Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19121 til 19140 af 40954
-
Er det muligt at skifte hovedfag nu?
ForumindlægVi skal skrive SRP i de to uger før jul og har derfor allerede afleveret vores sedler med hovedfag/bifag og emner. Jeg skriver i biologi og kemi, med kemi som hovedfag og biologi som bifag. Men jeg har i mellemtiden fundet et andet emne, jeg hellere vil skrive om (det falder dog stadig under det... -
Perfektum
ForumindlægHej. Er der nogen der ville hjælpe mig med at oversætte sætningerne til perfektum? På forhånd tak. Je me lé de bonne heure, je me douche, je prends mon petit déjeuner, je mets mes baskets, je prépare min sac á dos pour la promenade et je vais chez Christophe. Je m'arrête á la pâtisserie por ... -
KOMBINATORIK
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål.. det omhandler poker. Jeg skal beregne kombinationsmulighederne for at få en straight flush. Hvordan skriver jeg det op? Altså i forhold til Kombinatorik?? -
Daktyliske versemål
ForumindlægHej Hvad betyder det hvis versemålet i et digt er daktylisk? -
Studie ophold i Skotland/England
ForumindlægHej Jeg går i 3.g. og nu er det snart tid til at søge ind diverse steder. Jeg regner/håber på et gennemsnit på omkring 8, og vil gerne ind og læse Kemi - og senere Medicalkemi Jeg har bare nogle enkelte spørgsmål - jeg har altid drømt om at studere i UK. Jeg har bare ingen idé om, hvord... -
hjælp til engelsk
Forumindlæghej (: - er der en som vil rette denne korte tekst igennem (: da jeg synes det er svært at rette/se sine egne fejl. In the past few years, violence between young teens just keeps getting more and more vicious. The most prevalent kind of violence in Denmark is “Happy sl... -
Mangel på oplysninger!
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med at skrive min SRP, som omhandler CULT Shaker. - Jeg skal i min opgave analysere relevante produkt- og markedsforhold på det indiske marked. Til det skal jeg bruge oplysninger, som jeg ikke kan finde nogle steder! - Er der nogle som måske kan hjælpe? Jeg savner is... -
hvordan staves det?? haster syggo meget
Forumindlægindadsøgende? indafsøgende? ind afsøgende? hvordan staves det??? plzzz en eller anden hjælp det er syggo vigtigt mange taaaaaaak -
LaTeX - fejl
ForumindlægNår jeg prøver at 'udskrive' (hvad er det nu lige det hedder?) så får jeg denne fejl: ERROR: LaTeX Error: Command \textbrokenbar unavailable in encoding T1. --- TeX said --- See the LaTeX manual or LaTeX Companion for explanation. Type H for immediate help. ... ... -
Kulturelt problem
ForumindlægVil i være søde og hjælpe mig med at svare på dette spørgsmål? Hvilke kulturelle problemer har vi i Danmark i dag? -
Hjælp til engelsk grammatik
ForumindlægHej jeg har et problem i engelsk grammatik og jeg vil derfor vide, hvorfor ''der'' i nogle sætninger kan oversættes til ''there'' - i andre ikke. Håber I kan hjælpe mig. På forhånd tak. -
Kan jeg bruge de 3 appelformer ved en artikel?
ForumindlægJa, mit spørgsmål er bare :Kan jeg bruge de 3 appelformer (logos, patos og etos) når jeg skal analysere en artikel? Man bruger dem jo mest ved taler, men jeg er nu kommet i tvil om om jeg kan bruge dem ved avis-artikler? Jeg syntes selv at jeg kan finde eksempler på alle tre i artiklen, men m... -
The March
ForumindlægHej Hej Jeg skal til at skrive et engelsk essay om bogen The March af E.L. Doctorow. Essayet skal enten om hvad der menes med sætningen "It's Always Now", og hvorfor nogle af bogens hovedpersoner anser denne sætning som den absolutte sætning og hvorfor andre anser det som skræmmen... -
Rigtigt eller forkert?
ForumindlægLyder det rigtigt? I think friendships it is marked for us humans because we wanted to love and to feel peace of mind. Friendship is important and reliable relationship. -
Valuta
ForumindlægVille lige høre om der nogle der ved hvor man kan finde oplysninger på nettet om: Analysere udviklingen i den australske dollars kurs og udviklingen i landets konkurrenceevne??? På forhånd tak. -
Analyse
ForumindlægHejsa, Er der nogle der sidder med en analyse af socialhunden - inspiration? -
hvordan siger man..
ForumindlægHvordan siger man: 'begav sig for' i 3 person ental på tysk? fx. Hun begav sig for at drive en resturant. -
Rend mig i traditionerne, modtager
ForumindlægHej, er der nogen herinde der ved hvem David Dechel, hovedpersonen i romanen Rend mig i traditionerne, skriver til? Hele romanen er jo stillet op som en form for dagbog eller fortælling til en der tiltales som enten Dem eller Hr. Men hvem er det? -
Ordet "forfærdelig"
ForumindlægHej derude, Hvad er forskellen på ordet forfærdelig i disse to sammenhæng: "Manden er død." - " Ja det er forfærdelig." "Græsset trænger forfærdelig meget til at blive slået." Kan godt se forskellen, men ved ikke hvordan jeg skal forsklare det. Nogle ideer? -
Liberalisere boligmarkedet
ForumindlægJeg har læst at en liberalisering af boligmarkedet vil give højere huslejer og derfor gøre afstanden mellem rig og fattig større end den er i dag. Der er også nogle som siger at det fremmer ghettodannelse. Men hvad vil en liberalisering af boligmarkedet egentlig medføre af gode ting og er der f...
