Søgning på: spansk eksamen skriftlig. Resultater: 19101 til 19120 af 43849
-
substitution
ForumindlægHej guys. Jeg sidder og øver mig op til den skriftlige mat eksamen på tirsdag. Umiddelbart ser det ud til at det ikke går særligt godt med substitutions opgaverne, for mit vedkommende. Er der nogle der lige kan guide mig på rette spor ? jeg har indtil videre følgende: ∫x*√(x^(2)+1)*d... -
Toppunkt for parabel
ForumindlægJeg skal til skriftlig matematik eksamen imorgen, så jeg sidder derfor lige og gennemgår opgaver jeg kan risikere at komme op i til prøven uden hjælpemidler. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at finde parablens toppunkter, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med eksempel i denne opgave: ... -
Bjerrumdiagram for morfin
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. Nogen der kan hjælpe med delopgaven, som er at gøre rede for om morfin er i trichlormethan eller vandfasen. Jeg har vha. pufferligningen fundet ud af, at ved pH=2 er morfin på syreform. Ved pH= 9 så er morfin på baseform. Når morfin er på baseform, så har syreformen... -
angående indekstal
ForumindlægEr der en som vil hjælpe mig med at forstå det hvordan jeg kan løse resten af denne opgave??jeg har snart skriftlig eksamen og føler mig ikke sikker i indekstal. Eksempel: Regning med indekstal Den gennemsnitlige m2 for ejerlejligheder udviklede sig i et bestemt område således, at prisen ... -
Hjælp Excel opsætning!
ForumindlægHejsa, jeg skal til terminsprøve snart i bl.a. Kemi A, og i den skriftlige eksamen af denne, får man tit nogle excelfiler med data man kan bruge til bl.a. programmer som LoggerPro. Der bliver ofte givet to filtyper, en med dansk skrive måde (hvor decimaltal er makeret med komma) og en med amerika... -
Kroppens energiproduktion
ForumindlægJeg har om kroppens energiproduktion til fysik eksamen, og skal i den forbindelse diskutere klassens energiindtag, samt snakke om: - Proteiner - Fedt - Kulhydrater - Alkohol - Energiomdannelse - Nyttevirkning Men kan ikke komme igang. Hvordan kan jeg gribe det an, og hvilket forsøg ville evt. væ... -
Pnytte
ForumindlægHej folks (: - Er der nogen der kan komme med en rigtig god, hurtig og nem forklaring på hvad Pnytte er, og hvad det bruges til osv. skal nemlig til eksamen fredag (9.klasses afgangsprøve) og spørgsmålet er allerede blevet stilt til en af mine veninder, og hun kunne heller ikke forklare det. Så ... -
AKUT HJÆLP TIL STATISTIK SØGES - GOD BETALING TILBYDES
ForumindlægAKUT - I forbindelse med min 48 timers eksamen i statistik på HA 2. semester har jeg et par spørgsmål og brug for assistance til at komme i mål med opgaveløsningen. Der tilbydes attraktiv betaling for hjælpen - Skriv til mig hurtigst muligt på: [email protected] så kan vi aftale nærmere. ... -
Tæller årskarakterer med på endelige snit?
ForumindlægHejsa, jeg har lige været op i matematik eksamen på B niveau i 2g, jeg fik dsv 4 hvilket jeg var sårn temmeligt skuffet over. Jeg undrer mig over om min årskarakter som lå på 10 ville tælle med i mit endelige snit når jeg går ud i 3g, eller om det kun er det 4 tal der. -
Lommeregner
ForumindlægHej Jeg står og skal til en fysik eksamen, hvor vi ikke må anvende lommeregnere med CAS funktioner, dvs. at den ikke må kunne løse flere ligninger med flere ubekendte osv. Jeg har derfor fundet en lommeregner, som hedder fx-82ES PLUS - er der nogen der ved, om denne kun kan løse én ligning med... -
Fysik-årsprøve
ForumindlægJeg går i 1g (matematisk selvfølgelig) og har lige fået udtrukket fysik som værende et af de fag, jeg skal til årsprøve i. Ikke så godt :(Både fordi jeg ikke er så god til fysik (men det kan man jo læse sig til), men også fordi vores fysiklærer ikke har forklaret os, hvordan sådan en årsprøve for... -
Tysk bedømmelse
ForumindlægGod dag alle sammen. Min søster var i dag til tysk eksamen (A-niveau) og hun har været lidt små syg, og hun ved ikke rigtigt hvordan det er gået. Er der en, som vil kigge kort på det, og give en bedømmelse. Jeg har kigget lidt på det selv, og jeg synes det ser ok ud, men det også længe siden j... -
Besser werden=)
ForumindlægJeg går i 9.klasse, og som I nok kan regne ud, skal jeg op til tysk eksamen her til sommer. Men problemet er bare, at jeg ikke er særlig god til tysk. For det første har jeg problemer med grammatikken, for det andet har jeg en ret dårlig accent, som sommetider kan være uforståelig. - Hvad kan jeg... -
Redoxreaktion
ForumindlægJeg skal til eksamen i kemi og et af vores emner er redoxreakioner. Men jeg forstår det virkelig IKKE!! Jeg har læst en masse om det men jeg synes bare ikke det giver nogen mening. Jeg skal vise en redoxreaktion og en oxidationsreaktion. Håber virkelig der er nogen der gider forklare det så jeg ... -
Hvordan?
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen (gymnasie, og vil gerne vide hvordan jeg skal starte, vil nemlig gerne score en god karakter.Skal jeg starte med først at sige at jeg vil oversætte en tysk tekst, så læse en tekst og og derefter snakke om hvad teksten handler om... Eller er det alt for besværligt, hvorda... -
Statistik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i morgen, og 2 af opgaverne som jeg kan trække lyder således:"Redegør for begreberne middelværdi, varians og standardafvigelse, sumkurve og boxplots i forhold til grupperede observationer.""Redegør for begreberne middelværdi, varians og standardafvigel... -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 2
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål jeg kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og halverings- og fordoblingskonstant. Vis hvordan man kan bestemme halveri... -
Hjælp til tysk mundtlig
Forumindlæghej jeg er igang med at øve min tysk mundtlig eksamen (9.klasse) og jeg fandt ud af at den næsten varer 10min! selvom den kun skal være 5 min også skal man snakke med lærerne om et spørgsmål de stiller og der skal man snakke i 8min. og de sidste minutter går til bedømmelse og karaktergivning,... -
Hvordan læser man op i old?
ForumindlægHej Jeg skal op i old d. 11 og har først læsedag i dag pga. eksamen d.7! Men er virkelig i tvivl om hvordan man læser op, tror måske jeg skriver for mange noter. Sidder med den skænne Ødipus nu.. åhh.. Men gode råd om eksamenslæsning i old, modtages med glæde.. Tak - Og held og lykke med jeres ... -
Mundtlig engelsk - folkeskolen
ForumindlægHvordan foregår en mundtlig eksamen i engelsk efter 9. kl. ? Jeg har forstået det således, at jeg skal gennemgå, den tekst jeg selv har valgt i ca. 5 minutter. Derefter søger vores lærer til et eller andet i det opgivne pensum. Er det korrekt ? Skal jeg ikke læse en fremmed tekst op ?
