Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19061 til 19080 af 33650
-
har brug for en uhyggelige overskrift til en stil
Forumindlægkan en hjælpe med at finde en overskrift -
SRP HJÆLP- EMNER
ForumindlægHej! jeg skal til at skrive SRP, men kan simpelthen ikke finde et godt emne.. Vil rigtig gerne skrive i Mat A, og havde tænkt på MAT A/ Samf A eller MAT A/ Histoie A.. Eller er det klogest at skrive i et A- og et B-fag, så der ikke er de "store" forventninger af en? ... -
selvmord
Forumindlægjeg skal lave en studieretningsopgave med psykologi som hovedfag sammen med engelsk. jeg havde tænkt mig at arbejde med emnet selvmord, da jeg har set en film om emnet, er der nogen der ved hvilke psykologiske teorier der skal bruges, og hvordan man analysere og tolker på det? eventuelt nogle fo... -
Pia Juul en flinker fyr
ForumindlægHej Jeg ville bare spørge om nogle herinde havde lavet en analyse af Pia Juul´s novelle en flinker fyr. Og om de ville upload denne da jeg har brug for den til inspiration. eller send den til min mail [email protected] mvh moha2100 -
slaver !!
ForumindlægHeei folkens. Jeg er i gang med at søge om slaver i usa. det jeg skal; finde nogle teorier om hvad de afrikanske slaver gjorde for at bekæmpe sig til friheden, eks. noget med at de ikke måtte sidde på nogle bestemte pladser i en bus o.s.v men kan altså ikke finde sådan nogle teorier. nogen der v... -
Forberedelse til journalist
ForumindlægHej forum! Jeg er en ny blogger, der forbereder sig til journalisthøjskolen prøve. Så for at sætte gang i min tankevirksomhed, vil jeg begynde at begive mig ud i denne disciplin. Håber på lidt feedback www.running--latte.blogspot.com -
Hvad syntes i om mit Summary?
ForumindlægJeg skulle skrive et summary af Ernest Hemningsway, The Indinan Camp. Hvad syntes i om det? Indian Camp is a story written by Ernest Hemingway. The story is about a boy called Nick, his father and his Uncle George. They are getting rowed across the lake by two Indians mal... -
Emne
ForumindlægHej folk! Jeg går i 3.g, og jeg skal have valgt et emne til SRP. Jeg er i tvivl om, hvilke fag jeg vil have. Enten his/eng eller samf/eng. Jeg kan ikke rigitg komme i tanke om nogle gode emner. Har I nogle gode emner?? Please, hjælp mig :( Skal have valgt fagene i morgen.. -
I NEED HELP
ForumindlægHEÝ FOLKENS:) Hvilken betydning har Martin Luther for kristendommen? På forhånd TAK -
Reklamer
ForumindlægHEy Ville lige hører om der er nogen der har analyseret reklamer om tobak eller rygning? Eller har nogle gode ideer til reklamer. Evt. 2 forskellige tobaksreklamer som man kan analysere?? -
Oversættelse. Dansk - spansk og spansk - dansk
ForumindlægHej. Jeg håber, at der nogen, som vil rette mine oversættelser. På forhånd tak :) DANSK - SPANSK Fik du billeterne til Manu Chau koncerten? Tuviste la entrado para el concierto de Manu Chau? De tre kvinder er meget glade for at ses igen. Las tres mujeres son muy contentas para volver a frec... -
Videnskabsteori
ForumindlægHei på deg. Vi er nu i 2.g begyndt på vores AT5, hvilket handler om "Videnskabsteori". Har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg mener om dette emne, men det er nu irrelevant :) Vi har fået at vide, at grunden til at vi lærer det, er for at forberede os til videregående uddannelser, ... -
SRP - lægemidler
ForumindlægEr så heldig at jeg skal starte på min SRP her på fredag Det er på HTX - har derfor kun 1 uge. Har valgt at forbinde fagene Kemi A og Dansk A og her har jeg valgt at skrive om emnet Paracetamol (det aktive stof i panodil osv). Ville sådan set bare høre, om der var nogen af jer der havde forslag t... -
En der lige kunne hjælpe:-)?
ForumindlægDu skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle.? Men er helt blank hvilken fag jeg skal vælge, eller problemformulering... Håber nogen der gider at hjælpe) -
oversættelse ´dansk-fransk
ForumindlægHej Jeg har en dansk tekst på 10 linjer som jeg har oversat til Fransk jeg vil gerne have at nogle lige så det igennem og evt. kom med rettelser linket til teksten er http://peecee.dk/?id=76466 -
Droppe ud og forny karakterer?
ForumindlægHej! Jeg ved, at man ikke kan tage gymnasiet om for at få ændret sine karakterer, hvis man først har fuldført det gymnasielle forløb. MEN hvad nu hvis man dropper ud efter 2/3 år? Altså jeg har personlig fået en karakter for biologi B, som jo ville komme på mine eksamenspapirer, men da jeg ikke ... -
fortalt tid / fortællertid | tager 1sek
Forumindlæghvad er forskellen mellem fortalt tid og fortællertid? -
Kvantefysik, Double slit eksperimentet (lys)
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har et meget interessant emne jeg gerne ville have et lidt klarer syn på! Da jeg ikke vil til at forklare dette forsøg, antager jeg i kender til forsøget som jeg nævner i titlen hvis i giver et svar. Jeg ved at dette forsøg længe har været et mysterie som ikke har kunne... -
Kan man godt ..
ForumindlægKan man godt sige: My sister's dog's tale was long? -
Eventyr - læs og skriv.
ForumindlægJeg skal lave et eventyr i dansk, vil høre om i gad og læse den og evt. kommentere? :) Vil helst ikke have, at i retter - men i godt kommentere sprog, stavefejl og hvad jeg kan gøre bedre. Der var engang et kongerige, sådan et rigtigt godt og gammelt kongerige. Borgerne havde rigtignok alt, og d...
