Generelt

Hjælp Excel opsætning!

03. marts 2019 af Amarillo

Hejsa, jeg skal til terminsprøve snart i bl.a. Kemi A, og i den skriftlige eksamen af denne, får man tit nogle excelfiler med data man kan bruge til bl.a. programmer som LoggerPro. Der bliver ofte givet to filtyper, en med dansk skrive måde (hvor decimaltal er makeret med komma) og en med amerikansk skrivemåde (hvor decimaltal er markeret med punktum). Programmer som LoggerPro og Maple bruger den amerikanske skrivemåde, så jeg har altså brug for de datasæt der kammaterer med punktum, men når jeg åbner den amerikanske excel-fil er det alligevel tal med komma. Jeg mistænker, at det er fordi at programmet er opsat med en default dansk indstilling, men jeg vil meget gerne ændre dette, da det kan tage meget lang tid i en eksamenssituation at ændre alle kommaer til punktum. Er der nogen der er nogen idé hvordan man ændrer det?

Det skal siges at jeg har Mac-versionen fra 2017


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. april 2019 af ringstedLC

Hele Officepakken som Excel er en del af, kører ihvertfald i Windows efter den indstilling, der er valgt i "Internationale og sproglige indstillinger". Her kan "Dansk" tilpasses, så komma erstattes af punktum. Alternativt vælges "Engelsk (USA)". Begge metoder har den ulempe, at hele PC'en ændres. Jeg tænker, at vilkårerne må være de samme, når det er Excel til Mac, så hvis du på din Mac kan finde en tilsvarende indstilling, kan du selv eksperimentere og overveje fordele og ulemper.


Skriv et svar til: Hjælp Excel opsætning!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.