Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18981 til 19000 af 23766
-
Peanuts brændværdi - nyttevirkning?
ForumindlægHej derude, er ved at skrive rapport der omhandler en peanuts brandværdi jeg har fået disse beregninger: Omdannet termisk energi i peanutten: E = 0,1kg * 4186 J/kg*C * 18 C = 7534,8 J Jeg har nu e-nytte men mangler at e-tilført for at finde ud af peanuttens brandværdi og kan ikke finde ud af h... -
Undersøgelse af variation indenfor en art
ForumindlægJeg skal skrive biologi rapport om ovenstående overskrift ^, men der er to af diskussionsspørgsmålene, som jeg ikke helt forstår. De lyder således: 1. Ærtefrø indeholder to halvkugleformede kimblade med næring til den unge plantes vækst. Hvilke af ærterne indeholdt mest oplagsnæring? 2. Vil... -
Organisk - lipider
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport over et forsøg hvor vi "ældede" solsikkeolie med hhv. UV lys og varme således at autoxidation og photooxidation skete. Bagefter målte jeg oxidation produkterne i prøverne. Dertil har jeg nogle spørgsmål: Mention the main causes of fat decay. Give... -
Obligatorisk selvvalgt opgave
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse og har et par spørgsmål omkring obligatorisk selvvalgt opgave. Skal man lave en problemformulering med flere spørgsmål, som man gør i projektopgave? Skal man aflevere opgaven skriftligt, som en rapport for eksempel? Hilsen Jeannett. P.S. hvis i har andre oplysninger elle... -
Beregn syre-vand blandingens koncentration
ForumindlægHej ! Jeg har lidt problemer med to spørgsmål i en rapport. spørgsmålet lyder : Beregn syre-vand blandingens koncentration (altså koncentrationen i bægerglasset, hvor de 20 mL ”Syre U” var blandet med 70 mL vand). syre U's koncentration er ukendt og den skal jeg først finde i e... -
SO1
ForumindlægHeej alle sammen. Jeg skal skrive SO1 opgave, hvor jeg skal lave en rapport på 4½ side, udfra et emne, som vedrører to af de fag jeg har: Virksomhedsøkonomi, International økonomi, Afsætning, Samtidshistorie, Samfundsfag, Engelsk, Dansk og Matematik. Jeg har besluttet mig for at det ene fa... -
Specifik smeltevarme for is
ForumindlægHej, jeg er i gang med en rapport om specifik smeltevarme for is. Jeg er kommet så vidt at jeg har de 3 formler jeg skal bruge: ?E-is= m-is · c-is · ?T-is ?E-smelte = m-is · L-s ?E-vand = m-is · C-vand · ?t Til slut skal de alle 3 lægges sammen, jeg har bare det problem at jeg ikke kender L-s. Hv... -
Urbanisering
ForumindlægHejsa Alle sammen Sidder her og skriver geografi rapport, og så har jeg fået et spørgsmål der lyder: - Forklar begrebet urbanisering og dens 5 faser Og jeg kan ikke rigtig finde noget som jeg syntes er godt. Altså urbanisering er jo når en masse folk vælger at flytte ind til byen fra landet af. M... -
Passiv eller aktiv transport
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive biologi rapport og skal forklare om forskellige transportformer ind og ud af celler. Jeg har skrevet om glukosetransportører og jeg har skrevet at der bruges energi til denne proces og at det derfor er aktiv transport. Jeg er dog blevet i tvivl om det egentlig er... -
Archimedes og Boyle-Mariotte
ForumindlægHej, sidder og skriver en rapport om Boyle-Mariottes lov. et af de forsøg vi har lavet har vores kære Archimedes spillet en rolle. Det er noget med at vi skulle finde massen af en bestemt mængde luft, hvor vi først trykker al luften af sprøjten ud, hvorefter vi lukker sprøjten og trækker stemplet... -
Redox & reaktion. Hjælp til gennemgang.
ForumindlægAfleverede en rapport forleden, og skal afl. den igen. Men kan ikke finde udaf at lave reaktionsskema for opløsningen af jern (Fe+2) i svovlsyre. Jeg skal også skrive redoxparrene op i skemaet, & afstemme det. Samt står der det har en sur opløsning. Hvilket jeg ikke ved hvad betyder :/ Nogen d... -
Ester/Reaktion: HJÆLP !
ForumindlægHej folk, Er meget forvirret en opg. i min kemi rapport der lyder: Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen ml. carbonatopløsningen og en evt. rest af syre? WHAT ? Altså vores forsøg gik ud på at vi fik en ester ud af ethansyre + propan-1-ol kaldt propylethanoat, hvor vi så brugte 5 ml konc. svo... -
Optimal afsætning
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Hvilken betydning har disse omkostninger på fastsættelsen af den optimale afsætning? Virksomheden er i tvivl om, hvilken indflydelse følgende 3 omkostninger har på fastsættelsen af den optimale afsætning: a) Der har været afholdt omkostninger på 2... -
Ethanol og NaOH som tilsættes HCl
ForumindlægHej. Jeg er lige i gang med en kemi-rapport (C-niveau). Et af spørgsmålene lyder på at forklare forskellen på den kemiske binding i hhv ethanol, C2H5OH, og NaOH. Forsøget går ud på at måle pH i ethan og i NaOH, tilsætte HCl og derefter måle pH igen og ud fra resultaterne sige noget om bindinge... -
Dimensionsbetragtninger (stående bølger)
ForumindlægHejsa. Får stillet denne opgave i en rapport om stående bølger: Forsøg 4 Dimensionsbetragtinger Ved at bruge dimensionsbetragtinger kan vi også udlede en formel for hastighedens afhængighed af snorkraft og snor-dimension. Vi går ud fra at: v = k · Sa · µb Enhed for v er m/s, for S N (kg·... -
Forurenet grundvand
ForumindlægHej jeg skal lave rapport om forurenet grundvand. Men kan ikke finde noget rellevant om det på nettet. Kan du evt. hjælpe mig med at få svar nogle områder?. Hvilken påvirkning har sprøjtemidler på miljøet. Hvad sker der hvis man drikker forurenet grundvand. Hvordan bliver grundvandet forurenet.... -
Chromatografi
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport, hvor jeg skal svare på om husholdningssprit indeholder ethanal, men chromatogrammet viser ikke at det indeholder ethanal, men da husholdningssprit næsten kun indeholder ethanol, kun man jo godt tænke sig at det også indeholder ethanal, da det kan dannes ved... -
NaOH, er der nogen der kan gie mig en forklaring. TAK :)
ForumindlægHej er der nogen der kan give mig en god forklaring på hvad det er der sker. Jeg kan nemlig ikke finde ud af at forklare det ordenligt, som i også kan se på de forklaringer som jeg har fortaget mig. Jeg ved jo godt at der bliver fjernet H sådan så det bliver til H2O, men er der ikke nogen der kan... -
koffein opløseligt i både polær og upolær?!
ForumindlægHej. Jeg har en opgave her, som jeg smpelthen ikke kan finde ud af.. jeg ved godt, at koffein er opløselig i både polære og upolære stoffer, men jeg aner ikke hvorfor, og nu har jeg simpelthen gloet mig helt død i det.. er der nogen der kan hjælpe mig? det er til en rapport til i morgen tidlig, s... -
Funktioner på C-niveau
ForumindlægHej har en rapport jeg er ved at lave og kunne godt bruge noget hjælp til 2 ting, En opgave lyder: Linjen p har hældningen -4 og skærer y-aksen i punktet (0, 2), opstil en ligning for denne funktion. Er ikke helt hundre på hvordan jeg skal lave denne ligning. Anden opgave lyder: Til højre se...
