Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18961 til 18980 af 56550
  • terningekast

    Forumindlæg
    hvis man kaster med to terninger - hvad er sansynligheden for at slå a) otte "øjne" b) tre "øjne"
  • irrationelle tal

    Forumindlæg
    Hej.. jeg søger nogle personer som kan hjælpe mig med SRP.. det kommer højst sandsynligt til at handle om irrationelle tal?
  • Referat

    Forumindlæg
    Hvordan er det nu man skriver et referat kan nemlig ikke huske det og jeg håbede på at i kunne hjælpe mig :) skal nemlig skrive et referat af en samtale mellem bruno og Shmuel i drengen i den stribede pyjamas
  • Dm(f)

    Forumindlæg
    En funktion er bestemt ved f(x)=x/(x2-4) Bestem definitionsmængden for f. bestem f9;(x)
  • x*(x+6)=16

    Forumindlæg
    løsning ??
  • Hvordan er det rapporten skal skrives?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er kommet i tvivl om, hvordan man skal skrive rapporten. Jeg har ikke afleveret så mange rapporter før, så eri kke så trænet i det. Tænker på, hvilke ting der skal indgå i rapporten. Skal litteraturlisten været kommenteret? Skal der være delkonklusioner? osv..
  • Kemiske symboler

    Forumindlæg
    Skriv kemiske symboler for ioner med følgende antal protoner og elektroner: a. 3 protoner og 2 elektroner.. Hvordan gør man?
  • MængdeberegninG!

    Forumindlæg
    Sidder med denne opgave, ved godt hvad det skal give, men kan dog ikke få det til at apsse overens med facitlisten! :( Opgaven: Aluminiumsulfid fremstilles ved at opvarme en blanding af aluminium og svovl: 2Al+3S --> Al(2 forneden)S(3 forneden) Hvor meget aluminium og svovl skal man af...
  • litterær Artikkel

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg har fået en svær opgave som lyder at jeg skal skrive en litterær artikkel om en reportage som hedder "Fra Lighuset". Min artikkel skal indeholde en analyse + fortolkning af reportagen samt en perspektivering, som placerer den litteraturhistorisk! Kan nogen hjælpe mig...
  • Angiv definitionsmængde

    Forumindlæg
    Jeg skal finde definitionsmængden af de her opgaver. Har lidt svært ved det, så håber nogle kan komme med nogle inputs: A) f(x) = 1/(-7+3*x); B) g(x) = 1/(x^2-4*x); C) h(x) = sqrt(-2*x+4); D) i(x) = sqrt(-x); E) i(x) = sqrt(-x); F) j(x) = 1/sqrt(2*x-3);
  • Spektrum for ukendt grundstof

    Forumindlæg
    Jeg håber, at der er nogen, som kan hjælpe med dette spørgsmål. Hvorfor gentager spektret sig, når vi kommer ud til større vinkler?
  • Matematik C ligning

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med denne ligning ? 0.1*x^4,6=40
  • HJÆLP! Eksamen!

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal til religionseksamen snart. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre der har været oppe i religion. Her tænker jeg mest på gode råd til både eksamen og forberedelsen. På forhånd, TAK!
  • Matematik C - hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til mundtlig eksamen i matematik c. Er der nogen der kan hjælpe med at fortæller, hvordan jeg kan forklare disse spørgsmål?
  • ved ikke hvad jeg skal gøre efter dette

    Forumindlæg
    Vi skal i denne opgave reducere: (x-y)^2+y(2x-y) Vi skal først regne dem ud af parenteserne. Vi kan fjerne parenteserne ved at sige, at vi putter x2 og y2 , der stor 2x som bliver til 2xy og y2 x^2-y^2+y+ 2xy+ y^2 herfra ser vi om der er noget som kan gå op med hinanden. x^2-y+ 2xy-...
  • Proteinsyntesen

    Forumindlæg
    Hej er der nogen, der kan forklare mig hvad og hvordan proteinsynten er/fungere? Vi er lige begyndt at gennemgå den og jeg er looost! Det behøver ikke at være såå detaljeret, bare overfladisk, men forstående.. På forhånd tak :!
  • ligning

    Forumindlæg
    jeg har fået en ligning som lyder følgende, x^3 -2x^2 = 0 skal jeg benytte nulreglen,?
  • Analyse af Eksil af Jakob Ejersbo

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at skrive SRP, og skal analysere romanen Eksil af Jakob Ejersbo. Jeg ville derfor høre, om der var nogle der lå inde med en analyse, som jeg må bruge til inspiration og til at komme i gang. Det ville vær en stor hjælp Hilsen Caroline Holm
  • Beregning af optimale salgspris og afsætning ved med funktioner

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave stillet hvor jeg skal bestemme den optimale salgspris og afsætning for 2 produkter, hvor der taget hensyn til kapacitetsbegræsningen. Jeg har fået disse informationer: De 2 produkter produceres på samme produktionsanlæg. Q=quantity/stk. Produkt 1: Prisfunktion=P=-10Q+20000...
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Er i gang med en engelsk oversættelse, men denne lange lang sætning volder mig en del problemer. Derfor håber jeg, at nogen kan give deres bud på en oversættelse, eller blot en del af den, så jeg har noget at sammenligne med! "Det var dog ikke lykkedes for andre at lave en model, der var pr...