Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19061 til 19080 af 48880
-
Opgradering af Samf. B til A. Eksamen på B-niveau
ForumindlægHej, jeg har spørgsmål angående eksamen i næste måned. Jeg går i 2g på stx og min studieretning hedder; Engelsk A, Samfundsfag B og Matematik B. Jeg har valgt at opgradere samfundsfag til A-niveau men min klasse har det stadig kun på B-niveau. Spørgsmålet er så om jeg skal op til eksamen (årspr... -
Opgradering af Samf. B til A. Eksamen på B-niveau?
ForumindlægHej, jeg har spørgsmål angående eksamen i næste måned. Jeg går i 2g på stx og min studieretning hedder; Engelsk A, Samfundsfag B og Matematik B. Jeg har valgt at opgradere samfundsfag til A-niveau men min klasse har det stadig kun på B-niveau. Spørgsmålet er så om jeg skal op til eksamen (årspr... -
AT-Synopse om HIV/Aids
ForumindlægHej allesammen, jeg er også den heldige vinder af en AT-årsprøve i år. Og jeg har valgt emnet HIV og Aids - problemet er bare at jeg skal inddrage fagene samfundsfag og historie. Samfundsfag er ikke noget problem - men historie delen er straks værre. Indtilvidere ser min problemstilling såle... -
AT årsprøve engelsk og religion
ForumindlægHej alle kloge hoveder derude! Jeg sidder med min AT synopsis til min årsprøve i fagene engelsk A og religion C. I dette tilfælde bliver religion brugt som samfundsvidenskabeligt fag. Under metoder i religion havde jeg så læst at når religion bruges som samfundsvidenskabeligt er metoder de s... -
Skriftlig årsprøve 2g
ForumindlægHej jeg går i 2g, og jeg skal til skriftlig samfundsfags årsprøve her om lidt. Jeg har i de fleste afleveringer fået 12, dog har jeg også fået 10'taller, jeg endte på 12 som årskarakter. Jeg er slet ikke nervøs over mine evner i samfundsfag, men jeg frygter tiden. Jeg er så bange for jeg ik... -
Metoder
ForumindlægHejsa Jeg er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt i min SRP hvis jeg skal være helt ærligt. Jeg har skrevet i samfundsfag og religion, hvor jeg har redegjort for henholdsvis sociologisk og religionsfaglig teori og så analyseret cases fra virkeligheden (i form af podcast og bog) hvor jeg ... -
11 eller 13
ForumindlægHey alle sammen.. Er der nogen der kan give mig nogle fif til hvordan man får 11 eller 13 (gammel reform) til dansk eksamen.. :)Jeg skal op d.27 jun. og vil meget gerne slutte på bedste vis :) Skriv endelig.. :D -
God til faget?
ForumindlægJeg har virkelig prøvet at gøre mit bedste i dansk, men jeg er åbenbart uduelig, da mine karakterer ligger omkring 4-7. Det vil jeg gerne ændre markant! Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvor skal jeg starte? :) Hvad skal jeg gøre for at blive god til faget? Nogle råd? Bøger? læsning? Whatsoever... -
EKSAMEN!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i dansk mundtligt og vil bare høre om nogle af jer vidste om man SKAL vedlægge den tekst man skal bruge som oplæsning. Ville man gøre sig selv en tjeneste eller?? -
Hvordan oversætter man tysk?
ForumindlægEr der nogen der kan give en slags trin for trin guide til hvordan man oversætter tekster fra tysk til dansk? -
Adolf Hitler Bøgerne
ForumindlægHej...Jeg skal til at bestille nogle hitler bøger, men de skal være på dansk.Jeg tror de hedder Mein Kampf er de på dansk?Hvem er de skrevet af?Freud -
Korrekturlæsning på 3.5 siders kronik?
ForumindlægHej! Er der evt. nogle der har mulighed eller lyst til at læse korrektur på min 3.5 siders dansk kronik? På forhånd tusinde tak! -
Program til at øve gramatik
ForumindlægJeg er 3.g'er og halter lidt ved Dansk gramatik.. Nogen som kender nogle programmer hvor man kan øve ?.. -
Is/ are
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en lille artikel på engelsk, men har et problem. Hedder det "but is most popular among girls" eller "but are most popular among girls"? Jeg ved godt det hedder; I am He/she/it is They are We are You are Men er i tvivl her. Eksempler kunne være de... -
Citat fra Platon, Ideernes Verden (Jean)
ForumindlægJeg har et problem. Jeg skal bruge et citat fra en af de opgaver, der ligger i opgavebasen. Det lyder således:"Han er et geni med de særlige opgaver. Fantasi og intuition. Han er et spejl-en kanal, der modtager den guddommelige inspiration fra oven."Min dansklære vil have jeg skal skriv... -
hvad er et udkast til en tekst
Forumindlæghvad er et udkast til en tekst -
Islandske sagaer!
ForumindlægHej mennesker! Jeg ville bare spørger om der nogle der vidste om der var nogle sagaer om vikingernes tro på nordisk mytologi? Altså hvor der ingår nordisk mytologi. -
uregelmæssige verber
Forumindlægsætter man også -s/-es ved 3. pers. ental ved uregelmæssige verber??? -
Kammerat Napoleon
ForumindlægHejsa!Er der nogle af jer som sidder inde med en stil omkring George Orwells "Kammerat Nepoleon"? hvis ja, så skriv endelig tilbage! Ha' det godt:-) -
Engelsk minirapport
ForumindlægJeg skal lave en synopsis på 1-2 sider. Emnet jeg har valgt er kærlighed på nettet. Er der nogen der har nogle link til nogle artikler jeg kan bruge.Er der nogen, der ved hvad synopsis er?
