Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 18941 til 18960 af 114307
-
Afsat effekt og Afsat energi
ForumindlægHej alle, Jeg skal til fysik B-niveau eksamen Vi har et emne der hedder Elektricitet herunder et stikord der hedder "Afsat effekt og Afsat energi" - Jeg kan virkelig ikke komme videre, jeg ved hvad effekt og energi er. Men når det er afsat? Søger hjælp :) -
DET DOBBELTTYDIGE TILFÆLDE
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede til mundtlig eksamen matematik b. Jeg er i tvivl om hvad dette: sin(180-v)= sinv præcist er, er det det dobbelttydige tilfælde? Og hvis ja, ville jeg sætte meget stor pris på hvis der var en der kunne hjælpe mig med en definition og bevis for det. På forh... -
Hjælp til biologieksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op i Biologi B 24 timers eksamen. Jeg trækker d. 12 juni og skal op den 13. Jeg er meget interesseret i at få en der har styr på biologi til at hjælpe mig. Jeg er selvfølgelig ville til at betale. Venlig hilsen Rachel -
binomialfordeling
ForumindlægNogen der ved om man kan komme op i binomialfordelingen i skriftlig eksamen stx på B niveau? Har nemlig aldrig set nogen eksamensæt om det. Indenfor statistik er der vel egentlig kun chi i anden test og goodness of fit? -
Nemt og hurtigt spørgsmål - har du et eksamenssæt?
ForumindlægJeg sørger et gammelt eksamenssæt med tekster osv. som jeg kan øve mig på, før jeg skal op til den skriftlige engelsk eksamen på fredag, det er engelsk b stx, hvis du kunne havde sådan et sæt, er du simpelthen dagens helt :) -
AT - Empiri
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak! -
Matematik mundtlig opsætning
ForumindlægHejsa jeg skal til matematik mundtlig eksamen B, her om 2 ugers tid. og jeg skal skrive nogle dispostioner til mine eksamensspørgsmål, er der noget der har ideer eller evt. gamle dispotitoner over hvordan man sætter sådan en disposition op? mvh mig :-) -
hjælp til fortolkning
Forumindlæghejsa jeg sidder her og skal op til eksamen i morgen, men der er dukket et spørgsmål op jeg har prøveform B, og jeg har valgt Drivhuset, fortolkning af teksten? er der nogen der kan fortolke drivhuset, har selv svært ved det? på forhånd tak :-* -
Hvad betyder v<<c
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik b på onsdag, og er igang med at læse om dopplereffekt og universet.. Der står i min fysikbog at den klassiske dopplereffekt kun gælder når v<<c Betyder det bare at v skal være større end c? -
χ2-fordelingen sammenlignet med binomialfordelingen
ForumindlægDav, Jeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen i matematik B, og har et spørgsmål om χ2-fordelingen. Det lyder således: Gør rede for, hvor χ2-fordelingen bruges, og hvorfor binomialfordelingen ikke kan bruger der. Nogen der forslag til, hvad man svarer til spøgsmålet? ... -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til kemi på b-niveau eksamen allerede imorgen, men jeg har problemer med redoxreaktioner. Hvis der er en der ville forklare ville det være virkelig rart, eller evt. et dokument eller link, som er godt at kigge på. På forhånd tak vh. Hans -
andengradspolynomier
Forumindlægjeg skal til mdt eksamen imorgen i mat(B) og cykler rundt i følgende begreber, derfor: er der ikke nogen der ville definere begreberne definitionsmængde - værdimængde - løsningsmængde samt evt. skrive kort hvordan man finder dem og hvad de bruges til - bare ganske kort om de tre ting :) på forh... -
To tekster
ForumindlægHej allesammen Imorgen skal jeg op til min sidste eksamen i engelsk B. Og jeg skal trække en eller flere tekster, - men jeg er i tvivl om hvad man skal, hvis man trækker 2 eller 3 tekster, er der en der kan hjælpe mig med det. På forhånd tak :-) vh. Hans C -
Lektiehjælp
ForumindlægHjælp... Jeg søger en kvinde som er god til at lære fra sig i matematik, hvad angår teknik og regneregler. En der simpelthen kan forklare matematik som hvis det var et barn der skulle forstå det... Niveauet starter fra FSA udvidet og skulle helst tilsidst kunne tage en eksam på B-niveau. ... -
Smoltifisering
ForumindlægHej. Jeg skal biologi B niveau eksamen mandag og har derfor forklaret det der sker med en Laks når den skal fra ferskvand til saltvand. Jeg har lidt svært ved at forstå at den ved diffusion og osmose omstiller sig. -
Fysik Omvendt Superposition
ForumindlægJeg skal til eksamen på torsdag i fysik B og jeg har et spørgsmål som lyder: Forklar "omvendt superposition" også kaldet Fourier-analysen? Det siger mig ikke noget overhovedet Jeg ved godt hvad superposition er, men ikke den omvendte superposition -
Hjæp! Mundtlig biologi 24timers forberedelse
ForumindlægJeg har fået en opgave stillet i forbindelse med min mundtelige biologi B eksamen. Håber der er nogen er kan hjælpe mig.. Diskuter brugen af naturlige og genmodificerede mikroorganismer i biotekindustrien (muligheder og risici) -
Bevægelse ???
ForumindlægSkal til eksamen i fys på B-niveau. Nogen som vil give en kort forklaring af disse ting: Bevægelse med konstant acceleration / hastighed Newtons 3 love A(t) = v’(t) = s’’(t) Skrå kast – ymax, kastevidden -
Polynomier
ForumindlægHej, jeg er tager i øjeblikket mat B på et tre ugers forløb, og var desvære syg da læreren gennemgik hvordan man bestemmer fortegn for forskriften i polynomier. Skal trække eksamens spørgsmål imorgen så håber meget at nogen kan hjælpe:) -
arven efter korstogene
Forumindlæghej jeg er igang med min 24-timers eksamen i historie b og har fået korstogene, som er rigtig fedt. men der er 1 tekst jeg simpelthen ikke kan finde hoved eller hale i. nogen der er interesseret i at hjælpe mig?
