Søgning på: Dansk. Resultater: 19001 til 19020 af 40954
-
Grammatik
ForumindlægEr i gang med en engelsk stil. Men ved ikke hvornår man bruger: My/Mine. Jeg tror at man bruger mine i slutningen af sætninger, og at der skal være et navneord bag my. Men fx. hvis man skal sige Mine kolleger. Så er der en navneord bag er det så my men jeg synes det lyder bedst at skrive Mine co... -
TASKE TIL GYM
ForumindlægJeg leder efter en god rygsæk til gymnasiet. Den skal passe til en 15.6" bærbar Nogle bud? -
sætning hjææælp
ForumindlægThe police had given up finding the ones, whom had robbed the bank. Jeg ved, at den skal rettes til who, men hvorfor? Who lægger sig ikke op af subjektet i dette tilfælde, "the ones" er vel hensynsled? -
Kannibalism, AT, Mad og Mennesker
ForumindlægHejsa alle Emnet til det årlige AT, er som sagt Mad og mennesker. Jeg har valgt fagene engelsk og psykologi og overvejer stærkt at skrive om kanibalism - Tror i det ville være en ganske udmærket idé og hvilket litteratur vil i så koble på? Søger desperat efter alt slags hjælp og råd. Tak på forh... -
Engelsk
ForumindlægHej alle Har brug for lidt hjælp, I kan se hvad opgaven går ud på, på billedet. Vil gerne have forklaret det med infinitive, present tense og past tense -
df
Forumindlægdf -
HJÆLP!! beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag MC(Q)=100+0,025Q
ForumindlægOpgaven lyder: Ved en pris på 900kr. forventes en afsætning på 1500 stk. og en priselasticitet anslåes til at være -3 ved den angivende pris. MC(Q)=100+0,025Q Jeg skal så beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag. På forhånd tak! :) -
HASTER TYSK!!!!!
ForumindlægJeg skal til prøve i tysk, der er noget som jeg har undret mig meget, jeg gerne vil have svar på Hvorfor bruger man ob i dette sammenhæng og ikke um Pigen spurgte drengen, om han havde besøgt moderen. Das Mädchen fragte den Jungen, (ob) er die Mutter besucht hatte. -
Holger Drachmann
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere Holger Drachmanns "Midsommervisen" og har på nuværende tidspunkt virkelig brug for hjælp. For at kunne analysere dette, skal man jo også vide noget om selve forfatteren og de indformationer har jeg virkelig svært ved at finde. Jeg beder på ingen ... -
Isoleirng af DNA fra løg
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at lave en rapport over dette forsøg "Isolering af DNA fra løg" men der er lige et diskussions spørgsmål jeg ikke lan løse. Hvilken virkning har saltet som tilsættes (NaCl) på cellernes DNA-molekyler - tænk på DNA’s rygrad (vanger) phosphat-molekyler... -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
FP9 Hvad tror du på?
ForumindlægHej! Jeg skal skrive et essay fra FP9 sættet, og min lærer har valgt opgaven "hvad tror du på?" Er der ikke en der har skrevet det før, og evt kan give lidt inspiration til hvad man kan skrive? Er helt stuck -
Hvor får vi strøm fra?
Forumindlæghej.. Kan i fortælle mig hvad man til eksamen skal snakke om "hvor får vi vores strøm fra". har skrevet det som underpunkt i min disposition, men ved ikkke helt hvad jeg der skal fortælle om:/ -
Eksamen!
ForumindlægHej, hvis man dumper til en eksamen på STX er der så mulighed for at tage eksamen en gang til på selvstudie eller noget andet? Eller kan det ikke ændres? -
Aktantmodel
ForumindlægKan man bruge aktantmodellen til at vise sociale forhold? -
racisme i danmark?
Forumindlægracisme i danmark? nogen der kan fortælle mig lidt om det -
Spørgsmål vedr. fortsættelse af HF på 2. år efter at have droppet ud efter 1. år
ForumindlægJeg har fået tilbudt et sjovt og spændende job i udlandet i et år, dog går jeg lige nu på en 2 årig HF enkeltfag, hvor jeg har gennemført det første år og været til nogle af eksamenerne , dog er nogle af fagene over 2 år. Spørgsmålet er så bare om det år jeg har gået der er spildt på de fag som j... -
Syntaksanalyse - Hjælp lige 1 sætning pls
ForumindlægLæreren er streng og straffer elever som ikke er flittige. Jeg har sagt: Læreren (subjekt) er (verballed) streng (subjektsprædikat) og straffer (verballed) elever (akkusativobjekt) som ikke er flittige (akkusativprædikat). -
Omformulering
ForumindlægNu har jeg ikke fået så gode karakter i samfundsfag og vil virkeligt gerne gøre det godt i min kommende aflevering. Så håber i kan hjælpe! Jeg har brugt nogle citater fra et interwiew, og skal omformulere. Sådan har jeg gjort det: Citat;"underklassen idag er ikke fattig, fordi den mangle... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHej alle lektiehjælpere. Jeg sidder med en engelsk opgave, som jeg er blevet færdig med. Jeg synes, at opgaven har været svær, og jeg har været lidt usikker med mine sætninger. Håber der er en, der er villig til at rette den. Vil blive rigtig gladfor det. På forhånd tak! :)
