Samfundsfag

spiseregler - integration

22. juni 2014 af Natasha94 (Slettet) - Niveau: B-niveau

hej.. Tænkte op, om ens spiseregler kan være med at at hæmme integrationen?
f.eks. Hvis en muslimsk mand ikke spiser svin og følger sin religon 100% når det gælder spisregler, kan det være med til at hæmme deres integrationen i det danske samfund?

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2014 af SuneChr

Nej, enhver har naturligvis ret til at spise det, der er rigtigst for vedkommende. Problemet kommer først, hvis vi alle, uanset religiøs overbevisning, ensrettes i livsførelse i bredest forstand. Integration må handle om, at vi, trods forskelligheder, kan leve side om side uden at gøre hinanden fortræd, og med de forskelligheder vi har. Kan vi det, har kulturer på tværs meget at give hinanden.

Brugbart svar (0)

Svar #2
22. juni 2014 af LOLZ35 (Slettet)

Jeg er enig i #1.

Det kunne være en god ide at læse om assimilation, så du kan se forskellen mellem assimilation og integration.

Svar #3
23. juni 2014 af Natasha94 (Slettet)

Jeg har en problemstilling der lyder: På hvilken måde fremmer eller hæmmer spiserreglerne integrationen.

Jeg skal udfra 5 interviews vudere om deres spiseregler fremmer eller hæmmer integrationen, som jeg har svært ved. 
ex: En jødisk pige følger ikke så meget de jødiske spiseregler som gør, at hendes integration bliver fremmet fordi hun er hun er villig til at ligge det praktiske til side på det der er påbudr, da hun ikke har mulighed for at få kosher i Jylland. ? Kan man så godt bruge det i den sammenhæng?

hendes egen integrqtion i det danske samfund. Fx hun 

Skriv et svar til: spiseregler - integration

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.