Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19001 til 19020 af 48880
  • Har jeg skrevet for meget?

    Forumindlæg
    I opgaveformuleringen har min dansk lærer krævet, at vi skal skrive 700 ord. Jeg har dog skrevet 850, og jeg kan desværre ikke fjerne noget, før at essensen i det skrevne går tabt. Vil det trække ned?
  • HASTER !!!! Perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg skal op til eksamen i dansk i morgen og har ikke fundet at perspektiver til andede end dagligdagen Jeg har valgt reklamen fra Call me "tal ordenligt" Nogen der kender noget jeg kan perspektivere til. (måske noget litteratur) Det haster, tak på forhånd :)
  • Ændre disposition

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i mundtlig dansk snart og jeg ville lige høre om rækkefølgen på det jeg siger skal være den samme som der står på min disposition? Jeg har to punkter som hører lidt sammen, og ikke er efter hinanden på den disposition jeg har afleveret til lærer og censor.
  • spiseregler - integration

    Forumindlæg
    hej.. Tænkte op, om ens spiseregler kan være med at at hæmme integrationen? f.eks. Hvis en muslimsk mand ikke spiser svin og følger sin religon 100% når det gælder spisregler, kan det være med til at hæmme deres integrationen i det danske samfund?
  • Jeg skal skrive en tale, men om hvad??

    Forumindlæg
    Skal skrive en tale i dansk, hvor jeg vist skal komme med en påstand og argumentere for den, emnet vælger vi selv. Talen skal være maks 3 min. Jeg er virkelig på bar bund, og den skal være skrevet til imorgen:( har brug for en masse idéer!!!!
  • Karakterer

    Forumindlæg
    Hej Hvad er det helt nøjagtigt man får karakterer i i 8. klasse på sit karakterblad? Jeg ved der er fire forskellige i dansk, men jeg ved ikke præcist hvad det egentlig er for fire. Og hvad med de andre fag? Vh Bookeater - går i 8. klasse
  • LÆS MIN ESSAYOPGAVE OG SKRIV GERNE KOMMENTAR!! DET HASTER!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en dansk aflevering for, hvilke er en eksamensopgave og jeg er nemlig blevet færdig med at skrive. Læs og skriv kommentar om hvad i synes om essay'et, bare hurtigst som muligt. Der er ikke så lang tid til at jeg skal aflevere den og gør den perfekt. Tak.
  • Direkte objekt?

    Forumindlæg
    dansk hedder det genstandsled.\n\nPå AP-latin bruger vi, i min klasse, direkte objekt for genstandsled og indirekte objekt for hensynsled. \n\nFindes en mere korrekt latin betegnelse?
  • Da vi gjorde simon populær - Resume

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen i Dansk om en uge. Har styr på de fleste af mine opgivelser, men der er dog lige en ting. Har brug for et resume til bogen "Da vi gjorde Simon populær" Jeg har læst bogen, så hvis der var en der ville give en lille opfriskelse, ville jeg blive meget glad.
  • oversættelse :).

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan oversætte veni vedi vici til dansk?(: ^ Det skulle være meget stort for Roma fans og en af mine venner er mega Roma fans, jeg tør bare ikke spørge om hvad det betyder, fordi jeg er totalt forelsket i ham ii: '
  • Edgar wird mich holen

    Forumindlæg
    Er der nogle som sidder inde med et resume af teksten "Edgar wird mich holen"? Den må gerne være på dansk. Meningen er at jeg skulle læse teksten til i morgen, men har glemt mine ting på skolen.. :(
  • Cytosol/cytoplasma og composite celle

    Forumindlæg
    Hello Jeg kan ikke finde rundt i hvad forskellen mellem cyoplasma og cytosol er.Cytoplasma er det som fylder cellen ud. Men organnellerne befinder sig i cytosol ? Forstår jeg ikke hvordan hænger sammen. Hvordan siger man composite cell på dansk?
  • induktiv? rigtigt?

    Forumindlæg
    Hej :):) jeg skriver i dansk og psykologi ( freud selvfølgelig - samfundsvidenskab) men kan jeg godt sig at jeg har benyttet mig af den deduktiv tilgang i og med at jeg først har en teori (freud) og derfor benyttet den i min analyse og vurderende??
  • liste over skuespillere

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge en liste over ALLE tænkelige skuespillere. De må også gerne være danske og det er lige fra Tom Hanks til dem der spiller med i beverly hills. Hvis I kan finde gode links, som giver gode lister så endelig skriv dem her så jeg kan se dem :)
  • Tysk grammatik.

    Forumindlæg
    Kunne jeg lokke nogen til lige at kigge den her tekst her igennem og sige mig om jeg har begået mig nogle store umiddelbare brølere, eller om jeg kan være bekendt at aflevere den? Vi skulle oversætte en udleveret tekst fra dansk til tysk.
  • Artikel

    Forumindlæg
    Hej SP, Jeg har oversat en enkel sætning fra dansk til tysk. Jeg har fået af vide, at jeg skal fjerne "die", men hvorfor skal jeg egentlig det? Sætningen: De havde taget flag med. Sie hatten die Flaggen mitgenommen.
  • Rettelse af 10 sætninger.

    Forumindlæg
    Hej. Ville bare lige have en eller anden til hurtig at kigge på disse 10 sætninger og se om de er nogenlunde korrekte. Tak på forhånd. 1. I have never had so much money before. 2. He gave me a lot of good advice. 3. This is news of great importance to/for us all. Er ret så usikker omkring denn...
  • Skolen leger med personers liv

    Forumindlæg
    Hejsa. Idag oplevede jeg det mest suplime i hele mit liv. Jeg har været på prøveperiode siden d. 9.10 til nu. Idag skulle jeg have at vide hvordan min prøveperiode gik. De var ikke specielt imponeret. Jeg have et fravær på 17.1% sagde de. Jeg spurgte om det var fordi at deres system har taget fr...
  • kend din censor!!!

    Forumindlæg
    He people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/...
  • Michael Strunge Digt! Lidt hjælp tak! :)

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg går i 9. klasse, og skal op i mundtlig dansk på onsdag. Jeg har trukket emnet der hedder: "Fra de vilde firsere - og mod et nyt århundrede, Ikonet: Michael Strunge. Hertil har jeg valgt at mit eksamsoplæg skulle være et af hans digt der hedder "Det er ved at komme ...