Søgning på: international økonomi opgaver. Resultater: 18941 til 18960 af 145363
-
Historisk analyse af NSDAP's partiprogram
ForumindlægHej derude! Jeg er pt i gang med min dansk-historie-opgave, men har valgt at skrive i dette forum da spørgsmålet er om den historiske metode. Jeg kunne godt tænke mig forslag til hvordan jeg bedst muligt analysere NSDAP's partiprogram ud fra historisk metode. Jeg skriver tværfagligt (både da... -
Biologi hjælp Gæring?!
ForumindlægHey, Jeg er har en opgave jeg ikke kan lave, nogen som måske kan hjælpe? I et ekperiment til påvisning af gæringsprocessen anvendes en opstilling, som vist på figur 1. Kolben indeholder 20 g glucose opløst i 175 mL vand og tilsat 10 g bagegær. Kolben placeres ved stuetemperatur og vejes j... -
Hjælp til Lambert Beers lov
ForumindlægHej :-) Jeg har siddet og nørklet med denne opgave, som jeg ik kan finde ud af: Sidste trin i glycolysen, omdannelsen af PEP til pyruvat, katalyseres af enzymet pyruvatkinase. Aktiviteten af pyruvatkinase i et leverekstrakt måles ved kobling til laktat dehydrogenase reaktionen. Reaktionsforløbet ... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægEn lydbølge, der udbreder sig i luften omkring os, kommer i stand ved at luftens molekyler foretager udsving om deres ligevægtsstilling. I en sådan lydbølge er udsvingets størrelse y (målt i meter) givet ved udtrykket: y=0,02*sin(500t-2x), hvor tiden t måles i sekunder og stedet x (som angiver pl... -
Skibsværft
ForumindlægHej alle, jeg har virkelig problemer med denne opgave, så jeg håber at nogle af jer kan hjælpe mig! På et skibsværft bruger man et lasermåleudstyr til at foretage opmålinger på skibsdele i en montagehal. Lasermåleudstyret kan måle afstande til målepunkter på skibsdele og registrere, hvor mange ... -
Opg. 4.5 - Fsa Alperne 2000
ForumindlægHer er opgaven: Efter hvilken temperatur skal han denne dag indrette sin påklædning, når den målte temperatur er - 10 grader, Tabellen: Målt temperatur: 0 grader , -5 grader , -10 grader, -15 grader, -20 grader Vindhastighed; 2 m/s = -2 gr... -
Hjælp --> Problemstillinger!
ForumindlægGuten Tag SP! :-) Så er jeg igang med min første AT-opygave nogensinde! Sidder lige og kæmper med en opg. der skal afleveres i morgen opgaven er en del af vores AT-forlæb (Samf. og kemi) vi beskæftiger os med emnet fødevaremangel. Denne er så samfundsdelen! Jeg skal på baggrund af to artikle... -
Inocente - rettelse bedes
Forumindlægopgaven er vedhæftet -
vektor i 3D
Forumindlægdet er opgave b tak -
Aminosyrer primærstruktur
Forumindlægvedhæftet opgave -
Hastighedsvektor
ForumindlægMangler hjælp til denne opgave -
Radius for blyatom
ForumindlægHjælp til nedenstående opgave :) -
mat B
Forumindlæghar brug for hjælp til denne opgave:) -
IT for erhvervsøkonomer (MatLab)
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave, som skal besvares og afleveres i MatLab med tilhørende rapport. Er der nogen eksperter i MatLab, som kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? Jeg forstår ikke selv programmet, og ved derfor ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Håber der er en venlig sjæl, som vil brug... -
Årskarakter
ForumindlægHej. Dækker årskarakteren i et fag, i det skriftlige, over de senest afleverede opgaver eller alle opgaver på året? Det er, fordi jeg har fået 12 i omkring 2-3 af mine afleveringer i et fag. Men i den anden sidste aflevering fik jeg 10-12 og her i den sidste fik jeg 10. Hvad vil tælle mest? Hvad... -
SRO AFSÆTNING-SPANSK
ForumindlægHej, til den der kommer til at læse det her :) Jeg er virkelig i nød, da jeg selv havde travlt med andre store opgaver. Derfor spørger jeg om I kan lave SRO opgave til mig (afsætning og spansk) eller hvis I har en SRO opgave om det, kan i sende den til mig? Jeg betaler med med glæde. Det vil v... -
Bestemte og ubestemte integral
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe med at rette mine opgvaver Det er opgave 7-11 bestemte og ubestemte integral, dvs. fra og med opgave 7 jeg gerne vil ha rettet Jeg vedhæfter filen med opgaver Gerne med det rigtige svar hvis jeg har fejl kh AP -
Gnidningdkoefficienten
ForumindlægHej, jeg mangler den sidste opgave til eksamen i Fysik. Men har ingen ide over hvordan skal man regne den ud. Opgave hedder: Under bremsningen blokeres bremserne, så kun gnidningskraften bremser segwayen. Bestem gnidningskoefficienten mellem dæk og vejbane? Fra opgaver før kender man at den brem... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHej, Jeg skal op til en fysik "eksamen", og måden prøven foregår på er, at jeg trækker et nummer fra 1-7, så jeg får en af opgaverne som jeg skal gennemgå. Opgaverne kender jeg, for dem har vi lavet. Dog ved jeg ikke hvilken opgave jeg kan trække. Mit spørgsmål er så, hvad kan jeg gør... -
Udfoldningstegning og vinkle mellem sideflader til bund
ForumindlægHej jeg har 2 opgaver der skal løses til i morgen. Opgaven lyder: Den traditonelle emballae har altid forme som kasse. I denne opgave skal i desgine indpakningen/emballage til lampe på forsiden, der ikke er kasseformede. Lampen har disse mål: Diameter 32 cm, højde; 21 cm, ledning 1,8 m (stofle...
