Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19081 til 19100 af 102572
-
lægeuddannelse i Polen
ForumindlægHej venner Jeg er lige gået ud af gymnasiet med lidt lav gennemsnit og er ikke kvalificeret til at blive optaget på min drømme uddannelse ( LÆGE) her i Danmark. Grunden til at jeg henvender mig til jer er at jeg vil meget gerne læse medicin men når jeg ikke er kvalificeret til det her hjemme ... -
Muligheder for sommersupplering?
ForumindlægJeg har fået tilsagn om optagelse (garanteret optaget) på medicin i Århus til næste år. Dog mangler jeg at supplere matematik (B-A) samt kemi (C-B). Jeg tilmeldte mig VUC's halvårskurser i begge fag for noget tid siden, men har nu fundet ud af, at jeg ikke har mulighed for at starte på disse ... -
Differentialligning - frit fald
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP i mat/fys omkring det frie fald, nærmere Felix Baumgartner. Til de som ikke ved hvem det er, lavede han et spring på 39 km. højde. I min opgave skal jeg analysere Felix' fald gennem atmosfæren og udregne terminalhastigheder under forskellige forhold. Helt præcist står... -
trekanter
ForumindlægI en trekant ABC, vinklerne er A=57,01 c B=34 c C=123 c (stump) lille c=258 b=172 a=?? hvordan finder man lille a når man kender alle de andre punkter. og i tilfældet hvordan finder man Trekantes arealet ABC??? hå... -
UVM? Eksamensæt
ForumindlægHej, jeg vil gerne øve mig på gamle eksamensæt fra sidste år, men kan ikke få fat i dem! Hvis der er nogen af jer, som har en af dem liggende ville det være super! :) -
Hvordan besvarer man en "undersøg"-opgave?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave, hvor jeg skal undersøge, hvilke ideologier, der kommer til udtryk i nogle bilag, men hvordan skriver man lige, hvad man kommer frem til? Skal man referere fra bilagene, på den ene eller anden måde redegøre lidt for de ideologier, som man finder træk fra? - Hvordan s... -
Kildekritik
ForumindlægHej Hvad betyder det at være kildekritisk og hvordan kan man være det iforhold til en historie tekst f.eks? -
Dansk A - Selvstudium
ForumindlægHejsa, Jeg har i de sidste år været i gang med at afslutte en HF på flex-ordningen. Det er gået fint nok indtil i år, hvor jeg kun manglede Dansk A og Engelsk B. Jeg fik afsluttet Engelsk B, men kom bagud med Dansk A og fik det aldrig indhentet. Det betød at jeg aldrig fik Dansk A afsluttet. De... -
SSO - formelle krav?
ForumindlægHeyy:) er der nogen herinde der ved om der er nogle formelle krav til SSO i HF ud over halvanden linjeafstand..? Må man godt lave skriftstørrelsen mindre og vælge en anden type? Synes ikke rigtigt vi har fået noget at vide om det?? -
Fremgangsmåde for en populærvidenskabelig artikel
ForumindlægHej Studieportalen. Der skulle vel ikke være nogen der har en let "step-by-step" plan til at skrive en populærvidenskabelig artikel, eller bare nogle gode råd? På forhånd tak! -
Hvad skal en redegørelse indeholde?
ForumindlægHej Jeg har fået opgaveformuleringen: "Redegør for bevægelsesligningerne for det skrå kast." Hvad skal redegørelsen indeholde? skal jeg skrive op teorien helt fra starten og frem til bevægelsesligninger, er det nok? -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? -
Diktat, betyder det meget?
ForumindlægHej jeg er en pige som er lige startet i 8. Klasse. Jeg vil spørge om det er meget vigtigt at have gode karakter i sin diktat? Og hvor mange fejl må jeg lave, hvis jeg vil have en god karakter. ( 7-12) -
15 aug. 2014 VØ eksamensopgave - Tivoli A/S
ForumindlægNogen der ligger inde med denne eksamensopgave som man muligvis kunne få som inspiration? -
kan man omformulere det på dette måde? har i et andet bud på hvordan jeg kan omformulere det
ForumindlægLæring skabes i samspil med andre mennesker og med omverden. Lærings 3 dimensioner Det indholdmæssige er det kognitive og motriske. Det er den viden der fås når vi lære. Den psykodynamiske er følelser-, vilje- og vores motivation til at læring drives. Den sociale er samspillet mellem indi... -
Hvor stor en forskel er der på forskellige gymnasiale uddannelser i forhold til fælles eller lignende fag?
ForumindlægEr der stor forskel på de forskellige gymnasiale uddanelser i forhold til opgaver? Selvfølgelig ud fra de fag de har tilfælles. -
Diskussion omkring konsekvenserne ved fedme
ForumindlægHåber, at i kan hjælpe mig! Jeg skal i min SRP "Diskuter konsekvenserne af fedme." Hvordan gør jeg det, da jeg føler at det er nemt nok at redegøre for konskvenserne, men hvordan skriver jeg det som en diskussion? og hvilke emner kan jeg komme ind på? Håber virkelig at der er en der k... -
Hvor meget vejer kyllingen..
ForumindlægHej - Jeg sidder med følgende to matematik opgaver og håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig :) -
komplekse tal
ForumindlægHej! ville gerne spørge til jer med Matematik på høj niveau. Jeg har SRP nu omkring komplekse tal, hvor jeg skal forklarer div. ting og hvordan de regnes og hvilke regne regler det gælder for, men der et punkt hvor jeg ikke er helt med: Jeg har forstået, hvad kompleks tal er, sådan i hovedtræk. ... -
htx
Forumindlæghvordan er matematik på a-niveau ??? hvad lærer I???? :))))))
