Dansk

Ændre disposition

22. juni 2014 af Jesscr (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej!

Jeg skal op i mundtlig dansk snart og jeg ville lige høre om rækkefølgen på det jeg siger skal være den samme som der står på min disposition?

Jeg har to punkter som hører lidt sammen, og ikke er efter hinanden på den disposition jeg har afleveret til lærer og censor.


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Har du afleveret din disposition til din lærer, eller hvordan? Jeg er ikke helt klar over, hvordan mundtlig dansk foregår i dag, det er formentlig ændret en smule siden 2005, hvor jeg var til prøve, hehe.

Men ja, det er altid en god idé at holde sig til sin disposition. Meningen med en disposition er jo netop at skabe overblik over de ting, man har tænkt sig at komme ind på, og lærer og censor elsker, når eleven har overblik. Hvis du ikke allerede har vist dispositionen til din lærer, vil det være en god idé at lægge ud med at sige "jeg har lavet en disposition, og jeg har planer om at komme ind på det og det." På den måde er du godt i gang. 


Svar #2
22. juni 2014 af Jesscr (Slettet)

Tak for svaret, jeg har afleveret min disposition, det eneste jeg vil er at sige det i en anden rækkefølge end der står på dispositionen. Det kan være at jeg lige hører en lærer ad om man må det :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Okay, på den måde. 

Som udgangspunkt, er der ingen, der går i stykker af, at man ændrer lidt i sin disposition - bare du gør lærer og censor opmærksom på det. Det er i hvert fald min erfaring. Men det er formentlig en god idé lige at dobbelttjekke med en lærer. 

Held og lykke med prøven!


Svar #4
22. juni 2014 af Jesscr (Slettet)

Tusind tak! :)


Brugbart svar (1)

Svar #5
22. juni 2014 af ohwell (Slettet)

Du skal bare komme igennem alle punkter.. Rækkefølge er ikke så vigtig, men du skal helst ikke analysere et minut og vurdere det næste, vel? :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
23. juni 2014 af Nonsen (Slettet)

Jeg ved ikke med folkeskole.
Men på gym må vi gerne aflevere en ny.
Men husk du bliver spurgt til din disposition. Men din disposition kan ikke tælle karakter. De skal tage udgangspunkt i din fremlæggelse.
Men hvis du ikke kan redegøre for hvad de spørger dig om(typisk disposition) så er det bare ærgerligt..

Skriv et svar til: Ændre disposition

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.