Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 19041 til 19060 af 62610
  • Matematikhjælp!!!

    Forumindlæg
    hej! Jeg sidder fast med denne opgave.. så det ville være dejligt hvis jeg kunne få noget hjælp. Opgaven lyder: Hvor mange gange i døgnet vil uret netop vise cifrene 4,3 og 1 ? Hvor mange forskellige klokkeslet består af disse tre cifre. (fx. 3.31 1.11 4.33) Vi regner kun med klokkeslet på 3 cifr...
  • syre-base titrering

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der er gode til kemi her...spørgsmålet: fortæl og beregn hvordan man ud fra den rene syre kan fremstille en opløsning af mælkesyre, som har en formel koncentration cs = 0,1 M...kan ikke lige forstå spørgsmålet...nogen der kan hjælpe?
  • Hjælp!!!!!!-Kortspil- sandsynlighed

    Forumindlæg
    I et kortspil har eleverne valgt at fjerne alle billedkort og alle 109;ere, og lægge resten af kortene med bagsiden opad. Man trækker derefter 2 kort. Man vinder, hvis man trækker 2 ens kort. A) Hvad er sandsynligheden for at trække 2 esser? B) hvad er sandsynligheden for at vinde i spillet?
  • HJÆLP TIL AT ANALYSER EN FIGUR

    Forumindlæg
    heeelpp, ER DER EN DER KAN SIGE NOGET OM DENNE FIGUR???
  • Problemregning

    Forumindlæg
    Suduroy: 5.3 Skibet sejler fra Tórshavn klokken 07:30, og det er i Tvöroyri klokken 09.25. Beregn, hvor lang tid tager turen. Tak på forhånd :-)
  • væske søjle.

    Forumindlæg
    For en bestemt væskesøjle er sammenhængen mellem trykket p og dybden d under væskens overflade givet ved. P=0,087*d+1,113 når trykket måles i bar og dybde måles i meter. A). Bestem trykket i dybden 9,0 m, og bestem den dybde, hvor trykket er 2,0 bar. B) gør rede for, hvad konstant...
  • Forkorte en brøk

    Forumindlæg
    Er kommet frem til at regnestykket:4/5 + 7/9 - 5/6 = 201/270Kan den forkortes yderligere? Og hvordan?
  • Hjælp til at beregne

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne have hjælp til at komme videre:
  • Hvad hedder det nu?

    Forumindlæg
    HeyHvad hedder Forsvarets Efterretningstjeneste på engelsk?/tak/
  • Rettelse?

    Forumindlæg
    1. Udtryk som decimal:a)8% =o,o8 b)18% =0.18 c)65% = 0.652. Procent:a) 3/8 = 37,5% b)79/100 =79% c) 56/118=47,5%3. 27,3% af 1496 = 408,4084. 125% af 125 = 156,255. 85% af 0,25 = 0,21256. 0,5 i ratio 2:4:92: 0,0664: 0,1329: 0,2977. 234,5 pund + 17,5% 0 275,538 pund8. En bunke oenge delt mellem tre...
  • Hvad er fejlen

    Forumindlæg
    Se vedhæftede fil
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at afstemme følgende, nogle der kan hjælpe? As3+ + Mn(O4)- --> (H3)As(O4)+ Mn2+ (sur væske)
  • eksamens opgave

    Forumindlæg
    Opgave 4, eksamen´dec 2005 Hej, hvordan løser jeg denne opgave, Linjen I med ligningen y = 5/9x deler punkmængden M i to punktmænger M1 og M2, hvor M1 er punktmængde, der begrænses af linjen I, grafen for f og koordinatsystemets andenakse. Beregn den eksakte værdi af arealet af M1, og gøre r...
  • parameter

    Forumindlæg
    en ret linie har parameterfremstillingen: VEKTOR OP=(X,Y)=(3,1)+t(2,1) og et punkt Q=(3,9) a) bestem koordinatsættet for vektoren QP er der nogen der kan hjælpe?
  • Regneregel

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan forklarer mig hvordan dette hænge sammen. Gerne generalt! 3*sqr(17) = sqr(153) Vil gerne have en gerneral regneregel for omskrivningen af sqr(a) = b*sqr(c)
  • problemregning

    Forumindlæg
    Skal man op i problemregning maj 2016?
  • Integration

    Forumindlæg
    Hvordan integrerer jeg flg.: (2x^4-4x^3-2+1)dx? Jeg får: 8x^3-12x^2-2x+x Og: (5x+3x^8)dx? Jeg får: 5/2x^2+3/8+3*3^8+3??
  • Algebra - er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Algebra: Udregn: (x^3+x^2+6)*(2x^7-5x^4+x) Det får jeg til: (2x^10-5x^7+x^4+2x^9-5x^6+x^3+12x^7-30x^4+6x) og nu skal man vel reducere? Eller?
  • Hurtig hjælp

    Forumindlæg
    En der kan hjælpe/forklare mig med at regne dette stykke ud : 2 * 3^3 - 3 * 5^2 + 4 * 7,5 Dette ^ er selvfølgelige betegnelsen for, at noget står i anden ! Håber der er en velig sjæl, som lige hurtig har tid til at kigge på regnestykket !!!!
  • pH ?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har en opløsning hvor [H30+]= 10-9M og [OH-]=10-5 M. Når jeg så skal finde pH så bruger jeg -log(10-9)= ca. 20 Kan man have et pH-værdi på 20? Håber nogle kan forklare hvordan det kan lade sig gøre? Håber på respons. På forhånd tak!