Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 19081 til 19100 af 23609
-
Differention af 1/g(x) som en sammensatfunktion
ForumindlægJeg sider og skal aflevere rapport om differentialregning på fredag, men jeg sider fast. Jeg skal finde differentialkvotienten for funktionen 1/g(x) ved at differentiere funktionen som en funktion sammensat af y=g(x) og h(x)=1/y . Dette skal jeg gøre ved at bruge reglen om differentiation af sa... -
Projektopgave: Saudi-Arabien
ForumindlægHej folkens Vi har fået til opgave at vælge et land og skrive om dens styreform. Siden Sharia-lovgivningen er meget spændende at skrive om, er det dét, jeg har valgt at beskæftige mig med hele ugen. Det er en rapport, naturligvis. Men problemet er bare, at jeg ikke kan komme i gang. Nogle råd ti... -
Forsøg: Aldehyder og ketoner
ForumindlægHej er der nogen som ligger inde med nogle rapporter om reaktion med aldehyder og ketoner? Mangler inspiration til en emneopgave vedrørende aldehyder og ketoner. Her har jeg formuleret nogle spørgmål, som jeg håber jeg ville kunne få svar på: - Skriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem et... -
Blodtype
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave en blodtype rapport, hvor jeg skal svare på 4 spørgsmål. Jeg har ikke nogle problemer med 3 af spørgsmål, men det sidste spørgsmål har jeg lidt svært ved. Spørsmålet lyder Giv en forklaring på hvilke genotyper du kan have som giver dig den AB0 og RH fænotype du har t... -
Oxidation af sekundær alkohol? HJÆLP
ForumindlægB-Niveau! Hej SP_Kemikere Jeg har i en rapport fået til opgave at afstemme en redoxproces for en sekundær alkohol. Propan-2-ol. i sur opløsning. Propan-2-ol er blevet oxideret med kaliumdichromat (becnmanns blanding) Jeg ved godt hvordan denne afstemmes. Men jeg skal bruge en redoxoligning de... -
Funktion af arbejdstiden
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik rapport og er kommet til at punkt jeg ikke lige kan gennemskue. Jeg har et punkt der hedder samlet pris af installation som en funktion af arbejdstiden. Arbejdstide har jeg selv sat til 3 uger for 3 mænd, og en timeløn på 1312,5 for alle 3 så har jeg en materia... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHvis man får sådan et eksamensspørgsmål som nedenunder: Med udgangspunkt i de udleverede bilag og temaet skovøkologi skal du: 1. Redegøre for hvilke stoffer planter har brug for, og hvordan de optager dem fra omgivelserne. 2. Analysere hvilken forskel der er på muldjord og morjord, og hva... -
Opstilling til farvers bølgelængder
ForumindlægHej Jeg er igang med rapport om farvers bølgelængder, og har et spørgsmål vedr. opstillingen.Hvis man ved at sende en stråle af hvidt lys gennem et gitter kan spalte lyset op i flere farver, hvorfor skal lyset så også igennem en spalte, en linse, en skærm og et ekstra gitter? Opstillingen ser såd... -
Normal værdier
ForumindlægVi har rapport om puls blodtryk og kondital. Teorien skal indeholde a. en definition af fagudtrykkene ’hvilepuls’ og ’maxpuls’ samt ’slagvolumen’ og minutvolumen’, b. oplysninger om normalværdier c. hvordan påvirkes værdierne af en persons træni... -
Dannelse af biprodukter under esterkondensation
ForumindlægHej allesammen Sidder lige med en rapport omhandlende syntesen af ethansyreethylester, og bøvler lidt med noget. Jeg har under reaktionen dannet nogle biprodukter: Deethylether, ethen og ethanal. Jeg kender deres kogepunkter, og ved også hvor i processen de slipper, men bliver spurgt om hvorfor d... -
Landolts forsøg - Reaktionshastighed
ForumindlægHej Alle sammen derude ! Er der nogen som kunne have lyst til at hjælpe mig med følgende efterbehandling til en kemi rapport ? :) 1. Vis, at der i forsøg 1 er tilsat hydrogensulfit i underskud. 2. Hvad kan der på grundlag af forsøgsresultaterne siges om med hensyn til reaktionshastighedens afh... -
Hvad har tilladt livet at udvikle sig?
ForumindlægHej, jeg har en naturfags rapport jeg skal aflevere om en uges tid, men jeg undrert mig over hvad var med til at tillade at liv kunne udvikle sig til hvad det blev idag? Og hvad det har noget at gøre med pladetektonik, vulkaner, udledning af gas til atmosfæren, grundstoffet oxygen, molekylet diox... -
Elektrolyse - haster!
ForumindlægHey guys, håber I kan hjælpe mig lidt på vej til min rapport der skal afleveres om 2 dage. 1. Hvad dannes der i (+) og (-) polen ved elektrolyse af natriumbromid og natriumiodid - vandige opløsninger!?? 2. Jeg tænkte på, vi havde en indikatorpapir med i forsøget som blev blå, skyldes det OH-?? ... -
Bourdieu og social arv
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive en rapport om social arv, hvor jeg skal prøve at besvare om det er svært at bryde den sociale arv. Her vil jeg gerne inddrage Bourdieu (felt, habitus, kapital) og Giddens, som påpeger det senmoderne samfund aftraditionalisering, adskillelse af tid og rum. Jeg vil... -
Salg og service
Forumindlægjeg har fået stillet til opgave at definere udviklingen indenfor faget salg & service, de seneste 100 år, finde Årsager til udviklingen og Betydning for samfundet Men føler VIRKELIGT at det er et KÆMPE område, og kan virkelig ikke se hvor jeg skal begynde og ende henne... Jeg er 25 år, har AL... -
Osmose - GRAF
ForumindlægHej Jeg har skrevet en rapport om osmose hvor vi brugte kartofler til at vise, at kartoflen bliver påvirket af forskellige saltkoncentrationer. Jeg har så fået besked på, at lave en graf, hvor man skal vise vægtændringen i % som funktion af saltkoncentrationen i %. Dette har jeg gjort og jeg har ... -
pleas help, biologi
Forumindlæghej allesammen , jeg skal aflever en rapport, og nogle af spørgmålne kan jeg ik finde ud af, pleas help. !!!! ? Giv et eksempel på tilpasning og naturlig selektion i en art. ? Giv et eksempel på selektionstryk på bakterier. ? Redegør for hvad det kan betyde for en art fx hvede at diversiteten ... -
Højspænding
ForumindlægJeg sidder og laver en rapport om transformation, og er gået helt i stå. Hvordan forstås denne formel: Eledning = P * t = UAB * I * t = R * I2 * t Eledning: energitabet i ledningen t: den tid hvor strømmen løber UAB: spændingsfald I: strøm R: ledningens modstand P: Jeg er ret sikker på at det ... -
Integrationsprøven - hjælp?
ForumindlægHey SP. Jeg er igang med en rapport om integralregning og er stødt på følgende jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre ved? Kontroller vha integrations prøven at F(x) = 1/a+1 x^a+1 + k, a ≠-1 udgør samtlige stamfunktioner til f(x) = x^a, ≠-1 Jeg ved ikke hvad jeg skal? -
Jernindhold i ståluld
ForumindlægJeg har i kemi lavet det klassiske forsøg i kemi hvor man skal måle indholdet af jern i ståluld, og er ved at skrive rapporten til forsøget og har i den sammenhæng i et spørgsmål jeg håber at få hjælp til. 1. Hvilken stofmængde Fe++ er mængden af MnO4- ækvivalent med? Jeg har beregnet at stofmæ...
