Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19001 til 19020 af 158923
-
Bestem en ligning for linjen samt koordinatsættet for skæringen mellem l om m
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe med opgave b)? Jeg fandt i opgave a) at y=0,5x-3 -
Historie eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til historie eksamen i overmorgen, jeg har 24 timers forberedelse, så trækker tekster i morgen, men jeg tænkte på, om der var nogle, der kunne forklare nærmere, hvad der menes med problemstillinger. Min lærer har skrevet følgende til os: 2. Jeg vil foreslå følgende fremgangsm... -
Bestemt integrale
ForumindlægHej, vi har om bestemt integrale i matematik. Jeg har lidt problemer med at finde uf af hvordan, man får integreret vedhæftede funktion, så jeg tænkte på, om der var nogen, der kunne give mig en forklaring med mellemregninger? -
SSO polynomier
ForumindlægHejsa Nu skal jeg i gang med SSO’en. Jeg skrive om polynomier i matematik B. Jeg er helt udenideer til emner til opgaven. Er der nogen der har en ide eller to? Eller selv har været igennem en lignende... Mvh Søren -
Reducering
Forumindlægheej har en blækregning for i matematik som skal aflevres på mandag.en af de opgaver som jeg ikke forstår er, reducering, har aldrig kunnet løse dem. plzz er der nogle der kan hjælpe med:1- a(2+3b)+b*(3a+4)2- (4x+6y)(x+2y)-2(2x-y)(3x+4y)3- 6a 3b 5a -- + -- - -- 4 c 6c4- ... -
STUDENT NU!
Forumindlægtak til alle der har hjulpet mig herinde de sidste par uger især. takket være jer fik jeg 10 i mdt. matematik i dag til min studentereksamen og er nu student! nu kan jeg ikke huske alle jeres navne, men - nejtilsvampe - mathon - andersen - secc - jerslev - ramme2 - duffy - peter lind - dulugte... -
hjælp..
Forumindlæghvordan kan man isolere a her 6 = ln(1/2) : ln (a) -
Supplering
ForumindlægHej Hvor kan man supplere matematik og hvad skal man vælge sted efter ? Har hørt man både kan på DTU og VUC. Har haft matematik-A men er meget dårlig til det. Burde jeg supplere fra 0-A eller B-A. HAr kigget på DTUs hjemmeside hvor man ka supplere fra B-A, men vil det så sige at de regner med at ... -
finde længde af vektor uden punkter
Forumindlægjeg skal bestemme længden af vektor b, men jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre... se vedhæftede fil -
Længde og overfladeareal på funktion
ForumindlægJeg har en funktion som ser følgende ud:0.0216667*x^2-2.9833333*x+100Hvis funktionen så går under x-aksen ved x=?,y=0, og kommer op igen til y=0,x=80. Hvordan regner jeg så overfladearealet ud på det stykke som går under, hvis jeg har en omkreds på 2*pi*?og 2*pi*100?Er det den gennemsnitlige omkr... -
Formler og ligninger
ForumindlægHej, nogle der kan hjælpe mig med disse 2 opgaver. Forstår det ikke selv Hvad skal jeg gøre, hvordan og hvorfor? (Jeg har vedlagt fil ) -
Trekanter
Forumindlægto trekanter ABC og A?1B?1C?1 ?er ensvinklede. Det oplyses, at a= 20, c=45, b1 = 90 og c?1??=135 -
Erhversfaglig?
ForumindlægEr en erhvervsfaglig uddannelse sådan noget som hhx eller htx? -
Noter til Samf - B?
ForumindlægNogle der har nogle noter til Samfundsfag B - HTX? -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skr. matematik, og er stødt på denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af: Forkort brøken: b(a2+2a+1) / a+1 Håber nogen kan vise en udregning - På forhånd tak :) -
Skal jeg betale SU tilbage?
ForumindlægJeg studere fysik og matematik på gsk.Jeg vil gerne fravælge (droppe) fysik, så jeg kan holde fokus på matematik. Jeg har lige fået udbetalt SU for en uge siden og jeg bruger pengene til at betale husleje. Skal jeg betale SU tilbage for november måned, hvis jeg dropper fysik idag? -
SRP - lægemidler
ForumindlægEr så heldig at jeg skal starte på min SRP her på fredag Det er på HTX - har derfor kun 1 uge. Har valgt at forbinde fagene Kemi A og Dansk A og her har jeg valgt at skrive om emnet Paracetamol (det aktive stof i panodil osv). Ville sådan set bare høre, om der var nogen af jer der havde forslag t... -
Spansk på gymnasiet???
ForumindlægHejsa :) Jeg vil efter 10 klasse have spansk på gymnasiet, uden jeg har haft det før, så jeg ikke behøver og tage tysk på gym, burde dette være muligt? Har gennemført 3 års undervisning i tysk, og har også valgt det fra i 10 klasse.På forhånd tak! -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
Jeres skriftlige årsprøve?
ForumindlægHej..Da du var op til skriftlig dansk årsprøve i 1.g.. blev der så brugt et tidligere eksamenssæt? og hvor gammelt var det eksamenssæt så?håber nogen kan huske det.. hehe tak :)
