Dansk

Korrekturlæsning på 3.5 siders kronik?

18. februar 2018 af Fedko - Niveau: A-niveau

Hej! Er der evt. nogle der har mulighed eller lyst til at læse korrektur på min 3.5 siders dansk kronik? På forhånd tusinde tak! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. februar 2018 af Egofaciens

Jeg kan godt hurtigt kigge på det :-)


Svar #2
18. februar 2018 af Fedko

Den skal først afleveres d.23. ville det passe hvis jeg sendte den en dag før afleveringsdatoen? mvh.


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. februar 2018 af Mathias7878

Normalt er korrekturlæsning noget man selv skal gøre. Du har jo heller ikke en anden, der kan læse korrektur på din opgave til en eventuel eksamen.

Et godt tip: Skriv din dansk aflevering et par dage før du skal aflevere den. Undgå at kigge på den overhovedet. Læs da, nogle timer inden du skal aflevere den, korrektur fordi du på denne måde har nemmest ved at spotte dine egne fejl. Man kan nemlig let læse sig blind på sin egen opgave, hvis man lige har skrevet den og bagefter prøve at læse korrektur.

- - -

 

 


Svar #4
18. februar 2018 af Fedko

Er egentlig ret så bedøvende med din kommentar Mathias :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. februar 2018 af Mathias7878

Okay fedko. Det kommer bare til at bide dig selv i røven i sidste ende, men sådan er det jo bare :=)

- - -

 

 


Svar #6
18. februar 2018 af Fedko

Det er bare helt i orden, heldigt jeg selv skal stå til ansvar for det :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
18. februar 2018 af Mathias7878

Jeg prøver jo bare at give dig et godt tip, men du kan da også bare være en nar ;)

- - -

 

 


Svar #8
18. februar 2018 af Fedko

En såkaldt 'nar' behøver ikke 'tips' og slet ikke fra dig :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
18. februar 2018 af Egofaciens

Jeg må sige, at jeg selvfølgelig er enig med Mathias - men på samme tid kan man sagtens få noget ud af, at andre kigger på ens opgave. Forhåbentligt tager man fejlene til sig og bestræber sig på at undgå at lave samme fejltagelser næste gang ;-) 

#2

Fint!


Svar #10
18. februar 2018 af Fedko

Det kan du tro:)


Brugbart svar (0)

Svar #11
18. februar 2018 af OliverHviid

Det er noget af en holdning at have Fedko. Måske bør du også lære at opføre dig bare nogenlunde anstændigt her på siden hvor folk som fx Mathias faktisk forsøger at hjælpe dig og give dig råd.


Brugbart svar (0)

Svar #12
18. februar 2018 af Egofaciens

Fedko, går du i folkeskolen eller gymnasiet?


Svar #13
18. februar 2018 af Fedko

Gym


Brugbart svar (0)

Svar #14
19. februar 2018 af Anders521

Ved større skriftlige opgaver såsom en bacheloropgave eller kandidatafhandling er det ikke ualmindelig at bede om hjælp med korrekturlæsning fra enten medstuderende, kæreste eller familiemedlem.

#13 Jeg ser intet galt med at du beder om hjælp, især hvis du har problemer med sproget eller grammatikken. 


Brugbart svar (0)

Svar #15
19. februar 2018 af Mathias7878

#14

tildels enig, men i princippet lærer #0 intet af, at folk blot retter hendes opgave for hende - men jo, hvis hendes grammatiske fejl kommenteres og der ydes til selvhjælp, får #0 helt sikkert noget ud af det. Men jeg tror nærmere, at hun forventer, at den rettes til punkt og prikke :=)

- - -

 

 


Svar #16
19. februar 2018 af Fedko

Ja men vil da gerne høre hvad jeg kunne gøre bedre og hvad jeg lige skal huske til en  næste gang :) Og tak for forståelsen Anders :)


Brugbart svar (0)

Svar #17
19. februar 2018 af Anders521

#16 Det er i orden.

#15 Husk at som lektiehjælper er du ikke forpligtet til at indfri forventninger du tror hun måtte have. Du kan jo begrænse den hjælp du gerne vil yde.


Brugbart svar (1)

Svar #18
19. februar 2018 af Stygotius

Slettet

Svar #19
19. februar 2018 af Fedko

Er ærligt talt bedøvende ligeglad med hvad du synes om mig Stygotius hahahah


Skriv et svar til: Korrekturlæsning på 3.5 siders kronik?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.