Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 19121 til 19140 af 31727
-
-- og andre opgaver
ForumindlægHej, sidder i en matematik aflevering, og har problemer med denne opgave: a) 5-3*(-2) b) 2*(8-3)-6:(-3) c) 7-(-2) -1 d) -12*(-5) Hvis nogen kunne hjælpe ville det være dejligt, på forhånd, tak! -
Bevis for hastighedsvektor
ForumindlægHej - jeg skal lave et mundtlig matematik eksamens oplæg, hvori jeg skal inddrage beviset for en partikels hastighed. Emnet er altså vektorfunktioner og parameterkurver. Problemet er dog, at jeg ikke helt forstår beviset. Er der nogle der evt har en video hvor det forklares, eller kan forklare de... -
vektorfunktioner
ForumindlægHej i matematik har jeg om vektorfunktioner, men er lidt itvivl om disse punkter - hastighed - acceleration og tangenter for vektorfunktioner Håber der er nogle som måske kan give en forklaringen eller evt give nogle links hvor jeg kan læse om det. På forhånd tak -
Råd!!
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal til matematik eksamen uden og med hjælpemidler og jeg ville høre, om nogen af jer har nogle gode råd, tips og tricks eller noget i kunne have lyst til at dele. Mvh en meget nervøs pige -
hvordan man laver en gode mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlig opgave til matematik eksamen, og skal til i gang med at lavet dem, men jeg er kommet i tvivl om hvordan man bedste laver hver opgave, og hvordan man bedste bruger opgaverne til eksamen. håber nogen kan forklare mig det. -
Løse denne ulighed: 3(x+2)+2≤10+5x
ForumindlægHej alle sammen. Sidder med en matematik opgave, hvor man ikke må bruge hjælpe midler men er så lost omkring uligheder.. En der vil være rigtig elskværdig og fortælle mig trin for trin hvordan man løser uligheder også denne ulighed Håber på mange fine svar! -
Matematikhjælp
ForumindlægHej. jeg er igang med en matematik aflevering, og har lidt svært ved denne opgave Et andengradspolynomium f er givet ved f(x)=2x^2 -4x+5 Det oplyses at grafen for f er en parabel a) bestem koordinatsættet til punktet for parablen -
A og B
ForumindlægJeg har brug for hjælp til matematik afl, hvor jeg skal forklare nedestående spørgsmål. Nogen som ville være sød at hjælpe Forklar hvordan grafen for en lineær vækst ser ud og hvad tallene a og b i regneforskriften betyder for grafen? -
Isolering(kemi)
ForumindlægDette måske mere et matematik spørgsmål end kemi, men skal have isolere [H3O^3] eller x i denne formelhttp://intra.vhim-gym.dk/fag/kemi/3KE/pH-syrer.htm (Middelstærkesyres Ks) , og ved ikke helt hvordan jeg skal starte nogen som kunne hjælpe mig.. -
Årsprøve 7.klasse
Forumindlæg- Jeg kunne godt bruge noget hjælp, jeg skal meget snart have en færdighedsprøve/årsprøve. (7. Klasse): Kan I godt give nogle forskellige tips på, hvordan jeg kan forberede mig til testen. ! Testen er på matematik tjek ! (Jeg har 72 - 80 timer) -
Klogere
ForumindlægHej, jeg er en pige fra 6 klasse, der gerne vil blive klogere på verden, så jeg kan få den hånd op mere i timerne. Jeg vil gerne blive bedre til noget historie, Dansk, Matematik, engelsk og kristendom. Er der nogle der har nogen bogforslag eller noget andet. Tak! -
Argumenter for betydningen af a for eksponentialfunktioners monotoniforhold.
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig matematik, og har brug for hjælp til dette spørgsmål: "Argumenter for betydningen af for eksponentialfunktioners monotoniforhold". Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med "argumenter" og hvordan jeg gør det for netop a :) God dag! -
At forkorte/reducere
ForumindlægHej Jeg sidder og laver matematik, og er nået til nogle opgaver hvor man skal forkorte mest muligt. Sådan lyder opgaverne: 3kwS ---------- 9w Det har jeg fået til 3kS ------- 9 er det rigtigt? også er der det her stykke: 4xy+12yz -... -
Eksamen - problemregning
ForumindlægHej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :) -
EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner
ForumindlægHej alle. Jeg har to eksamensspørgsmål jeg sidder en smule fast ved, på matematik B, de lyder: 1) Redegør for trigonometriske funktioner og harmonisk svingning, herunder redegørelse for amplitude, svingningstid og faseforskydning. 2) Redegør for trigonometriske funktioner og anvendelse t... -
Privat hjælp til Analyse1 og Geometri1
ForumindlægHej, er der nogen der kan give privat undervisning til Analyse1 og Geometri1, hjælp til ugeopgaverne, og eksamens forberedelse. Jeg er virkelig lost på matematikken i øjeblikket, så det skal ske fra bunden af, for jeg forstår det ikke.. Håber nogen vil hjælpe. -
Hjælp. : ) gør rede for... betydning?
ForumindlægHej jeg står og skal til eksamen snart i mundtlig matematik, og jeg er i tvil hvad det vil sige at:" gøre rede" eksempelvis : gør rede for den ekspontielle vækstmodel : y= b * ax Kan i hjælpe mig. jeg er total på bar bund -
virkelig brug for hjælp
ForumindlægHar fået en ny matematik lærer og vi har fået vores første aflevering, som jeg virkelig ikke forstår hvordan jeg skal regne det ud. En forklaring eller udregning ville være til en stor hjælp. Har siddet i noget tid og kan stadig ikke finde ud af noget -
Lineær vækst og eksponentiel vækst
ForumindlægJeg skal til mundtlig årsprøve i matematik, og en af de opgaver der kan trækkes er: Du skal gøre rede for ligheder og forskelle på lineær vækst og eksponentiel vækst. Herunder sammenhængen mellem forskrift og graf. Hvordan skal man besvare denne opgave, ved hjælp af både tegning og beskrivelser?? -
ligning
ForumindlægHej, jeg sider hjemme over øver mig til skriftlig matematik som begynder om 3 dage og jeg vil spørge hvorfor min lommeregner ikke gider at løse dette spørgsmål. S(x) = 195 * 17^-0,20 Har jeg skrevet forkert?
