Søgning på: kemi b. Resultater: 19001 til 19020 af 96568
  • Redoxreaktioner ?

    Forumindlæg
    Hej alle kan nogen hastigt hjælpe mig med hvordan man afstemmer denne redoxreaktion. Jeg har vedhæftet reaktionen..
  • Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en opgave hvor jeg er gået i stå ved et spørgsmål, spørgsmål: Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig? (Kan bedømmes ud fra volumen af de to faser efter første tilsætning af salt, og efter ekstra tilsætning af salt.) Eller hvad sker der med de to faser ved yder...
  • Beregning af koncentrationen

    Forumindlæg
    Man fortynder 100 mL 0,050 M saltpetersyre med 250 mL 0,020 M saltpetersyre. Beregn koncentrationen af saltpetersyre i blanding Hjælp!
  • Samfundsfag på tysk?

    Forumindlæg
    Hvordan siger man "Samfundsfag" på tysk..
  • SRP-Mindste Kvadraters Metode

    Forumindlæg
    Jeg har fået udleveret min srp-opgave i dag, men har problemer med nogle af tingene. Så ville være mega-taknemmelig hvis der var nogen der kunne hjælpe Min opgaveformulering lyder (matematiske del): Præsentér begrebet matematisk model og dertil hørende relevante begreber og metoder. Du skal redeg...
  • Beregn rumfang af følgende stofmænger

    Forumindlæg
    Er der nogensom kan forklar mig,hvorfor at man 8,31 i idealgasligningen, når der i bogen står at R = 0,0831. Jeg kan godt se at man har ganget med 100, men hvor kommer det tallet fra. Det er gas lignigen jeg skal bruge. V = n*R*T/P,det har jeg fundet ud ad. Opgaven lyder : Beregn rumfanget af fø...
  • tysk.

    Forumindlæg
    Hvordan skriver man narkoman på tysk? :-).
  • Fra STX til HF?

    Forumindlæg
    Jeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e...
  • navngivning

    Forumindlæg
    jeg kan ikek navngive stoffet: ring-H2C-CHCH3-CH3 se vedhæftet fil
  • Natriumacetat

    Forumindlæg
    Er det nogle herinde der kan svare mig på hvad Natriumacetat er? :) Med Venlig Hilsen Frederik Andersen
  • Optagelsesprøve (STX)

    Forumindlæg
    Hej alle Hvad ville være smart at gennemgå mht. til Det periodiskesystem til en optagelsesprøve (STX) Hvad er det for nogle stoffer i det periodiskesystem der reagere dårligt og godt? På forhånden tak.
  • Engelsk kemiudtryk?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad aliquot betyder? Det er i forbindelse med en animation af ELISA-princippet. På forhånd tak!
  • Alkan vs alkyn

    Forumindlæg
    Jeg har læst at en alkan bliver til en alkyn hvis man fjerner et H-atom Så fx methan CH4 bliver til methyl CH3 Men det gælder da ikke ved fx propan C3H8 som skulle blive til propyn C3H4 Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå det?
  • Hvad går bioteknologi ud på?

    Forumindlæg
    Jeg skal på stx efter efter sommerferien og overvejer at tage bioteknologi på A-niveau. Er der nogle der har den studieretning og som kan fortælle lidt om hvordan det faget er og hvad man typisk laver?
  • Fe3+

    Forumindlæg
    Hvad er navnet på Fe3+ og Fe2+? Jeg ved godt man kalder dem jern(lll)ioner og jern(ll)ioner, men er det bare det? Altså hvordan skal man sige navnet til en eksame, jern-tri-ioner eller jern-3-ioner?
  • Emissioner So2

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp
  • Er polære grupper og funktionelle grupper ens?

    Forumindlæg
    Hej everybody :D Jeg har et spørgsmål omkring polære grupper og funktionelle grupper, om det netop er ens?
  • Blanding af ...

    Forumindlæg
    Hej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :)
  • spørgsmål til redox. HJÆLP!

    Forumindlæg
    jeg har fået stillet i spørgsmål til en eksamens opgave der lyder: Giv eksempel på praktisk anvendelse af viden om redox. Jeg kan virkelig ikke finde noget om det, eller læse mig frem til det nogle steder, så jeg håber der er nogen der kan svare på det, det behøver ikke at være den helt store for...
  • Udskillelse af Acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare, vedhæftede figur? Det handler om udskillelse af acetylsalicylsyre (aspirin) helst hvad der sker step by step

Søgninger relateret til kemi b