USA som her hjemme?
  • Hvad betyder...

    Forumindlæg
    Hej...Jeg vil gerne spørge, om hvad betyder ordet plot og hvilken sammenhænge har det med spændingsmomenter ?? Takker på forhånd
  • bedst til perspektivering?

    Forumindlæg
    Er ved at lave en skriftlig opgave om Stalin. Så kunne jeg godt tænke mig at vide hvem i synes ville være mest relevant til en perspektivering? Pol Pot eller Hitler?
  • Htx eksamen

    Forumindlæg
    Hej går på Htx 3 årgang nu, og skal til eksamen her til maj. Er begyndt lidt at tænke over hvilke fag jeg skal op i. Ved at jeg skal op i 11 eksamner i alt på 3 år. Har hørt at man skal havde et vist antal skrftlige og mundltlige eksamner. Er der nogen der ved noget om det?
  • jødedom

    Forumindlæg
    hvornår opstod Jødedommen?Hvem opfandt jødedommen og hvor ?
  • Ytringsfrihed??

    Forumindlæg
    Hej jeg har en eksamens opgave om ytringsfrihed. Kender I til nogle episoder i ENGELSKTALENDE lande, hvor ytringsfrihed har ført til en masse uroligheder? Tak på forhånd.
  • Meget vigtigt

    Forumindlæg
    Hej, hvornår skal man besvare problemformulering er det ikke i konklusion? og hvordan skal man starte? please hjæææææææææælp
  • Muhammedkrisen = Civilisationernes sammenstød

    Forumindlæg
    Jeg ville bare spørge jer hvordan jeg kan koble Muhammed-krisen og civilisationernes sammenstød..Jeg synes bare det er meget tyndt at sige "Ja, Muhammed-krisen er et eksempel på Huntingtons tese" Nogen der kan hjælpe mig med nogle argumenter jeg kan bruge til at beskrive denne sammenhæng ?
  • Skal holde Tale, hvilket emne skal jeg vælge?

    Forumindlæg
    Jeg har en stor frygt for at skulle holde taler. Vi må selv vælge hvilke emne vi vil tale om, men der skal være indledning, argumentationer, og afsluting, hvilket emne skal jeg vælge, og hvilke argumentationer skal jeg have? Please hjælp mig, det ville betyde meget for mig.
  • Bog fra 60'erne

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om en bog el. lign. fra 60'erne eller deromkring.Problemet er bare at jeg ikke gider læse noget kedeligt ligesom alle de andre.Det må meget gerne være f.eks. stødende eller med meget sort humor.Den må helst heller ikke være for lang, håber at nogen kan hjælpe :)
  • Digt

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Sidder her og er gået helt i stå,, så ville høre om i ikke kunnne hjælpe mig igang med at skrive et digt??? Ved i hvad der karakterisere et digt!??på forhåndt tak :)
  • Dansk mundt. eks

    Forumindlæg
    Hvordan vil I læse op til dansk mundt. eksamen? Min lærer har opgivet et HAV af tekster, og det virker så godt som umuligt at komme igennem det pensum. Det er jo også en ukendt tekst man kommer op i, så... jeg er lidt i tvivl om hvordan man bør læse op, for at sikre sig en udmærket karakter.
  • Eksamens opgave om Tjernobyl

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg står og skal lave et eksamens opgave i samfundsfag. Vi har om emnet Miljø, og derfor har mig og min gruppe valgt at have om Tjernobyl.. Vi har erfaret at der er en masse om emnet, men dog har vi nogle punkter vi ikke helt kan finde noget om.. Disse er:Hvordan påvirker/har det påvirket ...
  • Metoder

    Forumindlæg
    Jeg skal i gang med at lave min SRO, men er kommet meget i tvivl mht. hvad man kan skrive i feltet "metoder for spansk", håber I kan hjælpe lidt.
  • Huntington og korstog

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver AT-talepapir og vil meget gerne have Huntingtons teori til at passe til korstogene til Jerusalem. Er der nogen der ved noget om dette?
  • Hans og grethe

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig... Jeg skal sætte aktantmodellen ind i Hans og Grethe. Jeg synes dog det er svært at angive hvem "giveren/afsenderen" er...? Kan I hjælpe mig ? På forhånd tak