Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19121 til 19140 af 23766
-
varmelegme
Forumindlæghey. Jeg er ved at lave en rapport, hvor jeg skal ha opvarmet 11m3 vand fra 20 til 80grader på 6,42 timer. Jeg vil gerne bruge et varmelegeme, gerne i form af en dyppe koger. Men jeg kan ikke finde noget varmelegeme i den størrelse. Er der nogen der ved, hvor man kan finde data på sådanne varmel... -
Lille spørgsmål ang. hypotese
ForumindlægHej, Jeg sidder her og er i gang med en biologi rapport om et gæringsforsøg. Vi har fået udleveret et stykke papir hvor der står en vejledning til hvad de forskellige punkter skal indeholde. Under hypotese står der følgende: Opstil en hypotese for sammenhængen mellem gærcellers aktivitet (målt so... -
Mængdeberegning ..............
ForumindlægHejsa.. Jeg har et problem med at forstå det "klassiske" Natron forsøg... jeg skal finde ud af om jeg ud fra NaHCO3 danner Na2O, NaOH eller Na2CO3. Jeg har bare ikke forstået hvordan jeg beregner det... Vi varmede noget natrium op og vejede det både før og efter vi havde varmet det op..... -
BPP NPP og Respiration
ForumindlægJeg sidder med en rapport omkring primærproduktion, og har fået stillet følgende spørgsmål: Hvor stor en procentdel udgør den energi der går til hhv. respirationen og tilvæksten (NPP)? stemmer de fundne resultater overens med teoretiske værdier? Mit resultat blev: 56% af energien udgør den en... -
Kigge journalrapporter igennem
ForumindlægJeg er i den situation, hvor jeg skal til eksamen til sommer i kemi B - niveau. Vores lærer have givet os i alt 2 journalrapporter (rapporter, som han ikke retter men som vi alligevel kan trække til eksamen). Disse fylder omkring 10 sider hver. - Er der nogen, der har lyst til at kigge dem ... -
Bestem afstand mellem to kugler
ForumindlægHåber der er nogle klogehoveder derude der kan hjælpe mig lidt med min rapport. Der er tre spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om. 1) Bestem afstand mellem to kugler 2) Bestem projektionen af et punkt ind på en linje 3) Bestem den linje, som løber lige midt mellem to parallelle linjer. Så vil jeg ... -
Genetik
ForumindlægHej derude :) Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Beskriv kort, hvordan I vil besvare nedenstående eksempel på et mundtligt eksamensspørgsmål, herunder hvilke emner der kunne blive berørt under en eksamination. Du skal med udgangspunkt i din rapport om genetik 1) gøre rede for, hvor... -
Drivhusgassernes indflydelse på drivhuseffekten?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er godt i gang med en rapport om drivhuseffekten og drivhusgasser men sidder fast ved dette spørgsmål: Er det muligt at påvise drivhusgassernes indflydelse på drivhuseffekten? Er der nogen der ved lidt om dette? Desuden skal jeg også opstille et forsøg, jeg tænker over at lav... -
Nitratindhold i vandprøver, konklusion
ForumindlægHej. Jeg laver NV rapport ( 1.g), og har lavet et kemi forsøg, jeg kan bare ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal konkluderer ud fra mine målinger. Jeg målte nitratindhold i 3 vandprøver fra hhv. Limfjorden, udløbsvand og Østerå. I limfjorden var der 1, 6 mg /L. I udløbsvandet var der 0,7 mg /L ... -
Kondensation ?
ForumindlægEr den nogle der kan hjælpe mig med spørgsmål 4 under forarbejde? Har lavet hele rapporten, undtagen den opgave - og så det sidste spørgsmål under forarbejde, som hænger sammen med dette. Men - kan jeg få hjælp til den, da jeg simpelthen ikke kan se det? Jeg ved godt, at ved en kondensations-r... -
Problemer med PDF-filer.
ForumindlægJeg har problemer med at konventere mine Latex-filer til PDF-filer. Bilederne kommer bl.a. aldrig med. Billedfilerne er i .eps-format. Jeg har kun succes med at konventere Latex --> DVI. Hvordan kan jeg få TeXnicCenter til at spytte et dejligt PDF-dokument ud af mine rapporter, så jeg også kan... -
hm, ligevægt.
ForumindlægFe^3+ + SCN^- <-----> FeSCN^2+. yes, jeg skal vurdere om den reaktion mod højre er endoterm eller exoterm.Vi har gjort det her vha. et forsøg, hvor vi har tilføjet varme, men problemet var at farverne var så ens at man ikke kunne se om den blev mørkere eller lysere.. så tænkt... -
matematik - lineær funktion!!
Forumindlæghej. jeg er i gang med en matematik rapport, og jeg er lidt i tvivl med den her opgave, den er således ud: Afbrænding af et fyrfadslys x = brændtid / min 0 5 10 15 20 25 30 35 40 y = masse / g 14,0 13,71 13,41 13,09 12,80 12,50 12,18 11,91 11,62 DATABEHANDLING • Forklar med ord... -
Reaktionsbrøk og varme
ForumindlægHej. jeg er ved at skrive en rapport, er pludselig blevet i tvivl om noget. Jeg har en Reaktion: Fe3+(aq) + SCN-(aq) ↔ FeSCN2+(aq) + Q og ligevægtsbrøken er: [FeSCN2+] / ([Fe3+] * [SCN-]) = Kc Et af spørgsmålen er hvad der sker ved ligevægtsbrøken når der tilføres varme til reaktionen. Kc e... -
Hjælp, det haster..
ForumindlægJeg skal afleverer en matematik rapport på mandag og er helt lost.. håber noget kan hjælpe mig:-) Opgaven lyder: En kontiniert funktion springer ingen værdier over. Det er vigtigt at vi arbejder med de reele tal. Hvis vi fx arbejder med de rationale tal Q ville sætning 2 ike være rigtig. Så ville... -
højregående, venstregående .. arrghhh
Forumindlægja, har en reaktion Fe^(3+) + SCN^(-) <---> FeSCN^(2+). jeg ved at reaktanterne er endoterme og produktet har (indre energi, eller med andre ord er exoterm... men jeg har lige et definitionsspørgsmål..Et spørgsmål til rapporten der sitlles på følgende måde: Er den højregående reaktoin... -
Biologi A noter
ForumindlægHejsa! Lang historie, men min hardisk er i hvertfald gået i stykker, hvor jeg havde en hel masse noter. Jeg vil ikke græde over spilt mælk og har stadig mine opgaver og rapporter da de er afleveret på nettet, og lidt håndskrevne noter, men overhovedet ikke alt. Er der nogle der ligger inde med n... -
vækst af sælkoloni
Forumindlæghej, har endnu en opgave, som jeg ikke rigtig kan se mig selv ud af. Om en sælkoloni med 150 sæler ved vi at væsktraten er 8% om året. lav en matematisk model i form af en ligning der angiver antallet af sæler N udtrykt ved antal år t beregn ved hjælp af en af de formler I har udledt... -
kontinuert funktion.. haster
ForumindlægJeg skal afleverer en matematik rapport på mandag og er helt lost.. håber noget kan hjælpe mig:-) Opgaven lyder: En kontiniert funktion springer ingen værdier over. Det er vigtigt at vi arbejder med de reele tal. Hvis vi fx arbejder med de rationale tal Q ville sætning 2 ike være rigtig. Så ville... -
Titrering - stofmængde - mol
ForumindlægHejsa. Jeg har et lille problem med min kemi-rapport. Jeg fatter nada af spørgsmålet her, selvom jeg grundigt gennemgik det med min lærer... =S Men her er spørgsmålet: En stålbeholder på 50.0 L indeholder ren hydrogenchlorid på gasform ved trykket 621 kPa og stuetemperatur 20.0 celcius grader....
