Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19021 til 19040 af 20689
-
Lektiehjælp søges til matematik B-niveau !
ForumindlægHejsa, Jeg er en 17-årig pige, der går i 2.g. Jeg har virkelig brug for noget lektiehjælp i matematik - er kommet så langt bagefter, at jeg efterhånden ikke kan løse vores afleveringer længere. Jeg kunne derfor godt tænke mig at få noget hjælp til at genopfriske og lære noget af det matematik, ... -
indsætte et 2-punkts graf på Excel
ForumindlægHej! :) http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=9517 Jeg har fået disse data (se fil) til en matematik/fysik rapport, og jeg skal sætte dem ind i en graf.. jeg skal teste for hypoteser: 1. Den position (s) en basketbold har i frit fald, afhænger lineært af faldetiden (t)=s=a*t+s0. s0 er bo... -
Keplers anden lov?
ForumindlægHej! Nu skal i bare se! Jeg har sat topicet op i både Fysik og Matematik fordi det involverer begge dele. Keplers anden lov: vektorradius stryger lige stort areal over et givent tidspunkt Hvis vi har en planets orbital omkring solen, vektorfunktionen r(t) været givet ved følgende componanter ... -
Keplers anden lov!
ForumindlægHej! Nu skal i bare se! Jeg har sat topicet op i både Fysik og Matematik fordi det involverer begge dele. Keplers anden lov: vektorradius stryger lige stort areal over et givent tidspunkt Hvis vi har en planets orbital omkring solen, så vil vektorfunktionen r(t) været givet ved følgende compon... -
Røntgenstråling - spørgsmål
ForumindlægHej venner! Jeg sidder med en fysik aflevering og sidder pt fast ved spørgsmålet: Forklar, hvilke forskelle og ligheder 35 kV- og 25 kV-spektrene forventes at have, og sammenhold dette med måleresultaterne (du behøver ikke at forklare forskellene i antal tællinger (intensiteterne) på de... -
elektrisk ladning spørgsmål
ForumindlægHej alle, jeg sidder og svarer på en masse spørgsmål i fysik omkring elektrisk ladning, men sidder lidt fast i disse tre, så håber nogle kan hjælpe! 1) En bus forsynes med elektrisk energi gennem strømaftgeren, som rører de to køreledninger. Elto har derimod strømagtagere, der kun rører e... -
analyse med loggerpro
ForumindlægHej derude. jeg sidder midt i en fysik rapport om analyse af bevægelser vhja programmet loggerpro. Problemet er at jeg ikke forstår hvad det er jeg får hvad jeg får ud af de resultater. eksempelvis har jeg analyseret en vandret bevægelse af en bold der triller hen over et gulv. jeg har fittet dat... -
trafikproblem Su
Forumindlæghej.. jeg er på 22 år og skal starte den 25. jan på et turbokursus.. Jeg har fået vide at jeg får SU først til Marts.. jeg bor 50 km væk fra odense, der hvor jeg skal læse.. Jeg får jo et kæmpe problem med at komme i skole med tog da jeg ikke har penge til det.. Hvad gør jeg ?? Jeg må SKAL have ... -
Justeringskurve
ForumindlægI fysik har vi lavet nogle forsøg, hvor en del af forsøget gik ud på at vi satte nogle 20g lodder på en fjeder, hvorefter vi aflæste forlængelsen af fjederen. Der står i øvelsesvejledning at vi skal lave en justeringkurve.. Der står følgende "på et stykkemilimeterpapir fremstilles en justeri... -
Avisartikel, forsyning
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave der er som følger: Skriv en avisartikel, som præsenterer energiforsyning i almindelighed, arbejdet med energiformer i fysik – samt nogle etiske overvejelser. Artiklen skal kunne stå i Sjællandske en weekend, og journalisten skal tage udgangspunkt i besøget på Stigs... -
HASTER
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere fysik afl. på torsdag og jeg er så ved at være færdige med de opgaver, som jeg kunne løse. Håber I kan hjælpe mig med denne opgave: Overskrift: Galilei-Termometer. TEKST: Et gallei termometer er et simpelt stuetermometer. Det kan bestå af nogle glaskugler i en beholde... -
Galilei Termometer
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere fysik afl. på torsdag og jeg er så ved at være færdige med de opgaver, som jeg kunne løse. Håber I kan hjælpe mig med denne opgave: Overskrift: Galilei-Termometer. TEKST: Et gallei termometer er et simpelt stuetermometer. Det kan bestå af nogle glaskugler i en behol... -
Algebra
ForumindlægJeg sidder med en fysik artikel hvor forfatteren har manipuleret med en ligning, uden at vise hvad præcis han har gjort. Jeg har sidet med den i et par timer nu, og kan ikke komme videre, ville høre om nogle kunne hjælpe mig... De to ligninger ser således ud, og skulle være ens: mx=M(g-a)cos(v)-... -
Udsætte de skriftlige eksaminer
ForumindlægHej Alle :) Det er sådan, at jeg her til sommer bliver student, hvis jeg tager de skriftlige eksaminer. Jeg tror ikke mine skriftlige eksaminer i fag som matematik, fysik og engelsk kommer til at gå særlig godt - jeg er godt klar over, at når jeg først har været op til de skriftlige eksaminer - s... -
Harmonisk dæmpet svingning
ForumindlægHej derude. Jeg er ved at skrive mit SRP inde for fagene matematik og fysik. I den forbindelse skal jeg arbejde med dæmpede og udæmpede harmoniske svingninger. De udæmpede harmoniske svingninger er ikke noget problem at lave en funktion over, men jeg ved ikke hvordan jeg skal opstille en ... -
En orgelpibes længde
ForumindlægHej jeg har fået smidt min fysik bog væk og min lærer har ikke undervist i dette og det skal afleveres imorgen så håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg får stillet opgaven: Bestem længden af en orgelpibe, så den kan give kammertonen 440 Hz fra sig. Orgelpiben er åben i begge ender. Når man går e... -
N som funktion af tiden
ForumindlægHejsa, Jeg har brug for hjælp med en diffenrentialligning i fysik, hvor jeg først skal begrunde, at N som funktion af tiden opfylder differentialligningen dN(t)/dt=Skilde+k-1/L*N(t), hvor Skilde er neutronkildens aktivitet, L er den gennemsnitlige levetid af en neutron og k er multiplikat... -
Bevarelse af mekanisk energi. -Find højden
ForumindlægHej, jeg er ved at udforme en opgave jeg kan lave til fysik B prøve. Jeg er kommet i tvivl om jeg har gjort det rigtigt? En bold bliver kastet med en start hastighed på 10 m/s lodret op i luften. Stedet hvor bolden bliver kastet fra er Epot=0. Spørgsmålet er så hvor højt bolden er over det sted ... -
Spørgsmål ang. talepapir
Forumindlæg1) Må man lave lidt om på punkterne på ens talepapir? F.eks. er det okay jeg først perspektivere til andre studierapporter, før jeg perspektivere til det almene? 2) Jeg har rigtig svært ved at forstå hvad man mener med "fremgangsmåde - empiri/materialer, teori og metoder".. Altså, side... -
Disposition
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til fysik eksamen snart og jeg ved ikke hvordan min disposition skal se ud?... Vi skal nå at lave 3-4 forsøg på 2 timer. Og forklare teorien osv. Jeg skal op i 14 emner og nu må vi se hvilken en jeg trækker. Jeg vil gerne gøre mine dispositioner klar på forhånd. ...
