Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19121 til 19140 af 20689
-
tyngdekraftens arbejde på en ophængt stang.
ForumindlægHej, Jeg skriver i morgen en fysik klausur, og ved forberedelsen har jeg fundet et lille problem. Jeg har en messingstav med massen 2,7g der er ophængt i to 20 cm lange elektrisk ledende tråde. Igennem messingstangen løber der en strøm med strømstyrken 2,0 A. 5 cm af stangen befinder sig i et ... -
nogen som vil se opgavesæt igennem?
Forumindlæghej.. Jeg sidder og keder mig lidt i ferien, og har ikke noget at lave.. Så jeg tænkte, jeg kan ligeså godt læse lidt, og lave nogle opgaver, så jeg tænkte mig at lave et fysiksæt. www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fy... -
sabbatår eller direkte på uni
Forumindlæghej alle, jeg bliver færdig med gymnasiet til sommer og er i tvivl om hvorvidt jeg skal søge direkte ind på min drømmeuddannelse eller tage et sabbatår. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvad jeg vil læse på uni, men enten geologi/biologi eller fysik. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt jeg skal tage et... -
JEG ER DESPERAT!!!
Forumindlægokay fokes, her er mit problem; Jeg skal afleverer fysik rapport efter ferien, og jeg skal have puttet 5 forskellige forsøg ind i den. Her er hvad de forskellige forsøg skal være om, skal påvis og alt det der.. Forsøg nr 1: Et forsøg der forklarer at lys er bølger og forklarer bølgeegenskaberne F... -
Udspringer der vil undgå spring (delsving)
ForumindlægJeg har en opgave i biomekanik (jeg tror det hører hunder fysik kategorien): Under et udspring fra vippe, fortryder udspirngeren midt i afsættet inden han har forladt vippen, da han kommer lidt ud af balance. Da han allerede har en smule forlæns rotation, må han foretage nogle bevægelser for at u... -
e over m
ForumindlægHej, i kender sikkert det klassiske fysik-forsøg e over m, hvor man skyder elektroner vinkelret ind på et B-felt, som bevirker at de udfører en jævn cirkebevægelse, der igen kan ses pga. elektronernes excitation af gas-molekyler. Jeg sidder og skriver rapport over det, og jeg kom i tanke om at v... -
Kemi B eller Biologi B?
ForumindlægHej, står her og skal til at vælge et naturvidenskabeligt fag, har også muligheden Fysik B, men Kemi B er fordi jeg allerede har det nu i 1.g og jeg har 5 A-fag så det bliver nok nemmere ved at fortsætte ved Kemi. Men jeg er ikke specielt glad for nogle af fagene, men hvis jeg SKULLE vælge et var... -
Problemstilling til eksamensopgave
ForumindlægJeg er i den herlige situation at jeg skal op til eksamen i fysik hvor jeg skal tale om en selvstændig opgave. Deadline kommer nærmere, men jeg er ikke kommet igang endnu.Problemet er, at jeg skal skrive opgaven om en "fysisk, teknisk eller teknologisk problemstilling". Jeg har kigget m... -
Gassers Densitet 2 ubenkendte??
ForumindlægHej Folkens. Jeg har fået udleveret en såkaldt selvrettende fysik opgave. Jeg har svaret på alle spørgsmålene undtagen det sidste hvor jeg har siddet fast i en uges tid og har ikke kunne få hjælp nogle steder fra... Håber der er nogle her der kan hjælpe. Opgave lyder følgende: Hvis 0,08 mol af... -
Fag i HTX...
ForumindlægJeg skal her til august gå på HTX. Jeg vil gerne være læge, men ved ikke hvilken studieretning vil være bedst: Science eller Biokemi? Hvad er forskellen på de to studieretninger og hvad laver man??? Det første halve år har man fælles undervisning, hvor man har undervisning i de obligatoriske fag... -
Formel til at finde km/t
ForumindlægHej :-) Jeg står nu i det problem, at jeg skal lave en fysik opgave, men jeg mangler en formel til mine opgaver. Derfor håber jeg, at nogle af jer måske ved, hvilken formel jeg skal bruge til mine opgaver; Søren lader sig falde ned fra 3 m vippen. Hvad bliver hans fart i km/t fra 10m vippen? Og... -
Benyt modellen til at bestemme, hvor lang tid Peter har sovet.
ForumindlægHej! jeg har virkelig svært ved denne opgave af en eller anden uforklarlig årsag, så jeg ville bliver super glad hvis der var en derude der kunne hjælpe? En klasse har lavet forsøg i fysik. De har fundet ud af, at når et fyrfadslys brænder, kan sammenhængen mellem hvor lang tid lyset har brændt... -
Bevægelse med konstant acceleration
ForumindlægHej alle Jeg sidder og arbejder med en fysik rapport, baseret på et forsøg med en slæde, som sendes nedad et skråplan. Jeg får at vide, at jeg skal tegne en graf for s(t), og udfra denne findes tendenslinjen, accelerationen a og v0 bestemmes. Mit spørgsmål lyder så: Hvad skal jeg have ud af hhv... -
Moderatorstof
ForumindlægEt moderatorstof, som f.eks. tungt vand, er et stof, der har til hensigt at nedbremse neutronerne i en reaktor. I min bog står der at moderatorstoffets enkelte atomer skal veje omtrent det samme som neutronerne for at bremse dem effektivt, og det giver da også god mening i forhold til dagligdags ... -
AAU eller DTU - Forskelle?
ForumindlægHej Lige nu nyder jeg mit sabbatår, men næste år skal jeg igang igen og som det ser ud nu hedder det nanoteknologi og fysik, men spørgsmålet er hvor? Jeg har prøvet at researche forskelle mellem AAU og DTU, specielt med henblik på læringsformer, da jeg ved at AAU er kendt for problembaseret ar... -
Problemer med dansk (læge uddannelse)
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 14 år som går i 8. klasse. Jeg ville bare vide, hvad jeg kunne gøre for at forbedre mit dansk, da jeg ønsker at blive læge (mit ønske siden 0. kl). Jeg synes bare ikke at mit ordforåd er stort nok, da jeg altid får 7 i læseprøver og stile. Jeg har ingen problemer med fysik... -
300 timer kristendom!!!
ForumindlægJeg var ind på Information hjemmeside, og der læste jeg at folkeskole har fra 1 klasse til 9 klasse 300 timer kristendom, der må jeg bare sige at det er vanvittig, for jo kristendom har være vigtige i Danmark før, men det er det ikke mere, så skulle man ikke ændre de 300 timer man bruger på krist... -
opgaver.!
ForumindlægHej jeg har nogle opgaver i fysik som jeg virkelig ikke forstår. håber der er en der kan hjælpe da det haster. Opgave 1. beregn resistansen mellem A og B (erstatningsresistansen) i følgende kredsløb, alle seks resistorer er på 6 ohm. opgave 2. Elektrisk kredløb. a) beregn strømmen (I1) gennem R... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har et kæmpe problem jeg skal skrive en fysik-kemi rapport og dertil har jeg har et hæfte som der står nogle spørgsmål som jeg skal svare på og skal indholde i min rapport, men jeg var så syg så håber jeg kan få svar og hjælp til de her spørgsmål? I dette forsøg skal du undersøge, hvord... -
Volumen og masse..?
ForumindlægHej! :) Jeg har et fysik-spørgsmål jeg ikke ved hvordan jeg skal udregne. Opgaven lyder: Et isbjerg er 5 m bredt, 3 meter langt og 20 meter højt. Qis= 900 kg/m3 a) Udregn isbjergets masse b) Hvis kun halvdelen af bjerget er dækket af vand, hvor meget er så massen af den fortrængte vandmængde? c) ...
