Søgning på: kemi b. Resultater: 19121 til 19140 af 96568
  • Termodynamik

    Forumindlæg
    Vi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof...
  • ethylethanoats opløselighed i vand

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal argumentere for ethylethanoats opløselig i vand. Jeg er klar over at estere normalt indeholder en del carbonatomer, som gør dem lange, og derfor upolære. Men jeg er også klar over at ester-delen i ethylethanoat kan indgå hydrogenbindinger (pga. dens t...
  • Syre/base, i hjemmet :S!?

    Forumindlæg
    Hej ,det rasmus :) Jeg mangler hjælp til hvilke syre/baser vi bruge dagligt i hjemmet eller udenfor, men noget som vi bruger i dagligdagen..fx Eddikesyre :D skriv så mange som muligt, og jeg skal bruge dem til i morgen, så er virkelig i nød. Håber nogle er så venlige at hjælpe ;) - Rasmus
  • reaktionsskema

    Forumindlæg
    e. Opskriv et reaktionsskema for reaktionen og angiv hvilken reaktionstype der er tale om. c-c=c-c-c + i2 -----> C2H10i2 Er det rigtigt?
  • Kemiingeniør

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at vide præcis hvad en kemiingeniør laver og hvilke muligeheder for jobs man har?
  • DOPING

    Forumindlæg
    hej, er der nogle her som har skrevet en 9. klasses projektopgave om DOPING, kunne godt bruge nogle ideer ;D
  • Kemiske engelske ord

    Forumindlæg
    Hej jeg siddder og skal skrive et abstract og derfor har jeg brug for noget hjælp til at oversætte følgende ord: Halveringstidsmetoden Reaktionshastigheden Reaktionsorden Reaktionskinetik Vækstmodel Differentialligning Er der nogle der kan hjælpe? på forhånd tak
  • Neutralisering af base med vand.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen.
  • Syrer, baser, amfolytter og syre-basereaktioner

    Forumindlæg
    Nogen der har noter til: Syrer, baser, amfolytter og syre-basereaktioner? Tak på forhånd!
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    ber der er nogle der vil hjælpe mig :) det første spørgsmål: Giv mindst 2 mulige eksempler( fra forskellige fagområder) på, hvordan differentialkvovienten af en funktion kan fortolkes. husk ved fortolkningen at få enheden med. det andet spørgsmål: Gør kort rede for, hvordan differentialregnin...
  • HJÆLP flour..

    Forumindlæg
    Er der nogle herinde der ved nogle vigtige ting om flour, har undersøgt på nettet men fandt ikke rigtig noget jeg kunne bruge. Det skal helst være noget vigtigt, flour i tandpasta, vand, hjemmemiljøet har jeg fundet ud af. Men jeg skal finde ud af nogle ting om flour, og ja flour i tandpasta osv ...
  • Standardtilstand!

    Forumindlæg
    Hej alle Hvad skal jeg fokuser på når spørgsmålet lyder: - Kan en reaktion forløbe selv i standardtilstand ved 60 grader ? Tak på forhånd !
  • Molekyler

    Forumindlæg
    SKAL et molekyle opfylde Oktet-reglen? Eller kan der også være 6 elektroner i et molekyle, hvis ja, kan i give et eksempel?
  • Antal af ligander?

    Forumindlæg
    Hej :) Har brug for jeres hjælp. Hvis jeg nu har metalionen Co2+ eller Ni2+, hvordan ved jeg så hvor mange ligander C2H8N2 (1,2-diaminoethan), der binder sig til hvert metalion?
  • Absorptionsspektre

    Forumindlæg
    Kan nogen fortælle hvad absorptionsspektre er??
  • Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX

    Forumindlæg
    Jeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d...
  • Radioaktiv

    Forumindlæg
    Hey folkens, Jeg vil spørge om hvad det vil sige at en kerne er radioaktiv??
  • gæring HASTERR!!!!

    Forumindlæg
    hej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :)
  • Fremstilling af alkohol - gæring

    Forumindlæg
    Til eksamen skal jeg kunne forklarer: 1) Hvordan et sukkermolekyle (C6H12O6) kan nedbrydes til to ethanolmolekyler og to CO2-molekyler. 2) Hvad der sker helt præcist i kolben og bægerglasset. - håber der er nogle derude der kan svarer på disse spørgsmål? :)
  • naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelig

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvad forskellen på naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige er?

Søgninger relateret til kemi b