Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19061 til 19080 af 52678
-
Akut hjælp til fysikopgave-haster
ForumindlægHej. Jeg håber, at nogen er søde at hjælpe mig med denne opgave:En sten kastes skråt op i luften med elevationen 33* og begyndelsesfarten er 19 m/s. Vi ser bort fra luftmodstanden.a. Hvor stor er kastevidden?b. Hvor stor er stighøjden?c. Hcor lang tid går der, inden stenen er oppe i det øverste p... -
Halveringstid
ForumindlægJeg har aldrig lært om sammehængen mellem aktivitet, halveringstid og antallet nuklider, derfor mangler jeg en lille hjælpende hånd til en opgave. I et eksperiment blev der i 2,6g 82Se registreret 32 dobbelt B- henfald i løbet af 132 døgn. bestem halveringstiden for Se82. Jeg gør således : A = 32... -
Empiri? (samf-metode)
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad en empirisk hypotese er? Er i gang med mit metodeafsnit i samfundsfag, og er ret usikker på sagen...9; Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe hurtigst muligt! -
Skoven
ForumindlægHar fået en opgave om "Skoven", under det emne skal jeg skrive om feks, lys, abiotisk og biotisk sammenhæng, stofkredsløb, fotosyntese/respiration, skovensbrug og big bang... Har I nogen idéer, eller kender nogen gode hjemmesider hvor man kan finde lidt info? -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g9;ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
Enheder
ForumindlægNår man skriver enheder i equation miljøet, kursiveres de. \n\n\\begin{equation}a=2m/s^2\n\\end{equation}\n\nher skal m og s jo ikke kursiveres. Hvordan undgås det nemmest? -
opgave hjælp
Forumindlæghej alle jeg har problem med denne sidste opgave er der nogle der kan hjælpe En bestemt type af beholdere har form som vist på figuren. For en beholder af denne type, hvor rumfanget skal være 100 cm3, gælder, at 1/3x^3+hx^2=100 og S=(1+kvadratrod(5))x^2+4xh bestem S udtrykt ved x og bestem x så b... -
kulstof 14
Forumindlæghej jeg har en opgave hvor jeg skal finde ud af hvor meget kulstof 14 der eer dannet, men ved ikke lige hvad 1 kulstof 14 vejer... en der kan hjælpe mig?? -
Bip-test
ForumindlægHvad er det helt præcist man tester ved denne type test? -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
Nogle gåde råd?
ForumindlægHej Alle. Jeg ved endnu ikke om vi skal op til fys. eksamnen, men for god ordens skyld ville jeg høre om der er nogen herinde, som har været op i fys. C eksamen (24 timers) som kan fortælle mig hvorledes det forløber? Trækker man et spørgsmål om et af de emner man har været oppe i iløbet af året?... -
Energi
ForumindlægHeeey allesammener det en flink person der kunne se på denne opgave og vejlede mig...Tak på forhåndEn bold kastes lodret op i luften.Bolden vejer 120 g, og dens hastighed er 14 m/sHvor højt når bolden op.Tror at ligningen er Epot=m*g*h -
formel
Forumindlæghej er der nogel som vil skive formlen for isens smeltepunkt gerne det hele -
dybde på ubåde
ForumindlægEr der nogen der ved noget om hvor dybt ubåde kan dykke nutildags? -
hmm?
ForumindlægNogen der ved hvad difinationen er for neutralisering? -
Magnetisme!
ForumindlægHej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak! -
pH værdi for svovlsyre
ForumindlægHvad er pH værdien for svovlsyre-H2SO4 ??? -
Vejledning til pkt. 3
ForumindlægHej Jeg håber der er en studievejleder, der kunne tænke sig at hjælpe mig en anelse. Jeg skal søge ind på Københavns Universitet i år på "meteorologi" under "De fysiske fag". Optagelsesområdenr. har jeg fundet, og det er 10230. Der hvor skoen trykker er, om jeg skal skriv... -
lysets partikelmodel, hvad står f for?
Forumindlægifølge partikelmodelen består lys af fotoner med energien: E_foton=h*f=E_n-E_m h er planck konstanten E er energi n + m er nr. på atomens skaller men hvad står f for? -
HJÆLP!!! TEORI FOR BAGGRUNDSSTRÅLING
ForumindlægHej derude. Er der nogle som kan skrive en teori for baggrundsstråling? Er fuldstændig lost og skal allerede til eksamen imorgen.. Håber der er nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig :)) Tusinde tak på forhånd
