Søgning på: Dansk. Resultater: 18941 til 18960 af 40954
  • Samfundsfag Danmark i EU

    Forumindlæg
    Heej Jeg har et spørgsmål vedrørende Danmark i EF/EU. 1. Hvad talte for og imod optagelsen i EF i 1972? Hvad menes der med spørgsmålet? Er det hvor mange der var imod og for det? Eller hvem var for og imod? Eller det tredje? Hvad talte ?????
  • jeg mangler et kreativt projekt.

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 8. klasse, og leder efter et kreativt projekt om kriminelitet/bandekriminelitet som delemne og undom som hovedemne.
  • hunde i bibel

    Forumindlæg
    hej har et spørgsmål om hunde i bibil, må man gerne have hunde hvis man er troende kristen håber for svar snarest muligt
  • pOH

    Forumindlæg
    Man kan beregne på koncentrationen af OH-, hvilket kaldes pOH og er en opløsnings alkalitet. pOH=- log?[OH- ] men er der noget der kunne forklare mig hvad opløsningens alkalitet er for noget?? :))
  • Hvad rimer på æble?

    Forumindlæg
    Som overskriften lyder, mangler jeg stærkt et ord, der rimer på "æble". Det er simpelthen ikke muligt at finde et!!
  • Oliekriser

    Forumindlæg
    Hvor lang tid varede oliekrisen fra 1973? Og hvad var grunden til oliekrisen i 1979?
  • fejlsætning

    Forumindlæg
    6. The house costed a lot. Det er the house cots a lot, men kan ikke forklar hvorfor er der nogen der kan være rare og hjælpe.
  • Planeter

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal skrive om hvad planeterne består af. Jeg kan slet ikke finde ud af noget på nettet! Nogen, der kender en hjemmeside (andet end wikipedia), hvor man kan se det :) Eller nogen, der ved det? - Cecilie
  • Traktater, konventioner?

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på disse to? (hvis de altså overhovedet har noget med hinanden at gøre)
  • Hjælp fysik eksamen imorgen.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige trukket eksamensspørgsmål i fysik, og skal op imorgen og mit spørgsmål lyder: "Giv en kort præsentation af hvad vi forstår ved de naturvidenskabelige verdenbilleder og beskriv eksempler på de spørgsmål de skal besvare" Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak for hj...
  • Den franske revolution

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle kloge hoveder, som ved hvad der ville være hensigtsmæssigt at perspektivere til, når man har om den franske revolution? Altså kan man perspektivere til andre revolutioner og samtiden? Og i så fald hvilke og hvad helt præcis? På forhånd rigtig magne tak!
  • Klumme indledning

    Forumindlæg
    Vi har fået til opgave at skrive en klumme on stakling, men vi er lidt i tvivl om hvordan vi skal indlede vores klumme. Nogen der kan hjælpe os på vej? På forhånd tak
  • Forstavelser - hvad er den rigtige?

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe med disse sætninger... Forstavelserne kan være: ud, ind, op, ned, over, under, gennem, mod, til, fra, ad, af, an, hen, hjem, bort, om, med, ved, foran, bag eller forbi. 1. Fabrikken ville spare penge & ______langde derfor produktionen. 2. Han skulle ikke spise så meg...
  • Find fejlen

    Forumindlæg
    Jeg skal i en grammatikopgave finde og rette fejlen i en sætning, og så skal jeg også forklare hvorfor det er en fejl. Men jeg har fået en så dårligt skruet sammen sætning, at jeg ikke kan finde hoved og hale i, og så kan jeg heller ikke finde ud af, at forklare hvorfor fejlene er fejl, hvis man...
  • Tysk mundtlig eksamen det hasterrrr

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 2.g og skal op til eksamen på torsdag, men jeg har ikke helt styr på hvordan eksamen foregår. Jeg ved ikke hvordan man skal starte med præsentere på tysk. Please Help Jeg er total lost Tak på forhånd
  • Novelle fiktion eller non-fiktion?

    Forumindlæg
    Hej overskriften sig det hele. Novelle er det fiktion el. non-fiktion el. kan det værer begge dele. Og kunne vær nice,hvis du uddybede det lidt :) tak på forhånd
  • Måske den her?

    Forumindlæg
    Hej sp :) Jeg skal lave 3 hoved sætninger og 3 bisætninger til på mandag. Kan i hjælpe
  • Statistik

    Forumindlæg
    Er der noget, som kan forklare følgende ligninger (i sætninger), for jeg forstår dem ikke. (Det er vedhæftet som fil.) Tak :)
  • At Stave:D

    Forumindlæg
    Hej, da det er sommerferie, har jeg tænkt at øve mig på min stavning, da jeg i forvejen er utrolig dårlig. Så mit spørgsmål er "Hvordan bliver jeg bedre til at stave?", kender i nogle gode hjemmesider eller er det bøgerne man skal sætte hovedet i, eller måske bare tage sig til at skrive...
  • Sætning

    Forumindlæg
    Hvordan siger man "en is" i flertal. - Jeg ved godt det er: Une glace, la glace, men hvad kommer så? "Des glace" ? Tak på forhånd!